اَت ساین فارسی سازی شد

به گزارش وبلاگ عکس، تهران- خبرنگاران- در پنجمین همایش فضای مجازی پاک که با هدف صیافت از افراد در فضای مجازی تدارک یافته بود، از نشان اَت ساین فارسی سازی شده رونمایی شد.

اَت ساین فارسی سازی شد

به گزارش خبرنگار علمی وبلاگ عکس، پنجمین همایش فضای مجازی پاک عصر امروز، شنبه هجدهم اسفندماه به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف و با همکاری سازمان مردم نهاد جمعیت توسعه گران فضای مجازی پاک (فمپ) برگزار گردید.

رونمایی نشان بومی دَر نشان همزمان با این همایش و با حضور ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی و شماری از مسئولان دیگر صورت گرفت و تاکید شد: نشان ها دریچه های ذهن هستند برای برداشت هایی از فرهنگ فناوری که با نشانش ارتقا می یابد.

اَت ساین یکی از نشان های اصلی است که با گسترش استفاده از رایانامه در اولین حروف اضافه لازم روی صفحه کلید نهاده شد و امروز برای ارجاع به کاربران و موضوعات پویا از آن استفاده می گردد.

فارسی سازی این نشان به عنوان یک نشان راست به چپ و فارسی و قابل استفاده در نوشتار روزمره میتواند عزت زبانی ما را تقویت کند.

دَر نشان برای همین موضوع در کمیته ترویجی جمعیت توسعه گران فضای مجازی پاک پیشنهاد شده است.

پشتیبانی کاربران از پویش استفاده از نشان های فارسی در فضای مجازی می تواند آینده فرزندان مان را در استفاده نوآورانه از فضای مجازی بومی تضمین کند.

این نشان بومی برای فارسی زبانان در فضای مجازی طراحی شده و آن طور که در مراسم امروز اعلام شد از این نشان به صورت راست به چپ و در فضای مجازی استفاده می گردد.

رسول جلیلی عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه این نماد برای ایجاد هویت مستقل در فضای مجازی ایجاد شده است از وزیر ارتباطات خواست یونی کُد (Unicode) این نشان را تا روز جهانی ارتباطات ثبت کند تا امکان استفاده کاربران فارسی از آن در فضای مجازی وجود داشته باشد.

یونی کُد، استانداردی برای کُد کردن نویسه های رایانه ای و نمایش و پردازش متن به اکثر زبان های دنیاست و هر زبان، یک قالب یونی کد دارد.

این استاندارد هماهنگ با مجموعه جهانی نویسه ها تألیف شده و به صورت کتابی به نام The Unicode Standard منتشر شده است.

موفقیت یونی کُد در یکی کردن کد بندی نویسه ها سبب استفاده گسترده از آن در جهانی سازی و بومی سازی نرم افزارها شده است. این استاندارد در بسیاری از فناوری های اخیر از جمله اکس ام ال، زبان برنامه نویسی جاوا، چارچوب دات نت مایکروسافت و سیستم عامل های مدرن، پیاده شده است.

علمی*9207* 1055

منبع: ایرنا

به "اَت ساین فارسی سازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اَت ساین فارسی سازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید