کوشش مدیاتک برای ساخت پردازنده 5G هفت نانومتری

به گزارش وبلاگ عکس، این روز ها پردازنده های هفت نانومتری با قابلیت ارتباط نسل پنجم بازار بسیار داغی دارند و مدیاتک در کوشش است تا از این قافله جا نماند.

کوشش مدیاتک برای ساخت پردازنده 5G هفت نانومتری

به گزارش خبرنگار ، لیتوگرافی هفت نانومتری ترندی است که در سال 2019 برای کارخانه های تولیدنماینده پردازنده به وجود آمده است و بسیاری از کارخانه های فعال در زمینه تراشه سازی به هیچ وجه دوست ندارند که از این مد طراحی جا بمانند و تمام کوشش خود را می نمایند تا از قافله عقب نمانند. هوآوی شرکتی بود که نخستین پردازنده با لیتوگرافی هفت نانومتری را با نام Kirin 980 معرفی کرد، اما این اپل بود که اولین گوشی ها با این نوع پردازنده ها را به نام های iPhone XS، XS Max و iPhone XR روانه بازار کرد. پس از این دو شرکت، برند های مطرحی هم از پردازنده های هفت نانومتری خود رونمایی کردند که نام های کوآلکام و اینتل هم در بین آنان دیده می شد.

حال تعیین شده مدیاتک میخواهد سال جاری از چیپستی رونمایی کند که قابلیت پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت، 5G را دارد. گفته می گردد این پردازنده با لیتوگرافی هفت نانومتری ساخته خواهد شد و برای محصولات خیلی باکیفیت بازار گوشی های هوشمند هدفگذاری شده است. مسئولان شرکت مدیاتک درباره جزئیات این پردازنده جدید صحبت خاصی ننموده اند، اما تأکید نموده اند که این پردازنده عملکردی بسیار بهتر از مدل قبلی این شرکت، Helio P90 با لیتوگرافی دوازده نانومتری و هسته های Cortex-A75 و A55 خواهد داشت.

مدیاتک در حال حاضر مودم Helio M70 را در لیست محصولات خود دارد که با لیتوگرافی هفت نانومتری و در همکاری با TSMC ساخته شده است. Helio M70 یک مودم همه منظوره است که شبکه های 2G تا 5G را تحت پوشش قرار می دهد. البته این مسئله هم هنوز تعیین نیست که چیپست پردازنده جدید مدیاتک دارای یک مودم 5G داخلی خواهد بود یا اینکه برای این کار باید روی توانایی های مودم M70 حساب باز کند. در هر صورت، انتظار می رود مودم M70 از نیمه دوم سال 2020 میلادی روی گوشی های آینده و دستگاه های پشتیبانی نماینده از 5G قرار گیرد.

پیش از این، شرکت مدیاتک اعلام نموده بود که در حال کار کردن روی چیپستی با هسته جدید Cortex-A76 است. ممکن است این چیپست جدید همان مودم 5G مورد بحث باشد، اگرچه هیج خبری در این مورد تأیید نشده است.

لازم به ذکر است، شرکت مدیاتک یک شرکت طراح محصولات نیمه هادی برای کاربرد های بی سیم، رسانه دیجیتال و پردازنده است. مدیاتک در سال 1997 تأسیس شد و 23 ژانویه 2001 در فهرست بازار بورس تایوان نهاده شد. دفتر مرکزی مدیاتک در تایوان واقع شده است و به منظور فروش و تحقیقات، شعباتی در چین، هند، سنگاپور، ایالات متحده آمریکا، ژاپن، کره، دانمارک، انگلستان، سوئد و دوبی تأسیس نموده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کوشش مدیاتک برای ساخت پردازنده 5G هفت نانومتری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش مدیاتک برای ساخت پردازنده 5G هفت نانومتری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید