کوچه دوستی طرحی تأثیرگذار در افزایش نشاط شهروندان

به گزارش وبلاگ عکس، آیین افتتاح طرح دوستی در کوچه سرو منطقه 19 با حضور شهردار و مدیران شهرداری منطقه و مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران برگزار گردید.

کوچه دوستی طرحی تأثیرگذار در افزایش نشاط شهروندان

به گزارش شهر به نقل ازروابط عمومی شهرداری منطقه 19، در این مراسم علی توکلی شهردار منطقه ضمن تشکر از اداره کل امور بانوان شهرداری تهران در ابتکار و ارائه طرح کوچه دوستی در مناطق شهر تهران اعلام کرد: به همین دلیل با اولویت قرار دادن این طرح در برنامه های اجرایی این شهرداری، کوچه سرو در ناحیه سه این منطقه که ناحیه ای کم برخوردار است انتخاب و این طرح با موفقیت در آن اجرا شد.

او با اشاره به استقبال خوب شهروندان از این طرح گفت: طرح کوچه دوستی با توجه به مشارکت شهروندان در اجرای آن تأثیر بسزایی در کاهش هزینه ها و افزایش روحیه نشاط و شادابی شهروندان داشته و کوشش می کنیم تا بتوانیم این طرح را در کوچه های دیگر نیز تعمیم دهیم.

در این مراسم همچنین زهرا بهروز آذر مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران ضمن تشکر از شهردار منطقه 19 در حمایت از این طرح، فلسفه اجرای کوچه دوستی را افزایش مشارکت اجتماعی زنان و بچه ها دانست و گفت: سوق دادن روحیه زیبایی، نشاط، حیات و امید از خانه ها به کوچه ها و تعریف کوچه به مثابه خانه از دیگر اهداف اصلی این طرح محسوب می گردد.

این مسئول با اشاره به اینکه طرح کوچه دوستی بعنوان زیرپروژه های 1400 و استقبال از نوروز برای تحویل قرن تعریف شده است، ادامه داد: این طرح گامی در راستای تحقق رویکرد مدیریت شهری جدید تهران مبنی بر تبدیل شهر سازه محور به انسان محور است و به همین دلیل نیز کوشش می کنیم شهر تهران را با مشارکت شهروندان طراحی و زیست پذیر کنیم.

او منطقه 19 را از مناطق پیشرو در اجرای طرح کوچه دوستی مطرح نمود و اضافه نمود: بار اصلی این طراحی به عهده زنان و بچه ها بود و شهرداری نیز با در اختیار گذاشتن منابع این کار را برای آن ها تسهیل کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "کوچه دوستی طرحی تأثیرگذار در افزایش نشاط شهروندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوچه دوستی طرحی تأثیرگذار در افزایش نشاط شهروندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید