هویت بصری دومین اولویت برای انتخاب کتاب است

به گزارش وبلاگ عکس، امروز خبرنگار خبرنگاران ؛ به گشت و گذاری در بخش ناشران عمومی نمایشگاه کتاب پرداخت، تا به این پرسش مهم پاسخ بدهد که طراحی جلد کتاب ها و غرفه آرایی چقدر به چشم مردم می آید؟

هویت بصری دومین اولویت برای انتخاب کتاب است

همه ما می دانیم جلد، پیشانی و ویترین یک کتاب است و ما همواره در نگاه اول به مکان ها، کتاب ها، پوسترهای فیلم و... به رنگ های خاص و متضاد و طراحی های خاص جذب می شویم، به طوری که بسیاری از فیلم ها با یک پوستر خوب به فروش موفقی دست پیدا کردند.

در این گردش اول از همه به دو دانشجوی هنر برخورد کردیم که از غرفه وارش کتاب معماری خریداری نموده بودند.

اولین نفری که به سراغش رفتیم تنوع جلد کتاب ها در حوزه هنر نظرش را جلب نموده بود و طراحی جلد را در خریدش موثر می دانست.

دومین نفر در حال خرید از نشر آوشت بود که گفت از خلاقیت های این نشر این است که غرفه داران لباس محلی گیلان را پوشیده اند و غرفه هم که طراحی شمالی داشت نظرش را جلب نموده بود. درمورد طرح جلدها هم گفت اولین چیزی که نگاه می کنم طرح روی جلد کتاب است.

سومین نفر گفت طراحی غرفه های سال جاری بسیار بهتر از سال گذشته است و زیبایی غرفه ها به چشم می آید. در مورد طراحی جلد کتاب هم نظرش این بود که زیبایی به خصوص در کتاب های کودک و نوجوان بسیار مهم است

نفر بعدی هم همانطور که انتظار می رفت از طراحی بهتر سال جاری نسبت به سال گذشته گفت و به نظرش بهتر بود نام و چیدمان غرفه ها موضوعی باشد از نظرش قشنگ ترین غرفه، مکتب وحی و ارمغان طوبی بوده است. در مورد جلد کتاب هم معتقد بود بستگی به مخاطب و قشری دارد که دنبال چه کتابی است.

غرفه نشر معارف برای نفر پنجم ما جلب توجه نموده بود. نویسنده، طراحی جلد و عنوان به ترتیب برایش مهم تر بود و البته گوشه چشمی هم به مقدار فروش کتاب داشت که نشان دهنده موثر بودن تبلیغات است.

نفر ششم خیلی طراحی جلد در مورد کتابی که مدنظرش بود، می شناخت و قصد خریدش را داشت، مهم نبود. اما گفت اگر کتابی را نشننام مسلمأ طراحی جلد برایم اهمیت دارد.

و اما نفر هفتم غرفه زیبا سازی شهرداری تهران را دوست داشت و نظرش این بود زیبایی غرفه علت بر شلوغ بودنش نیست. اول عنوان و محتوای کتاب برایش اهمیت داشت تا موارد دیگر.

نفر هشتم گزارش ما غرفه مهرو ماه را غرفه مجذوب کننده معرفی کرد. در مورد خرید کتاب اصلا طراحی برایش اهمیت نداشت و نویسنده و مترجم و ناشر را موارد اصلی خرید کتابش مطرح نمود.

و اما آخرین نفر مورد نظر ما غرفه کتاب آرا را زیبا و مجذوب کننده معرفی کرد و گفت از قبل عنوان و نویسنده کتاب را می شننام و برای خرید می آیم و هنگام خرید توجهی به طرح جلد نمی کنم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "هویت بصری دومین اولویت برای انتخاب کتاب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هویت بصری دومین اولویت برای انتخاب کتاب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید