موضع سه کشور اروپایی درباره آزمایش موشکی کره شمالی

به گزارش وبلاگ عکس، ایرنا نوشت: آلمان، انگلیس و فرانسه با صدور بیانیه ای، آزمایش های موشکی اخیر کره شمالی را محکوم کردند.

موضع سه کشور اروپایی درباره آزمایش موشکی کره شمالی

نمایندگان این سه کشور که عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد هم هستند، روز سه شنبه در جمع وبلاگ عکس حاضر شده و در بیانیه ای تصریح کردند: از آزمایش های پی در پی موشک های بالستیک کره شمالی در هفته های گذشته بسیار نگرانیم.

در بیانیه این سه کشور اروپایی آمده است: ما محکوم کردن این شلیک های تحریک آمیز را تکرار می کنیم و آن را نقض قطعنامه های شورای امنیت می دانیم.

کره جنوبی دوم شهریور سال جاری اعلام نمود که کره شمالی دو موشک کوتاه برد را از سواحل شرقی خود به سمت دریای ژاپن پرتاب نموده است.ژاپن هم موضع گیری کرد و شلیک این موشک ها را نقض آشکار قطعنامه های سازمان ملل متحد نامید.

گفته شده است در یک ماه اخیر، کره شمالی هفت موشک بالستیک با برد کوتاه آزمایش نموده است.

سه کشور اروپایی در حالی آزمایش موشکی کره شمالی را نقض قطعنامه های شورای امنیت می دانند که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اگرچه گفته است از این آزمایش ها ناراحت است اما آن ها را نقض توافق میان آمریکا و کره شمالی نمی داند.او بارها تکرار نموده است با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی روابط خوبی دارد و این آزمایش ها مشابه آن چیزی است که بقیه کشورها هم انجام می دهند.

ایالات متحده هم در هفته های گذشته یک موشک کروز را آزمایش کرد که روسیه و چین، آن را در شورای امنیت مطرح کردند و اقدام آمریکا را خطری برای ایجاد مسابقه تسلیحاتی جدید دانستند.این اقدام آمریکا پس از خروج از پیمان آی ان اف موسوم به منع موشک های هسته ای میان برد میان واشنگتن و مسکو انجام گرفت.

23231

منبع: خبرآنلاین

به "موضع سه کشور اروپایی درباره آزمایش موشکی کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضع سه کشور اروپایی درباره آزمایش موشکی کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید