ابتلای بانوان به کرونا در چهارمحال و بختیاری بیشتر ازمردان است

به گزارش وبلاگ عکس، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: 46 درصد موارد ابتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری به مردان و 54 درصد نیز به بانوان اختصاص دارد.

ابتلای بانوان به کرونا در چهارمحال و بختیاری بیشتر ازمردان است

به گزارش وبلاگ عکس جواناز شهرکرد،فریدون رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در پنجاه و چهارمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، گفت: حدود 990 هزار نفر جمعیت هدف چهارمحال و بختیاری در نظر گرفته شده و از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در استان 252 هزار تست تشخیص این بیماری صورت گرفته است.

او اضافه نمود: از این مقدار 165 هزار نفر پاسخ تست شان منفی و 86 هزار و 300 نفر نیز مثبت گزارش شد.

بیشتر بخوانید

رحمانی اضافه نمود: در دوران شیوع کرونا تا کنون بیش از 43 هزار نفر به مراکز بهداشتی و درمانی، سرپایی و بیمارستانی استان برای انجام تست تشخیص بیماری مراجعه داشته اند.

او با اشاره به بهبود 90 درصدی مبتلایان به کووید19 در مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری، گفت: 16 درصد نیز مراحل درمانشان موفقیت آمیز نبود و در این چرخه جان خود را از دست دادند.

رحمانی توضیح داد: اگر کشور ایران، پنج موج شیوع کرونا را تجربه کرد، استان چهارمحال و بختیاری هر دو موج را در یک موج تجربه کرد که خوشبختانه با قانع کردن سازی و فرهنگ سازی و ارائه آموزش های لازم به مردم برای مقابله با کووید19، توانستیم این بیماری را با شیب ملایم کنترل کنیم.

او با اشاره به اینکه بدترین پیک شیوع کرونا در ماه های مرداد و شهریور بود، گفت: در مردادماه بیش از 2700 نفر بستری و مرگ و میر، ولی در شهریورماه 198 نفر جان خود را از دست دادند.

رحمانی بیان نمود: مهم ترین دستاورد ما این است که در دوران سخت شیوع کرونا حتی یک بیمار بدون تخت، دارو و فرآیند درمانی در استان وجود نداشت و کادر بهداشت و درمان با همه سختی های موجود به مردم خدمت رسانی کردند.

او اضافه نمود: 46 درصد موارد ابتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری به مردان و 54 درصد نیز به بانوان اختصاص دارد درصورتی که درصد مرگ و میر در آقایان بیشتر از بانوان است.

رحمانی با اشاره به اینکه 41 درصد موارد ابتلا به کرونا به گروه سنی 60 سال به بالا متعلق است، اضافه نمود: بعلاوه 80 درصد فوتی ها نیز به این گروه تعلق دارد.

او ادامه داد: شهروندان باید فرایند واکسیناسیون کووید19 را جدی بگیرند و افرادی که تا به امروز جهت دریافت واکسن اقدام ننموده اند هرچه سریع تر به پایگاه های واکسیناسیون در استان مراجعه نموده و نسبت به این امر کوشا باشند تا در مواجهه با پیک های بعدی کرونا جان سالم به در ببرند.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ابتلای بانوان به کرونا در چهارمحال و بختیاری بیشتر ازمردان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتلای بانوان به کرونا در چهارمحال و بختیاری بیشتر ازمردان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید