گزینه جدید شهرداری یزد را قبل از اسفندماه معرفی می کنیم

به گزارش وبلاگ عکس، غلامعلی سفید، پیش از ظهر آدینه در نشستی خبری با بیان اینکه مجتبی فرهمند با 11 رأی شورای شهر یزد تایید شد و هماهنگی کامل با ارگان های ذیربط نیز صورت گرفت و سپس حکم به وزارت کشور ارسال شد، گفت: متاسفانه بعد از ارسال به وزارت کشور، مشکلاتی ایجاد شد که بعضی از آنها از سوی فرهمند پاسخ داده و برطرف ابهام شد.

گزینه جدید شهرداری یزد را قبل از اسفندماه معرفی می کنیم

وی با بیان اینکه فرهمند از ادامه روند همچنین شهردار شدن یزد انصراف داد، اضافه نمود: با انصراف فرهمند، گزینه هایی توسط اعضای مختلف شورا مطرح شده اند که به حدود 15 نفر می رسند و کوشش این است که تا قبل از اسفندماه، تکلیف شهردار جدید یزد در شورای شهر تعیین گردد.

بازدارندگی، تسهیل گری و عدالت گستری شاخص های تعرفه عوارض شهرداری یزد است

سفید در بخش دیگری از سخنان از خود با اشاره به تصویب تعرفه عوارض در جلسه علنی شورای شهر یزد گفت: بعضی کوشش می نمایند این موضوع را القا نمایند که این عوارض در راستای فشار مضاعف بر مردم است.

رئیس شورای شهر یزد ادامه داد: به اعتقاد من تعرفه عوارض سال جاری، حساب شده تر و منطقی تر از سال قبل است و عدالت گستری، بازدارندگی و تسهیل گری سه ویژگی شاخص تعرفه عوارض سال جاری یزد است.

وی اضافه نمود: مناطقی در یزد وجود دارد که ارزش زمین های آن افزایش پنج برابری داشته و مناطقی نیز ارزش زمین های آن طی دو سه سال اخیر حتی دو برابر نیز نشده بنابراین کوشش شده عوارض جدید با توجه به این مهم وضع گردد و این عین عدالت گستری است.

در مقابل افرادی که قصد خدشه دار کردن برنامه های شورا را دارند می ایستیم

سفید اعلام نمود: ضمن اینکه اصلاح عوارض و کاهش آن در طول سال ممکن است اما افزایش آن ممکن نیست در عین حال اگر نقدی منطقی برای تعرفه عوارض باشد، آن را می پذیریم اما اگر کسی هدفش خدشه دار کردن برنامه شورا باشد، در مقابل آن می ایستیم.

وی تاکید نمود: در بودجه سال جاری شهرداری همچنین در تعرفه عوارض، هزینه ها تخلف را به شدت افزایش داده ایم و کوشش شده برنامه ها به سمتی باشد که بازدارندگی از تخلف را به دنبال داشته باشد.

به متخلفان جایزه نمی دهیم

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با تاکید بر اینکه هزینه تخلف را بالا برده ایم، گفت: کسانی که بدون پروانه اقدام به ساخت و ساز می کردند، بدانند که دیگر بدون پروانه، ساخت و ساز برایشان ارزان تمام نمی گردد زیرا دیگر سیاست ما این نیست که مانند دوره های قبل، به متخلفان جایزه بدهیم.

وی با بیان اینکه یزد بالاترین تخلفات ساختمانی را در بین شهرهای کشور دارد و 90 درصد ساخت و سازها بدون پروانه انجام می گردد، اضافه نمود: علت این امر این است که هزینه تخلف کم بوده اما از این پس این رویه اصلاح می گردد و قرار نیست روند اشتباه گذشته را ادامه دهیم.

اخلاق مانع افشاگری در خصوص بعضی افراد شده است

سفید همچنین بیان کرد: تسهیل گری برای خیران، سرمایه گذاران در بافت تاریخی، سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و ... نیز در بودجه سال جاری مدنظر قرار گرفته و از این گروه ها عوارض کمتری دریافت خواهد شد.

وی توضیح داد: اینکه عده ای می خواهند با جنجال از اجرای برنامه ها جلوگیری نمایند، صحیح نیست و متاسفانه بعضی مسائل از جمله اخلاق مداری مانع از آن می گردد که به افشاگری در خصوص بعضی افراد و رویدادها بپردازیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "گزینه جدید شهرداری یزد را قبل از اسفندماه معرفی می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزینه جدید شهرداری یزد را قبل از اسفندماه معرفی می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید