خبرنگاران اقبال جوانان به رشته والیبال ساحلی کم است

به گزارش وبلاگ عکس، بجنورد- خبرنگاران- دبیر سازمان ساحلی فدراسیون والیبال ایران گفت: نسبت قبال و جذب جوانان به رشته والیبال ساحلی در کشور تنها یک پنجم والیبال سالنی است.

خبرنگاران اقبال جوانان به رشته والیبال ساحلی کم است

نادر انصاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ عکس در شیروان گفت: سرمایه گذاری در والیبال سالنی خیلی بیشتر از رشته والیبال ساحلی است و به همین دلیل این رشته صندلی خود را در کشور پیدا نموده است.

وی با بیان اینکه آغاز فعالیت رشته ورزشی والیبال ساحلی به صورت حرفه ای در دهه 70 زده شد اضافه نمود: هم اینک با قواعد و قوانین و ورود افراد تخصصی و حرفه ای، 120 بازیکن به صورت حرفه ای در کشور مدام تمرین می نمایند که اکثر آنان در رده سنی بزرگسال هستند.

دبیر سازمان ساحلی فدراسیون والیبال با اشاره به اینکه این رشته به عنوان یکی از رشته های ورزشی مهم محسوب می گردد اضافه نمود: هم اینک فدراسیون پی گیر سرمایه گذاری برای کسب سهمیه المپیک است زیراکه این رشته کم هزینه بر است.

وی گفت: با توجه به اینکه المپیک 2020 را پیش رو داریم تمام سعی و کوشش بر این است که در فاز اول انتخابی سهمیه آسیا که شهریورماه سال جاری به میزبانی کشور مالزی برگزاری می گردد 2 تیم خود را آماده حضور در این مسابقات کنیم.

وی با بیان اینکه ایران به عنوان یکی از چهار تیم برتر دنیا در این رشته سهمیه آسیا را در مسابقات دنیا کسب نموده است اضافه نمود: در مسابقاتی که از روز گذشته آغاز شده است 2 نفر از نوجوانانی که از سن 17 سالگی در این رشته فعالیت داشته اند در مسابقات تایلند حضور یافتند.

انصاری با اشاره به کسب پیروزیت های ورزشکاران ایران در این رشته گفت: ایران تاکنون 2 دفعه قهرمان آسیا، یک بار نایب قهرمان، هشت مرتبه قهرمان تورهای آزاد آسیایی و 6 مرتبه پیروز به کسب سهمیه مسابقات دنیای در رده های سنی را داشته است.

دبیر سازمان ساحلی فدراسیون والیبال مهم ترین مشکل این رشته را نبود اسپانسر مطرح کرد و گفت: حامی اقتصادی رکن اول اتوسعه این رشته ورزشی است زیراکه سالانه در ایران 10 مسابقات کشوری در دره های سنی مختلف برگزار می گردد که برای پیروزیت آن احتیاج به حمایت اقتصادی داریم.

مسابقات تور 3 ستاره والیبال ساحلی کشور روز چهارشنبه با شرکت 20 تیم از هشت استان به میزبانی شیروان، در بوستان کوثر این شهر خراسان شاقتصادی آغاز شده است.

در این دوره از مسابقات 100 ورزشکار از استان های تهران، گلستان، مازنداران، سمنان، البرز، اصفهان، سیستان و بلوچستان و خراسان شاقتصادی به مدت سه روز به رقابت می پردازند.

تیم برتر این رقابت ها به عنوان نماینده ایران، هفتم تیرماه در مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی دنیا در آلمان حضور خواهد یافت.

والیبال ساحلی یک رشته المپیکی است که بر روی شن و با مقرراتی مشابه والیبال برگزار می گردد.

در مسابقات رسمی والیبال ساحلی هر تیم از 2 بازیکن تشکیل می گردد و مربی و بازیکن ذخیره نیز حضور ندارند.

7186/ 6042

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران اقبال جوانان به رشته والیبال ساحلی کم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اقبال جوانان به رشته والیبال ساحلی کم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید