انتقال فرودگاه های نفت به وزارت راه ، ساخت فرودگاه جدید اهواز با سرمایه بخش خصوصی

به گزارش وبلاگ عکس، امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: قرار است طی فرایندی فرودگاه های نفت به وزارت راه و شهرسازی منتقل شود و ما هم (شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران) مسؤول راهبری و بهره برداری از آن شویم.

انتقال فرودگاه های نفت به وزارت راه ، ساخت فرودگاه جدید اهواز با سرمایه بخش خصوصی

به گزارش گروه اقتصادی وبلاگ عکس، سیاوش امیرمکری گفت: قرار است طی فرایندی فرودگاه های نفت به وزارت راه و شهرسازی منتقل شود و ما هم (شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران) مسئول راهبری و بهره برداری از آن شویم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اضافه کرد: این مورد طی توافق وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: این واگذاری ها به صورت کامل خواهد بود و البته در قالب طرح، مطرح شده است.

* تأمین اراضی فرودگاه جدید اهواز

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران درباره فرودگاه جدید اهواز خاطرنشان کرد : فرودگاه جدید اهواز به دلیل نیاز استان خوزستان به فرودگاه و ظرفیت های توسعه فرودگاهی، قرار است در مکانی دیگر ایجاد شود، اما در حال حاضر تا زمانی که فرودگاه جدید اهواز احداث می شود، فرودگاه فعلی اهواز و فرودگاه آبادان به عنوان فرودگاه مالکیتی ما، به کار خود ادامه می دهند و به مسافران سرویس دهی می کنند.

امیرمکری در تشریح پیشرفت پروژه فرودگاه جدید اهواز خاطرنشان کرد: اراضی فرودگاه جدید اهواز و حد و حدود آن معین شده است، همچنین دیوارکشی نیز در دست اقدام است، اما چون این پروژه بسیار بزرگ است، باید حتماً مباحث سرمایه گذاری در این پروژه دنبال شود و سرمایه گذار را برای ایجاد فرودگاه جدید، داشته باشیم.

* پیش بینی ساخت فرودگاه جدید اهواز با سرمایه گذاری داخلی و خارجی

وی در پاسخ به این سؤال که آیا ساخت فرودگاه جدید اهواز به صورت مشارکتی خواهد بود، گفت: تلاش ما این است که بتوان در ساخت فرودگاه جدید اهواز از سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی و یا حتی خارجی، استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اضافه کرد: ایده این پروژه در حال آماده سازی است و پس از صحبت با سرمایه گذاران اجرا خواهد شد.

امیرمکری با تأکید بر اینکه قرار نیست هیچ فرودگاهی جمع شود، اضافه کرد: در بحث هیچ یک از فرودگاه ها تعطیلی نداریم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: فرودگاه های دیگر استان خوزستان هم بر اساس سیاست های مالکان خود، به کار خود ادامه می دهند و این به ما ارتباطی ندارد که بگوییم تعطیل می شود یا نمی شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "انتقال فرودگاه های نفت به وزارت راه ، ساخت فرودگاه جدید اهواز با سرمایه بخش خصوصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال فرودگاه های نفت به وزارت راه ، ساخت فرودگاه جدید اهواز با سرمایه بخش خصوصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید