استفاده از روغن نارگیل به عنوان دهانشویه

به گزارش وبلاگ عکس، از زمان های قدیم، هندی ها برای سفید کردن دندان های خود، خوشبو و تازه شدن دهان و در کل بهبود سلامت کلی دهان خود، از روغن نارگیل استفاده می کردند به طوری که امروزه استفاده از این روش در میان مردم به طور فزاینده ای افزایش یافته است. بسیاری از افراد اعتقاد بسیار زیای به این درمان خانگی دارند تا حدی که بعضی ادعا می نمایند گرداندن روغن نارگیل در دهان، نه فقط بر دهان و دندان بلکه برای موارد دیگر نیز مفید است.

استفاده از روغن نارگیل به عنوان دهانشویه

در این مطلب قصد داریم تا صحت این موضوع را آنالیز کنیم و ببینیم آیا واقعا گرداندن روغن نارگیل در دهان برای سلامتی دهان و دندان ما مفید است یا فقط یک کار بی فایده محسوب می گردد؟

استفاده از روغن نارگیل به عنوان دهانشویه

بدین منظور، به میزان یک قاشق سوپخوری روغن نارگیل را در دهانتان بریزید و به مدت 15 تا 20 دقیقه بگردانید.

مزیت اصلی این کار، کاهش میزان باکتری های مضر دهان است.

نوعی باکتری هایی در دهان وجود دارد که یک لایه نازک به نام پلاک را بر روی دندان می سازند. داشتن میزانی پلاک بر روی دندان ها کاملا طبیعی است، اما اگر زیاد شوند می توانند باعث مسائل بسیاری از جمله بوی بد دهان، عفونت و اتهاب لثه ها گردد. با گرداندن روغن نارگیل در دهان، باکتری ها در این روغن حل می شوند و از بین می فرایند. شما با روغن های دیگر نیز می توانید این کار را انجام دهید اما روغن نارگیل به علت طعم و مزه خوبش، بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد. بعلاوه روغن نارگیل یک پروفیل اسید چرب مطلوب دارد که حاوی میزان زیادی اسید لوریک و دارای خواص ضد میکروبی است.

روغن نارگیل می تواند باکتری های مضر دهان را از بین ببرد

استرپتوکوک موتانس یکی از باکتری های اصلی دهان است که نقش کلیدی در ایجاد پلاک و پوسیدگی دندان دارد.

از یک مطالعه بر روی 60 داوطلب، معین شد که در مقایسه با آب مقطر، گرداندن روغن نارگیل در دهان هر روز به مدت 10 دقیقه، برای دو هفته، به طرز قابل توجهی میزان این باکتری را کاهش می دهد. به عبارت دیگر معین شد که روغن نارگیل در حذف این باکتری های مضر به میزان دهانشویه کلرهگزیدین موثر است.

گرداندن روغن نارگیل در دهان، پلاک و التهابات لثه را از بین می برد

Gingivitis نوعی بیماری است که از التهاب و ورم لثه ها ناشی می گردد و زمانی اتفاق می افتد که سیستم ایمنی بدن به باکتری های پلاک ها حمله نمایند. در یک آزمایش یک ماهه بر روی 60 نوجوان معین شد که استفاده روزانه از روغن نارگیل به عنوان دهانشویه، به طور قابل توجهی نشانه های Gingivitis را کاهش می دهد.

روغن نارگیل بوی بد دهان را از بین می برد

بوی بد دهان، در بیشتر موارد به علت بوی گازهای فراوری شده بوسیله باکتری های دهان است. پس اگر پیروز به از بین بردن باکتری های بد دهان شویم بوی دهان نیز خود به خود بهتر می گردد.

مزایای اثبات نشده و تصورات غلط

تصورات غلط بسیاری در خصوص استفاده از روغن ها به عنوان دهانشویه وجود دارد.

یک ادعای رایج این است که روغن نارگیل باعث سفیدی دندان ها می گردد. هرچند که این ادعا در حال حاضر هنوز به اثلات نرسیده است.

بعلاوه بعضی افراد باور دارند که این کار باعث سم زدایی می گردد و سم بدن را از خون بیرون می آورد. هیچ شواهدی این ادعا را اثبات نکرده است.

و در نهایت، هیچ شواهدی علمی وجود ندارد که این کار علاوه بر مفید بودن برای دهان، بر قسمت های دیگر بدن نیز تاثیر مفید است.

منبع: فوت و فن / healthline.com

به "استفاده از روغن نارگیل به عنوان دهانشویه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از روغن نارگیل به عنوان دهانشویه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید