5 مشکل عمده اینترنت برای بازیکنان بازی های آنلاین

به گزارش وبلاگ عکس، آنالیز مسائل 790 کاربر نشان می دهد که اینترنت پنج مشکل عمده برای بازیکنان بازی های آنلاین کشور به وجود می آورد.

5 مشکل عمده اینترنت برای بازیکنان بازی های آنلاین

به گزارش آنا از بنیاد ملی بازی های رایانه ای، بنیاد ملی بازی ها رایانه ای با هدف درک بهتر مسائل بازیکنان در بازی های آنلاین، در وب سایت خود فرمی را منتشر کرد تا مسائل بازیکنان آنلاین رایانه ای و کنسولی را آنالیز و در جهت رفع سازی این مسائل با همکاری وزارت ارتباطات و شرکت زیرساخت اقدام کند. آنالیز این مسائل حاکی از وجود پنج مشکل عمده است که امکان بازی آنلاین با کیفیتی قابل قبول را از کاربران دریغ می نمایند.

تا انتها سال 1396 در ایران 42 درصد از بازیکنان پلت فرم رایانه شخصی و 41 درصد از بازیکنان پلت فرم کنسول، به شکل آنلاین بازی می کردند. آماری که نشان می دهد زیرساخت های لازم برای اجرای این بازی ها در سال های گذشته بیش از هر زمان دیگر در کشور حیاتی و ضروری شده است.

به همین دلیل بنیاد ملی بازی های رایانه ای دست به جمع آوری مسائل بازیکنان آنلاین ایرانی زد و این اقدام بنیاد منجر به طرح مسائل صدها کاربر این پلت فرم ها شد. با آنالیز اطلاعات ارائه شده توسط 790 بازیکن، مسائل عمده بازیکنان آنلاین را می توان به پنج مشکل بالا بودن پینگ، عدم اتصال به سرور، محدودیت شبکه سازی در سرور، نوسان داشتن پینگ و قطع اتصال اینترنت دسته بندی کرد.

در زمینه بالا بودن پینگ، میانگین پینگ اعلام شده با آی پی 8.8.8.8 عدد 159 میلی ثانیه و میانگین پینگ اعلام شده با آی پی 127.127.218.217 عدد 134 میلی ثانیه بوده است. این در حالی است که برای یک تجربه قابل قبول بازی آنلاین به پینگ زیر 100 میلی ثانیه احتیاج است.

در بخش عدم اتصال به سرور احتمالاً با دو موضوع قطع ارتباط از سوی میزبان که تحریم ها می تواند یکی از دلایل آن باشند و فیلترینگ مواجهیم که اتصال به شبکه را مختل می نمایند. در میان بازی های مختلف پنج عنوان که بیشتر از باقی این مشکل را گزارش نموده اند به ترتیب بازی های PES، PUBG، بتلفیلد، فورتنایت و کال آو دیوتی هستند.

اما محدودیت شبکه سازی به شرایطی باز می گردد که کاربران بدون مشکل داخل شبکه هستند اما نمی توانند به فرد یا بازی خاصی متصل شوند. آنچه این وضعیت را معین می نماید شرایط NAT Type بازیکن است. در شرایط Open NAT بازیکن می تواند بدون محدودیت از تمام ظرفیت بخش آنلاین بازی استفاده کند اما در شرایط Moderate NAT بازیکن گرچه می تواند به شبکه بازی متصل گردد اما بعضی از بخش های بازی ممکن است در دسترس او نباشند. همچنین در وضعیت Strict NAT بازیکن به Server متصل می گردد اما سایر بازیکنان قادر به ارتباط دریافت با او نیستند و در نتیجه نمی توان از فضای آنلاین بازی بهره برد.

نوسان داشتن پینگ از جمله سایر مسائلی است که توسط بازیکنان گزارش شده است. در واقع همان طور که پینگ بالا در بازی ایجاد تأخیر می نماید، نوسان پینگ هم باعث ایجاد وقفه یا افت کیفیت بازی آنلاین می گردد.

در نهایت قطع اتصال اینترنت به عنوان آخرین مشکل کلیدی شناسایی شده که حاصل از تحلیل اطلاعات به دست آمده است. این مشکل به دلیل قطع اتصال اینترنت توسط ISP رخ می دهد. در واقع ممکن است کاربر بدون مشکل به سرور وصل شده و در فرایند شبکه سازی نیز دچار مشکل نگردد اما به دلیل قطع ناگهانی اینترنت از بازی بیرون انداخته گردد. در این بخش سرویس دهنده های مخابرات، ایرانسل، شاتل، پارس آنلاین و آسیاتک به ترتیب به عنوان پنج سرویس دهنده ای شناسایی شده اند که دارای بیشترین فراوانی در میان پاسخگویان بوده اند.

آنالیز های بیشتر مسائل اشاره شده به تفکیک سرویس دهنده های اینترنت نیز نشان می دهد مشکل بالا بودن پینگ بیش از همه در پیشگامان، عدم اتصال به سرور بیش از همه در آسیاتک، محدودیت در شبکه سازی بیشتر در مبین نت، نوسان داشتن پینگ بیش از همه در پیشگامان و قطع اتصال اینترنت نیز بیشتر در صبانت گزارش شده است.

همچنین معین شده است که مشکل بالا بودن پینگ بدترین شرایط خود را در بازه زمانی 12 تا 18، عدم اتصال به سرور بدترین وضعیت را در ساعات 6 تا 12، نوسان پینگ بدترین شرایطش را در بازه 6 تا 12، قطع اتصال اینترنت بدترین وضعیت را در ساعات 12 تا 18 و در نهایت محدودیت شبکه سازی بیشترین مسائل خود را در ساعات 18 تا 24 شبانه روز تجربه می نمایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "5 مشکل عمده اینترنت برای بازیکنان بازی های آنلاین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 مشکل عمده اینترنت برای بازیکنان بازی های آنلاین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید