اولویت ساخت مدارس در منطقه ها حاشیه شهرها است

به گزارش وبلاگ عکس، مدیرکل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان گفت: در تقسیمات درون سازمانی، شهر زاهدان را به 12 محله تفکیک نموده ایم و با توجه به دو مولفه نرخ سرانه فضای آموزشی و تراکم دانش آموزی این مهم انجام گرفته است.

اولویت ساخت مدارس در منطقه ها حاشیه شهرها است

میثم لک زایی در جلسه شورای شهر زاهدان با تشریح شرایط ساخت و ساز مدارس در شهرستان ها و منطقه ها استان بویژه زاهدان گفت: اولویت ساخت مدارس در منطقه های است که سرانه فضای آموزشی کمتری و تراکم دانش آموزی بیشتری دارند و معمولا این موضوع به حاشیه شهرها بر می شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان ادامه داد: آنچه در پی آن هستیم تحقق و توسعه عدالت آموزشی و کاهش فاصله نرخ سرانه فضاهای آموزشی با میانگین کشوری است.

لک زایی بیان داشت: در امسال ساخت تعداد 165 کلاس درس برای حاشیه شهر زاهدان تعریف شده که در نوع خود مثال زدنی و بی نظیر است.

وی اعلام کرد: در حال حاضر با هدف توسعه رشته های مهارتی، تعداد 6 هنرستان دارالفنون در استان در حال ساخت است و در سفر اخیر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان تعداد 6 پروژه هنرستانی دیگر نیز مصوب شد که بزودی فرآیند احداث آن نیز شروع خواهد شد و اگر زمین آن در زاهدان تامین شود در این راستا اقدام خواهیم کرد.

لک زایی گفت: در سال اقتصادی 1400 مبلغ 1235 میلیارد تومان اعتبار دولتی در راستا ساخت و توسعه فضاهای آموزشی هزینه شده و قطعا این رقم در سال اقتصادی نو افزایش خواهد یافت.

مدیرکل نوسازی مدارس استان ادامه داد: موضوع تامین فضاهای آموزشی در شهرک های بالای 200 واحد مسکونی بر عهده اداره کل مسکن و شهرسازی بوده و خواهد بود.

وی بیان نمود: کار تبدیل مدارس تخریبی و با قدمت بالا به فضای آموزشی استاندارد نیز در دستور کار مجموعه نوسازی مدارس استان واقع شده است و در زاهدان نیز ابن مهم در حال اجرا است.

لک زایی گفت: در مدارسی که علمک گاز نصب شده، فرآیند گازدار کردن و گازکشی مدارس اجرا شده یا در حال اجرا است.

وبلاگ عکس سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اولویت ساخت مدارس در منطقه ها حاشیه شهرها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولویت ساخت مدارس در منطقه ها حاشیه شهرها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید