نقش پررنگ شکایات اینترنتی در فصل بهار

به گزارش وبلاگ عکس، آمار ثبت شده در سه ماهه ابتدایی سال جاری در سامانه شکایات سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، حاکی است که مناطق شمالی کشور بیش ترین شکایت و مناطق غرب و شمال غربی کمترین شکایت را دارند و در این شکایات، مسائل مربوط به اینترنت نقش پررنگی ایفاء می کند.

نقش پررنگ شکایات اینترنتی در فصل بهار

به گزارش وبلاگ عکس، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی این امکان را برای کاربران ایجاد کرده تا در صورتی که از هر یک از خدمات اینترنتی، تلفن ثابت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان شکایتی دارند، با مراجعه به سامانه ثبت شکایات مبتنی بر مکان نمای جغرافیایی، شکایت خود را ثبت کنند تا رگولاتوری به بررسی شکایات آن ها بپردازد.

بر این اساس گزارش سازمان تنظیم مقررات رادیویی بر اساس تعداد تیکت های ثبت شده در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکین و مناطق نه گانه (منطقه شمال، مرکزی، شمال شرق، جنوب، آذر، جنوب غرب، جنوب شرق، غرب و شمال غرب) سازمان در سراسر کشور در سه ماهه ابتدایی سال جاری ارائه شده است.

این گزارش نشان می دهد بر اساس بررسی اجرا شده روی داده ها، بیش ترین شکایت مشترکین در منطقه شمال و کمترین تعداد شکایات مربوط به مناطق غرب و شمال غرب است. آمار کلی شکایات مطروحه رشد داشته و از 7858 مورد در اردیبهشت ماه به 8523 مورد در خرداد ماه سال جاری رسیده است.

بررسی ها حاکی است که شرکت مخابرات ایران به تنهایی 41.3 درصد از کل شکایات را در بازه خردادماه در تمام مناطق به خود اختصاص داده است؛ در این بین مسائل مربوط به اینترنت نقش پررنگی ایفا می کند.

بیش ترین شکایت مشترکین در منطقه شمال مربوط به اینترنت و کمترین تعداد شکایات مربوط به خدمات پستی است. تعداد کل شکایت های ثبت شده در بازه خردادماه نسبت به اردیبهشت ماه سال جاری 25.2 درصد رشد داشته است. بیش ترین شکایت در بازه خرداد ماه مربوط به استان تهران (85 درصد و کمترین مربوط به استان سمنان (1.4 درصد) است. فراوانی موضوع شکایات مطروحه در حوزه اینترنت مربوط به ارائه خدمات پشتیبانی نامطلوب و کیفیت سرویس ها است.

اما بیش ترین شکایت مشترکین در منطقه مرکزی مربوط به اینترنت و کمترین تعداد شکایات مربوط به خدمات پستی است. تعداد کل شکایت های ثبت شده در بازه خردادماه نسبت به اردیبهشت ماه سال جاری تغییر قابل ملاحظه ای نداشته است. بیش ترین شکایت در بازه خردادماه مربوط به استان اصفهان (59 درصد) و کمترین مربوط به استان چهارمحال و بختیاری (5.3 درصد) است. فراوانی موضوع شکایات مطروحه در حوزه اینترنت مربوط به عدم جمع آوری سرویس و ارائه خدمات پشتیبانی نامطلوب است.

از سوی دیگر بیش ترین شکایت مشترکین در منطقه شمال شرق مربوط به اینترنت و کمترین تعداد شکایات مربوط به خدمات پستی است. تعداد کل شکایت های ثبت شده در بازه خردادماه نسبت به اردیبهشت ماه سال جاری چهار درصد کاهش داشته است. بیش ترین شکایت در بازه خرداد ماه مربوط به استان خراسان رضوی (79 درصد) و کمترین مربوط به استان خراسان جنوبی (3.7 درصد) است. فراوانی موضوع شکایات مطروحه در حوزه اینترنت مربوط به عدم جمع آوری سرویس و ارائه خدمات پشتیبانی نامطلوب است.

بیش ترین شکایت مشترکین در منطقه جنوب کشور هم مربوط به اینترنت و کمترین تعداد شکایات مربوط به دفاتر پیشخوان دولت است. تعداد کل شکایت های ثبت شده در بازه خردادماه نسبت به اردیبهشت ماه سال جاری 13 درصد رشد داشته است. بیش ترین شکایت در بازه خردادماه مربوط به استان فارس (75.3 درصد) و کمترین مربوط به استان کهکیلویه و بویراحمد (5.7 درصد) است. فراوانی موضوع شکایات مطروحه در حوزه اینترنت مربوط به عدم جمع آوری سرویس و ارائه خدمات پشتیبانی نامطلوب است.

اما بیش ترین شکایت مشترکین در منطقه آذربایجان مربوط به اینترنت و کمترین تعداد شکایات مربوط به خدمات پستی است. تعداد کل شکایت های ثبت شده در بازه خردادماه نسبت به اردیبهشت ماه سال جاری 5.5 درصد رشد داشته است. بیشترین شکایت در بازه خرداد ماه مربوط به استان آذربایجان شرقی (45.4 درصد) و کمترین مربوط به استان اردبیل (22 درصد) است. فراوانی موضوع شکایات مطروحه در حوزه اینترنت مربوط به عدم جمع آوری سرویس و ارائه خدمات پشتیبانی نامطلوب است.

بیشترین شکایت مشترکین در منطقه جنوب غرب مربوط به اینترنت و کمترین تعداد شکایات مربوط به خدمات پستی است. تعداد کل شکایت های ثبت شده در بازه خردادماه نسبت به اردیبهشت ماه سال جاری 27 درصد رشد داشته است. بیشترین شکایت در بازه خرداد ماه مربوط به استان خوزستان (70.4 درصد) و کمترین مربوط به استان لرستان (11.4 درصد) است. فراوانی موضوع شکایات مطروحه در حوزه اینترنت مربوط به عدم جمع آوری سرویس و ارائه خدمات پشتیبانی نامطلوب است.

بیشترین شکایت مشترکین در منطقه جنوب شرق مربوط به اینترنت و کمترین تعداد شکایات مربوط به خدمات پستی است. تعداد کل شکایت های ثبت شده در بازه خردادماه نسبت به اردیبهشت ماه سال جاری تغییر قابل ملاحظه ای نداشته است. بیشترین شکایت در بازه خرداد ماه مربوط به استان هرمزگان (42 درصد) و کمترین مربوط به استان کرمان (25.5 درصد) است. فراوانی موضوع شکایات مطروحه در حوزه اینترنت مربوط به عدم جمع آوری سرویس و ارائه خدمات پشتیبانی نامطلوب است.

بیشترین شکایت مشترکین در منطقه غرب مربوط به اینترنت و کمترین تعداد شکایات مربوط به خدمات پستی است. تعداد کل شکایت های ثبت شده در بازه خردادماه نسبت به اردیبهشت ماه سال جاری هشت درصد کاهش داشته است. بیشترین شکایت در بازه خرداد ماه مربوط به استان کرمانشاه (42 درصد) و کمترین مربوط به استان کردستان (23.4 درصد) است. فراوانی موضوع شکایات مطروحه در حوزه اینترنت مربوط به عدم جمع آوری سرویس و ارائه خدمات پشتیبانی نامطلوب است.

بیش ترین شکایت مشترکین در منطقه شمال غرب مربوط به اینترنت و کمترین تعداد شکایات مربوط به خدمات پستی است. تعداد کل شکایت های ثبت شده در بازه خردادماه نسبت به اردیبهشت ماه سال جاری حدود هفت درصد رشد داشته است. بیشترین شکایت در بازه خرداد ماه مربوط به استان گیلان (53 درصد) و کمترین مربوط به استان قزوین (22.8 درصد) است. فراوانی موضوع شکایات مطروحه در حوزه اینترنت عمدتاً مربوط به عدم جمع آوری سرویس و ارائه خدمات پشتیبانی نامطلوب است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نقش پررنگ شکایات اینترنتی در فصل بهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش پررنگ شکایات اینترنتی در فصل بهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید