ویژگی های مدیریت پیروز در مقابله با کرونا چیست؟، رصد هوشمند تنها راه الزام مبتلایان به رعایت قرنطینه خانگی

به گزارش وبلاگ عکس، کارشناس حوزه اجتماعی گفت: کشور هایی که توانسته اند در مقابله با شیوع ویروس خطرناک عملکردی پیروز داشته باشند، چند ویژگی در مدیریت خود داشته اند که ...

ویژگی های مدیریت پیروز در مقابله با کرونا چیست؟، رصد هوشمند تنها راه الزام مبتلایان به رعایت قرنطینه خانگی

احسان سرمدی کارشناس حوزه سیاست گذاری اجتماعی در مصاحبه با خبرنگار اجتماعی وبلاگ عکس، با اشاره به تجربه های نوفق در بهره گیری از قرنطینه هوشمند در جهان گفت: کشور هایی که تا کنون توانسته اند در مقابله با شیوع ویروس خطرناک عملکردی پیروز داشته باشند، چند ویژگی در مدیریت خود داشته اند که مدیریت واحد و منسجم، سرعت عمل در تصمیم گیری و بهره مندی از از ابزار های تکنولوژیک از جمله آن ها است.

وی افزود: یکی از راه هایی که توانسته برخی از کشور ها را در راستا مقابله ویروس کرونا پیروز کند، استفاده از ابزار های فناور برای رصد و پایش مهم ترین راه مقابله یعنی قرنطینه است. مسئله ای که هنوز در کشور ما مغفول مانده است.

سرمدی همچنین با اشاره به بهره گیری کشور های پیروز از مدل قرنطینه هوشمند در مقابله با ویروس کرونا، گفت: کشور هایی که تا کنون توانسته اند در مقابله با شیوع ویروس خطرناک عملکردی پیروز داشته باشند، چند ویژگی در مدیریت خود داشته اند مانند، مدیریت واحد و منسجم، سرعت عمل در تصمیم گیری و بهره مندی از از ابزار های تکنولوژیک در مبارزه با شیوع کرونا.

وی در ادامه افزود: یکی از مهم ترین بخش هایی که در مبارزه با ویروس کرونا، دیده می شود، بخش قرنطینه از جمله قرنطینه خانگی است. وقتی از فردی تست می گیریم و تست وی مثبت اعلام می شود ولو با علائم خفیف، فرد مورد نظر به قرنطینه خانگی هدایت می شود. ممکن است افراد زیادی باشند که قرنطینه را بشکنند؛ بنابراین باید ابزرای برای الزام فرد به ماندن در قرنطینه و رصد وی باشد تا اگر اقدام به شکستن قرنطینه کرد برخورد صورت گیرد. برای اینکار می توان از قرنطینه هوشمند بهره گرفت.

سرمدی در باره چگونگی قرنطینه هوشمند نیز گفت: در برخی کشور ها از جمله سنگاپور از این شیوه قرنطینه بهره گرفته اند. در این کشور اگر کسی به قرنطینه خانگی هدایت شود، مدام از طریق داده های مکانی سیم کارت رصد می شود تا از محل قرنطینه خارج یا دور نشده باشد. مثلا در روز چند بار برای فرد مورد نظر پیامک همراه با یک لینک ارسال می شود و فرد باید روی آن لینک کلیک کند تا معین شود که در کجا واقع شده است. اگر جواب پیامک را ندهد مامور به آدرس مد نظر فرستاده می شود تا شرایط را بررسی کند.

این کارشناس سیاست گذاری در ادامه افزود: تایوان نیز از این روش استفاده می کند. اگر فردی از محدوده معین شده خارج شود سریعا برای وی پیامک هشدار ارسال می شود تا متوجه باشد که اگر به قرنطینه برنشود با وی برخورد خواهد شد. همچنین تایوان برای اینکه افراد برای خرید اقلام از جمله ماسک مجبور به ترک خانه نشوند و نیز برای اینکه بتواند بازار را کنترل نماید، بازار آنلاین برای خرید ماسک به وجود آورده است.

سرمدی همچنین گفت: بهره گیری از قرنطینه هوشمند سبب شده است تا آمار مبتلایان و فوت شدگان در این کشور ها به خصوص تایوان که با محدودیت هایی نیز روبرو است و حتی عضو سازمان بهداشت جهانی نیز نست، بسیار پایین تر از سایر کشور ها حتی در اروپا باشد. این فناروی اصلا پیچیده نیست و درکشور ما نیز که بسیار تاکید بر قرنطینه خانگی است، استفاده از آن می تواند سبب افزایش ضریب سلامت و اطمینان شود که متاسفانه هنوز مسئولان نسبت به آن بی توجه هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ویژگی های مدیریت پیروز در مقابله با کرونا چیست؟، رصد هوشمند تنها راه الزام مبتلایان به رعایت قرنطینه خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژگی های مدیریت پیروز در مقابله با کرونا چیست؟، رصد هوشمند تنها راه الزام مبتلایان به رعایت قرنطینه خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید