آیا احتمال وقوع سیل در تهران وجود دارد؟

به گزارش وبلاگ عکس، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره احتمال وقوع سیل در تهران در این روزها توضیحاتی را ارائه کرد.

آیا احتمال وقوع سیل در تهران وجود دارد؟

به گزارش ایسنا، روز گذشته بود که مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور از احتمال وقوع سیل در تهران اطلاع داد و اظهار داشت که امدادگران در آماده باش کامل هستند، خبری که به سرعت مورد توجه رسانه ها نهاده شد و موجب ترس و نگرانی بعضی از شهروندان هم شد. به همین دلیل علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران احتمال وقوع سیل در مرکز را بسیار کم دانسته است.

نصیری در گفت وگو با ایسنا، درباره اینکه آیا احتمال وقوع سیل در تهران وجود دارد یا خیر گفت: به نظر می رسد آنچه که اعلام شده ناظر بر هشدار هواشناسی در روزهای دوشنبه و سه شنبه و برای استان تهران بوده است. در این شرایط باید بگویم که احتمال وقوع سیل در این بازه زمانی در شهر تهران پایین است و صرفا ممکن است که بر اثر بارش ها شاهد وقوع آبگرفتگی در بعضی از معابر مرکز باشیم.

وی با بیان اینکه گاهی بعضی احتمالات و پیش بینی های صورت گرفته برای استان تهران در شهر تهران قابلیت وقوع ندارد، گفت: پیش بینی وقوع سیل نیز در این روزها و برای شهر تهران نیز درست نیست و احتمال اینکه چنین حادثه ای رخ دهد بسیار کم است. البته من اطلاعی در خصوص دیگر شهرها و منطقه ها در استان تهران ندارم.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینک بارش ها تا نیمه صبح فردا ادامه خواهد داشت، گفت: برای همین بارش ها نیز سازمان هواشناسی هشدار سطح نارنجی صادر نموده است. سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز دستگاه های مختلف را به حالت آماده باش درآورده تا آمادگی مقابله با بارش برف و باران در در این ایام داشته باشند.

نصیری با تاکید بر اینکه نمی توان به طورکلی گفت که تهران در معرض سیل نیست، اظهارکرد: آنچه که من در خصوص احتمال کم وقوع سیل در تهران گفتم با توجه به پیش بینی صورت گرفته از سوی هواشناسی برای شهر تهران بود. ممکن است در آینده با توجه به پیش بینی های صورت گرفته و اندازه بارش ها احتمال وقوع سیل در شهرتهران نیز وجود داشته باشد، اما برای امشب احتمال وقوع سیل در مرکز بسیار کم است.

وی به شهروندان توصیه کرد: در شرایط بارش برف و باران که طی امشب و فردا برای شهر تهران دور از انتظار نیست، ضروری است رانندگان توجه بیشتری به مسیر مقابل خود داشته باشند و با دقت کافی رانندگی نمایند. بعلاوه پرهیز از ترددهای غیرضروری نیز جزو مواردی است که در چنین شرایطی توصیه می گردد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: البته ضروری است که شهروندان همیشه برای مقابله با حوادثی مانند زلزله، سیل و ... آمادگی لازم را داشته باشند و به همین دلیل نیز سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران طرح آموزش به شهروندان را در دستورکار خود قرار داده است.

منبع: فرارو

به "آیا احتمال وقوع سیل در تهران وجود دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا احتمال وقوع سیل در تهران وجود دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید