اینترنت زیر 100 مگابیت ممنوع شد

به گزارش وبلاگ عکس، دولت امریکا از این پس به اینترنتی باندپهن (Broadband) می گوید که حداقل سرعت 100 مگابیت بر ثانیه را داشته باشد.

اینترنت زیر 100 مگابیت ممنوع شد

کمیسیون فدرال ارتباطات با تغییر تعریف اینترنت باندپهن، پیش نیازهای سخت گیرانه تری برای ارائه اینترنت پر سرعت در نظر گرفت. براساس تعریف تازه، به سرویسی اینترنت باندپهن گفته می شود که دارای سرعت دانلود 100 مگابیت بر ثانیه و آپلود 20 مگابیت بر ثانیه باشد.

پیش از این، اینترنت باندپهن به سرویسی اطلاق می شد که سرعت دانلود 25 مگابیت بر ثانیه و آپلود 3 مگابیت بر ثانیه داشته باشد.

رئیس هیئت مدیره سابق FCC در سال 2021 در اظهارنظری گفته بود همچنان ما به اینترنتی بالاتر از 25 مگابیت بر ثانیه نیاز نداریم ولی جسیکا روزن ورسل، رئیس هیئت مدیره کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا (FCC) حدود 9 سال پیش به اینترنت 100 مگابیت اشاره کرده بود و گفت:

صادقانه به نظرم حد نصاب تازه ما باید 100 مگابیت برثانیه باشد. از نظر من هر چیز کمتر از آن، ظلم کردن در حق بچه ها مان، آینده مان و اقتصاد دیجیتال تازهمان است.

اکنون، دولت امریکا نیز به این نتیجه رسید که اینترنت زیر 100 مگابیت می تواند برای کاربران مشکلاتی ایجاد کند.

چرا تعریف اینترنت باندپهن اهمیت دارد؟

تعریف اینترنت باندپهن در امریکا اهمیت بسیار بالایی دارد؛ چون براساس این تعریف است که شکاف پهن باند هر ساله ارزیابی می شود و تصمیم می گیرند که آیا پیروز به کاهش شکاف پهن باند شدند یا خیر.

همین طور، شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی برای افزایش کیفیت اینترنت، براساس همین تعریف باندپهن، بودجه دریافت می کنند.

کمیسیون فدرال ارتباطات می گوید استاندارد تازه پهن باند را بر اساس پیش نیازهای فعلی کمک های مالی فدرال و ایالتی، الگوهای استفاده مصرف کننده و آنچه که از طریق ارائه دهندگان خدمات اینترنتی در دسترس قرار می گیرد، تعیین کرده است.

FCC می گوید حدود 28 درصد شهروندان امریکایی در منطقه ها روستایی از اینترنت با کیفیت و پرسرعت محروم هستند.

داده های منتشر شده از FCC نشان می دهد در کشور امریکا، اکنون حدود 45 میلیون نفر به اینترنت باندپهن با تعریف تازه، یعنی سرعت دانلود 100 مگابیت و آپلود 20 مگابیت، دسترسی ندارند.

منبع: شبکه چی

به "اینترنت زیر 100 مگابیت ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینترنت زیر 100 مگابیت ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید