همه چیز درباره مدارس ترکیه

به گزارش وبلاگ عکس، یکی از دغدغه های مهاجرت برای خانواده هایی که فرزند محصل دارند، شرایط ادامه تحصیل آن ها در کشور مقصد است. زبان مدارس کشور مقصد، هزینه های تحصیل، مدارک مورد احتیاج برای ثبت نام و... سوال هایی است که ممکن است در جستجوی پاسخ آن باشید. اگر کشور مقصدتان ترکیه است در این مطلب ما شما را با مدارس این کشور و شرایط ثبت نام آن ها آشنا می کنیم.

همه چیز درباره مدارس ترکیه

انواع مدارس ترکیه

مدارس ایرانی در ترکیه:

اگر قصد اقامت کوتاه مدت دارید و برنامه تان بازگشت به ایران است، این مدارس گزینه مناسبی برای فرزند شماست. شهریه این مدارس حدود 900 دلار در سال است. البته این مبلغ نسبت به پایه تحصیلی و سال ثبت نام متغیر خواهد بود. سیستم این مدارس کاملا منطبق با سیستم آموزشی کشور ایران و زبان تدریس در این مدارس فارسی است. مقاطع تحصیلی در این مدارس شامل دوره ابتدایی، هدایت و دبیرستان (رشته های تجربی، انسانی و ریاضی و فیزیک) است. برای ثبت نام در این مدارس، اصل گذرنامه و کارت اقامت معتبر لازم است. تعداد این مدارس محدود است و در شهرهای بزرگی مثل استانبول و آنکارا وجود دارند. در حال حاضر مجتمع آموزشی 22 بهمن در آنکارا و مجتمع آموزشی فجر در استانبول مشغول فعالیت هستند.

مدارس دولتی:

اگر قصد اقامت دائم در ترکیه دارید و فرزندتان به زبان ترکی مسلط است، مدارس دولتی مناسب شما خواهند بود. مدارس دولتی در ترکیه کاملا رایگان هستند و هیچ هزینه ای را بابت شهریه از شما نمی گیرند. سیستم آموزشی در این مدرسه ها شامل یک سال پیش دبستانی، پنج سال دبستان، سه سال هدایت، سه سال دبیرستان و یک سال پیش دانشگاهی است. برای ثبت نام در این مدارس فرزند شما باید مسلط به زبان ترکی استانبولی باشد و هنگام ثبت نام کارت اقامت، برگه نفوس و اجاره نامه ارائه دهید. مطابق قانون ترکیه شما فقط مجاز به ثبت نام فرزند خود در مدرسه نزدیک محل اقامت خود هستید.

مدارس خصوصی:

شرایط آموزشی و قوانین مدارس خصوصی هم مانند مدارس دولتی است، با این تفاوت که برای تحصیل در آن ها باید شهریه پرداخت کنید. در مدارس خصوصی برخی از کلاس های درسی، هنری و ورزشی فوق برنامه نیز برگزار می شوند. شهریه این مدارس در ترکیه از سالیانه 12000 لیر تا 30000 لیر متغیر است.

مدارس بین المللی

سیستم آموزشی مدارس بین المللی مطابق با سیستم آموزشی کشورهایی مثل کانادا یا آمریکا است. برای ثبت نام در این مدارس فرزند شما باید به زبان انگلیسی مسلط باشد. این مدارس برای بچه ها دیپلمات ها و افرادی که مدام در حال سفر و زندگی در کشورهای مختلف هستند، مناسب است. شهریه این مدارس بین 10 هزار تا حتی 50 هزار دلار در سال متغیر است.

منبع: دالاهو

به "همه چیز درباره مدارس ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره مدارس ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید