دعوت زلنسکی از پوتین برای دیدار در منطقه جنگ زده دونباس

به گزارش وبلاگ عکس، خبرگزاری خبرنگاران- ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین سه شنبه همتای روس خود را برای ملاقات با او در منطقه دونباس، واقع در شرق این کشور به منظور انجام مذاکراتی برای سرانجام دادن به درگیری در آنجا و کاهش تنش ها میان دو کشور به چالش کشید.

دعوت زلنسکی از پوتین برای دیدار در منطقه جنگ زده دونباس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ عکس به نقل از خبرگزاری رویترز، زلنسکی عصر سه شنبه با دعوت از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در یک سخنرانی ویدیویی، همچنین از حامیان غربی کی یف خواست تا سیگنال های روشنی بدهند که حاضرند از این کشور در بن بست با روسیه حمایت نمایند.

کی یف و مسکو یکدیگر را مقصر افزایش درگیری ها در دونباس می دانند؛ جایی که نیروهای اوکراینی با نیروهای هوادار روسیه درگیر هستند و این تنش ها از سال 2014 تا به امروز 14 هزار کشته بر جای گذاشته است.

اوکراین، متحدان غربی آن و ناتو همگی روسیه را به تجمیع تحریک آمیز نیروها در مرز شرقی اوکراین و در شبه جزیره کریمه متهم می نمایند. روسیه هم آمریکا و ناتو را به فعالیت تحریک آمیز در منطقه دریای سیاه متهم نموده است.

زلنسکی گفت: آقای پوتین، من حتی حاضرم جلوتر بیایم و از شما دعوت کنم که در هر کجای دونباس اوکراین که بخواهید، جایی که جنگ است، دیدار کنیم.

این بن بست موجب شده است تا اوکراین از کشورهای عضو ناتو بخواهد تا این کشور را در این ائتلاف نظامی بپذیرند. اوکراین همچنین از اتحادیه اروپا خواسته تا تحریم های مالی جدیدی علیه مسکو وضع کند اما اذعان دارد که ممکن است این اتحادیه برای انجام چنین کاری آماده نباشد.

رئیس جمهوری اوکراین همچنین گفت: شهروندان ما به سیگنال های روشنی احتیاج دارند که در هشتمین سال جنگ، یک کشوری که به بهای از دست دادن جان مردمش سپری مقابل اروپاست، نه صرفا به عنوان شریک بلکه به عنوان هم تیمی و کسی که مستقیم در زمین بازی است و شانه به شانه حرکت می نماید، حمایت دریافت خواهد نمود.

زلنسکی گفت: اوکراین حاضر است به این درگیری به وسیله دیپلماسی خاتمه دهد اما اگر مورد حمله قرار بگیرد برای دفاع از خود آماده است. سوال اینجاست که آیا اوکراین جنگ می خواهد؟ خیر. اما آیا اوکراین برای جنگ آماده است؟ بله.

منبع: خبرگزاری آریا

به "دعوت زلنسکی از پوتین برای دیدار در منطقه جنگ زده دونباس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوت زلنسکی از پوتین برای دیدار در منطقه جنگ زده دونباس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید