دریافت دز سوم کرونا سه ماه پس از دریافت دز دوم الزامی است

به گزارش وبلاگ عکس، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ضرورت دریافت دز سوم واکسن کرونا سه ماه پس از دریافت دز دوم خبر داد.

دریافت دز سوم کرونا سه ماه پس از دریافت دز دوم الزامی است

وبلاگ عکس مشهد - بهرام عین اللهی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور گفت: یکی از دلایلی که باعث کاهش چشمگیر مرگ و میر های ناشی از کرونا در ایران شده افزایش قابل توجه سرعت انجام واکسیناسیون است.

او گفت: شرایط ویروس امیکرون در جهان بسیار بحرانی است و آمریکا و بسیاری از کشور های اروپایی با درگیری شدید سویه تازه بیماری کرونا روبرو هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مردم برای مبتلا نشدن به این ویروس باید بیش از پیش دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند؛ به خاطر مسافرت های زیاد ایرانیان به دیگر کشور ها و نیز ورود غیرایرانی ها به کشور ما، ویروس اومیکرون وارد ایران نیز شده است.

دکتر عین الهی گفت: البته تست ها و نمونه گیری ها به صورت رندوم اجرا شده و اندازه آلودگی بیشتر از این است، همچنین اندازه مراجعات سرپایی ظرف دو هفته اخیر چهار برابر افزایش داشته و از این جهت نگرانی هایی بابت افزایش موارد بستری و بیماران icu هم وجود دارد.

به گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در شرایط کنونی بهترین و ایمن ترین کار برای پیشگیری از ابتلا به ویروس امیکرون، دریافت دُز سوم واکسن کرونا است، ولی آمار های فعلی عدد خوبی از اندازه مراجعه مردم برای دریافت دُز سوم این واکسن نشان نمی دهند که از این بابت به شدت نگران هستیم.

عین اللهی معتقد است، دریافت سه دُز کامل به معنای ایمنی کامل و بهتر شدن شرایط به معنای سرانجام بحران نبوده و نیست و نباید استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی به فراموشی سپرده گردد و رعایت همین سه اصل بسیار مهم در کنار دریافت هر سه دُز واکسن کرونا نقش بسیار مهمی در جلوگیری از ابتلا به ویروس اومیکرون دارد.

او گفت: در اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور به تمامی مسئولان زیر مجموعه این وزارتخانه دستور داده شد آمادگی کامل در مراکز درمانی طی ماه های بهمن و اسفند امسال و همچنین فروردین ماه سال آینده داشته باشند؛ کادر بهداشت و درمان در طول 2 سال گذشته زحمات بسیار کشیدند و از مرخصی های خود استفاده نکردند و در این راه شهدای بسیار تقدیم کردیم که نام و یادشان را گرامی می داریم و آمادگی کامل در مراکز بهداشتی و درمانی برای ارائه خدمت شایسته به مردم وجود دارد، اما مهمترین مسئله رعایت اصول بهداشتی از طریق خود مردم است.

بیشتر بخوانید

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تصمیم گیری در این خصوص با ستاد ملی مقابله با کرونا است، اما وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز برنامه های پیشنهادی خود را در این باره اعلام کرده تا با تکرار مسائل موج های قبلی روبرو نشویم، هرچند که تأکید ویژه ما، رعایت بیش از پیش دستورالعمل های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون کرونا و همچنین استفاده از ماسک حتی پس از دریافت هر سه دُز واکسن کرونا است.

عین اللهی می گوید: این اطمینان خاطر را به مردم می دهیم که هر نوع واکسنی که نیاز باشد اعم از داخلی و خارجی، تأمین می کنیم، برخی شایعات در فضای مجازی مبنی بر عدم ورود واکسن خارجی به داخل کشور مطرح شده که این را تأیید نمی کنیم و معتقدیم هر زمانی که نیاز باشد در این خصوص اقدام خواهد شد، هر نوع واکسنی که مورد نیاز باشد وارد چرخه تزریق می گردد و هیچگونه محدودیتی در این خصوص وجود ندارد، تا به امروز 185 میلیون دُز واکسن تهیه کردیم که حدود 152 میلیون دُز آن وارداتی بوده و 33 میلیون دُز دیگر هم واکسن های داخلی است و این واکسن ها تا به امروز به 60.5 میلیون ایرانی تزریق شده است.

او گفت: با توجه به اینکه ویروس کرونا مدام در حال جهش است، تولید واکسن داخلی بسیار امیدوارکننده بوده و به همین سبب تولید داخلی اطمینان خاطر بابت مقابله با سویه تازه کرونا ایجاد کرده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برخی موارد فقط حرف زده می گردد، اما ما در عمل نشان دادیم که هر کاری که نیاز باشد بی وقفه انجام می دهیم و حتی رییس جمهوری هم خود در زمینه واکسیناسیون ورود پیدا کرده است.

به گفته عین اللهی، مراکز و واکسن به تعداد زیاد در کشور وجود دارد، اما مراجعه مردم به خصوص برای دریافت دُز سوم بسیار کاهش یافته که باید شاهد سرعت بخشی در مراجعات مردم به مراکز واکسیناسیون کرونا باشیم و از آسیب های ویروس اومیکرون به دور شویم.

او گفت: در این زمینه طرح مشخصی را با موضوعات عدالت و تعالی داریم که در مراسم سرانجامی اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور رونمایی می گردد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از مسائل اصلی مردم در زمینه جمعیت است که آینده کشور را مورد تهدید قرار می دهد و در هیات دولت تصویب شده که هزینه های درمان ناباروری از طریق بیمه ها تقبل گردد، موضوعی که موجب برداشته شدن گام های مؤثر در حوزه رفع مسائل نازایی و افزایش اندازه فرزندآوری می گردد.

منبع: ایرنا

/ص.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "دریافت دز سوم کرونا سه ماه پس از دریافت دز دوم الزامی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریافت دز سوم کرونا سه ماه پس از دریافت دز دوم الزامی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید