چگونه راهرو خانه خود را زیباتر کنیم؟

به گزارش وبلاگ عکس، دکوراسیون داخلی به طراحی و آراستن مکان های داخلی ساختمان بر اساس یکسری الگوها و طرح های مشخص اشاره دارد. در بحث دکوراسیون داخلی تمام قسمت های منزل مورد تحلیل و آنالیز قرار گرفته, طرح های نوین و مدرن برای زیباسازی آنها شکل میگیرد و سپس به مرحله اجرا درمی آیند. راهرو یکی از بخش های منزل است که در بدو ورود به ساختمان با آن مواجهه میشویم. زیبایی این مکان و نحوه اجرای دکوراسیون آن تاثیر مهمی در ذهن افراد خصوصا میهمانان میگذارد. دکوراسیون این مکان باید دارای زیبایی و جذابیت باشد و فضایی گرم و صمیمی برای استقبال از مهمانان فراهم کند. فاکتورهای متعددی برای طراحی این مکان توسط معماران ارائه شده و ایده های بسیاری وارد مرحله اجرا شده اند. در این نوشته سعی داریم چند نمونه از روش های طراحی دکوراسیون راهرو را در اختیار دوستداران طراحی داخلی قرار بدهیم تا با استفاده از آنها راهرو خانه خود را زیباتر و دلنشین تر نمایند. این روش ها شامل موارد زیر میباشند:

چگونه راهرو خانه خود را زیباتر کنیم؟

باغچه کوچک

یکی از مسائلی که اغلب صاحب خانه ها با آن مواجهه هستند نحوه طراحی فضای زیر راه پله است. فضای زیر پله ها فضایی کوچک و محدود میباشد و اغلب افراد از این فضا برای ساخت کمد و قفسه استفاده میکنند. اما ایده ای مدرن تر و شگفت انگیز برای طراحی این فضا وجود دارد و آن استفاده از گل و گیاه در این مکان است. ایده ای که در صورت اجرا, فضایی زیبا و دوست داشتنی در ورودی منزل ایجاد میکند و تکه ای از طبیعت را به خانه شما وارد میکند. تعبیه یک باغچه کوچک با سنگ های دکوراتیو فضایی متفاوت در زیر راه پله به وجود می آورد. ایجاد یک باغچه سبز در خانه کار آسانی ست اما نیازمند مراقبت و نگهداری میباشد. این روش ساده ترین راه برای ورود طبیعت به خانه شماست و فضایی یونیک و خاطره انگیز برای مهمانان فراهم میکند که برای همواره در ذهن آنها خواهد ماند.

آینه

اگر میخواهید راهرو ورودی خانه خود را بزرگتر از آنچه که هست جلوه دهید از آینه های قدی بلند بهره ببرید. آینه مهمترین عنصر دکوراتیو برای بزرگنمایی فضا محسوب میشود. زیبایی هر سبک از دکوراسیون داخلی با انعکاس در آینه دو چندان میشود و نمایی دلربا و فریبنده ایجاد میکند که چشم هر بیننده ای را خیره مینماید.

رنگ

رنگ های تند و شاد حتی اگر تنها در جزء ناچیزی از فضا به کار رفته باشند تاثیر بسزایی بر زیبایی و جذابیت آن میگذارند. اگر از رنگ های خنثی در طراحی دکوراسیون راهرو استفاده میکنید حتی الامکان سعی کنید یکی از رنگ های رنگین کمان را در فضای مورد نظر به کار ببرید. مثلا رنگ زرد که جزء رنگ های شاد محسوب میشود توجه افراد را جلب میکند و استفاده از آن در کنار رنگ های خنثی به فضا جان میبخشد و آن را از یکنواختی خارج میکند.

ورودی جذاب

وقتی امکان ایجاد فضایی جذاب در راهرو منزل وجود دارد چرا باید راهرو را خالی و خلوت نگه داشت؟ استفاده از رنگ های ترکیبی باعث ایجاد فضایی خاص و زیبا میشود و صحنه ای خاطره انگیز برای افراد به وجود می آورد. علاوه بر آن استفاده از قاب عکس و چراغ های تزئینی خاص در این مکان نمای راهرو را زیباتر میکند.

فرش

استفاده از یک عدد فرش کوچک در راهرو خانه, فضایی گرم و صمیمی برای ورود مهمانان فراهم میکند. با توجه به رنگ دکوراسیون راهرو اقدام به تهیه فرش با زمینه رنگ هماهنگ کنید و فضایی زیباو صمیمی در معرض نمایش بگذارید.

ترکیب المان ها

اگر سبک مینیمالیسم مد نظر شما نمیباشد میتوانید ترکیبی از المان های مختلف را در کنار هم بهره ببرید و فضایی تلفیقی و زیبا برای خوش آمدگویی به مهمانان فراهم نمائید. استفاده از میزهای کنار دیواری, آینه های دکوراتیو, لامپ های تزئینی و گل های خشک نمایی زیبا و دوست داشتنی در بدو ورود به خانه ایجاد میکند.

منبع: ساختمانچی

به "چگونه راهرو خانه خود را زیباتر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه راهرو خانه خود را زیباتر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید