استیکینگ ارز دیجیتال در قلک تترلند؛ ساده ترین راه درآمدزایی در بازار کریپتو

به گزارش وبلاگ عکس، شاید درآمدزایی از راه معامله کردن در بازار رمزارزها برای بعضی از افراد دست نیافتنی باشد؛ اما باید توجه کنید که خرید و فروش رمزارزها، تنها راه پیش روی شما برای کسب سود در بازار کریپتوکارنسی نیست و روش های دیگری نیز وجود دارند که بدون تحمل استرس ترید رمزارزها، می توانید به سود برسید.

استیکینگ ارز دیجیتال در قلک تترلند؛ ساده ترین راه درآمدزایی در بازار کریپتو

یکی از این روش های محبوب استیکینگ (Staking) است. درحال حاضر، با استفاده از سرویس قلک تترلند به راحتی می توانید مزه شیرین استیکینگ رمزارزها را تجربه کنید. اگر می خواهید درباره استیک کردن در کریپتو اطلاعات بیشتری به دست آورید، تا انتها این مطلب را مطالعه کنید.

استیکینگ (Staking) یا سپرده گذاری ارز دیجیتال چیست؟

همان طورکه می دانید، شبکه های بلاکچین به صورت غیرمتمرکز اداره می شوند؛ به همین علت، مکانیزم اجماع شفاف و کارآمدی برای اعتبارسنجی و تأیید تراکنش ها در هر شبکه باید معین گردد؛ مکانیزمی که هم امنیت بلاکچین را تضمین کند و هم به ارتقای مقیاس پذیری آن منجر گردد.

دراین بین، ثابت شده است که الگوریتم اجماع اثبات سهام (Proof of Stake) برترین مکانیزم اجماع در شبکه های بلاکچین است. در قالب این مکانیزم اجماع، ابتدا تعدادی از اعضای شبکه با سپرده گذاری توکن های بومی به عنوان نود اعتبارسنج (Validator) انتخاب و سپس موظف می شوند که فرایند تأیید تراکنش ها را انجام دهند.

افزون براین، آن ها بلوک های تازه را به شبکه اضافه و در ازای ایفای نقش در شبکه های بلاکچین، پاداش دریافت می نمایند. استیکینگ اصطلاحی است که برای مجموعه این فرایندها در شبکه های بلاکچین استفاده می گردد.

استیکینگ سپرده گذاری کم ریسک با بازده مناسب در بازار کریپتوکارنسی است.

انواع الگوریتم اثبات سهام (PoS)

شبکه های بلاکچینی که از الگوریتم اثبات سهم استفاده می نمایند، چهارچوب های خاصی را در نظر می گیرند. برای مثال، در بعضی از شبکه ها، نودهای اعتبارسنج باید حداقل تعداد توکن تعیینی را استیک نمایند. این اندازه در بلاکچین اتریوم 32 رمزارز ETH است.

هرچه تعداد رمزارزهای استیک شده افزایش پیدا کند، بخت اعتبارسنج برای مشارکت بیشتر در فرایند اعتبارسنجی تراکنش ها و ایجاد بلوک تازه بیشتر می گردد. درعین حال، باید توجه کنید که انواع مختلفی از الگوریتم PoS در شبکه های بلاکچین استفاده می شوند؛ ازجمله:

  • الگوریتم اثبات سهام نیابتی (DPoS): استفاده شده در شبکه ترون
  • الگوریتم اثبات سهام اعتبار (PoSA): استفاده شده در شبکه بایننس اسمارت چین
  • الگوریتم اثبات سهام خالص (PPoS): استفاده شده در شبکه الگوراند
  • الگوریتم اثبات سهام نامزد شده (NPoS): استفاده شده در شبکه پولکادات
  • الگوریتم اثبات سهام لیکویید (LPoS): استفاده شده در شبکه تزوس

استخر استیکینگ (Staking Pool) چیست؟

افراد با احراز شرایط مدنظر شبکه بلاکچین مستقیماً می توانند نود اعتبارسنجی ایجاد نمایند؛ اما از قلم نیاندازید که ولیدیتورها درقبال دریافت پاداش مسئولیت هایی می پذیرند. به عنوان مثال، اگر در چرخه تأیید و اعتبارسنجی تراکنش ها مشکل ایجاد گردد یا نودهای اعتبارسنج نقش مخربی در شبکه ایفا نمایند، جرایم خاصی برای آن ها در قالب برداشت از توکن های استیک شده در نظر گرفته می گردد.

بعلاوه، ممکن است بسیاری از افراد به تنهایی نتوانند در نقش اعتبارسنج در یک شبکه فعالیت نمایند. برای نمونه، سپرده گذاری حداقل 32 رمزارز ETH در شبکه اتریوم باتوجه به قیمتش، از عهده بسیاری از افراد خارج است.

استخرهای استیکینگ برای حل این مسائل ایجاد شده اند. افراد می توانند با سرمایه های مختلف سپرده شان را در استخرهای استیکینگ قرار دهند و این استخرها نیز به نمایندگی از تمام اعضا به عنوان ولیدیتور در شبکه های بلاکچین فعالیت می نمایند. تجمیع سرمایه ها در استخر نقدینگی باعث می گردد تا بخت بیشتری برای موفقیت در فرایند اعتبارسنجی داشته باشند و درنتیجه، عایدی بیشتری به دست آورند. نکته مهم اینکه پاداش استیکینگ نیز براساس سهم هریک از اعضا بین آن ها توزیع می گردد.

قلک تترلند چیست؟

قلک تترلند یکی از برترین و مطمئن ترین سرویس های استیکینگ رمزارزها در ایران است. شما می توانید 35 رمزارز معروف و پرطرفدار بازار رمزارزها را در قلک تترلند استیک کنید. طراحی این سرویس تترلند بسیار ساده و فقط کافی است که رمزارز مدنظرتان را برای سپرده گذاری از بین گزینه های موجود انتخاب کنید.

پس ازآن، اندازه و مدت زمان دلخواه برای استیک کردن رمزارز را تعیین کنید. درادامه، عملیات استیکینگ شروع و در موعد مقرر اصل سرمایه به همراه سود آن به کیف پولتان واریز می گردد. استفاده از قلک تترلند یکی از روش های ساده و کم ریسک کسب سود در بازار کریپتوکارنسی است.

سپرده گذاری رمزارزهایی مانند بیتکوین در قلک تترلند در قالب استیکینگ دیفای صورت می گیرد

انواع روش های استیک کردن ارزهای دیجیتال در قلک تترلند

برای استیکینگ در قلک تترلند، باید مدت زمان قفل شدن سرمایه خود را معین کنید. بسته به نوع رمزارز گزینه های متفاوتی از 10 تا 120 روز پیش روی شما قرار می گیرند. با انتخاب هریک از آن ها، درواقع روش استیک ثابت (Fix) را انتخاب نموده اید. در تمام این مدت، فارغ از اینکه قیمت رمزارز افزایش یا کاهش پیدا کند، به سرمایه تان دسترسی ندارید.

گزینه دیگر موجود در قلک تترلند زمان استیک منعطف است. با انتخاب این گزینه، در زمان دلخواه دارایی خود را می توانید برداشت کنید. این روش باعث می گردد تا ریسک کمتری براثر نوسان های شدید قیمت رمزارزها تجربه کنید؛ البته باید توجه کنید که اندازه سود استیکینگ منعطف (Flexible) کمتر از استیکینگ ثابت است.

بیشترین سود استیکینگ در قلک تترلند مربوط به کدام رمزارزهاست؟

در قلک تترلند، اندازه سود استیکینگ هریک از رمزارزها را می توانید مشاهده کنید. درحال حاضر، سه رمزارز ایپ کوین و می توکن و اتم به ترتیب با نرخ سود سالانه 20 و 20 و 18 درصد بیشترین سود استیکینگ در این پلتفرم را دارند. علاوه بر توکن های PoS، رمزارزهای دیگری در سرویس قلک تترلند برای سپرده گذاری وجود دارند؛ ازجمله بیتکوین، تتر، ریپل و دوج کوین. سپرده گذاری در این رمزارزها ازطریق استیکینگ دیفای (DeFi) مانند وام دهی صورت می گیرد.

استیکینگ یا سهام گذاری؛ راهی ایده ال پیش روی هولدرها برای عایدیزایی

استیکینگ برترین راه پیش روی هولدرهاست. هولدرها رمزارزها را معمولاً برای مدت زمان طولانی نگه داری می نمایند. به جای راکد نگه داشتن سرمایه در کیف پول خود، از قلک تترلند برای سرمایه گذاری و کسب عایدی می توانید بهره ببرید و با یک تیر دو نشان را هدف بگیرید.

درانتها، باید بگوییم که قلک تترلند ساده ترین و مطمئن ترین پلتفرم استیکینگ رمزارزها در ایران است؛ پس فرصت های سرمایه گذاری برای عایدیزایی ارزی در قلک تترلند را از دست ندهید.

منبع: همشهری آنلاین

به "استیکینگ ارز دیجیتال در قلک تترلند؛ ساده ترین راه درآمدزایی در بازار کریپتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استیکینگ ارز دیجیتال در قلک تترلند؛ ساده ترین راه درآمدزایی در بازار کریپتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید