برترین و متناسب ترین ابعاد پتو برای گروه های سنی مختلف

به گزارش وبلاگ عکس، هیچ چیز به میزان یک خواب راحت نمی تواند خستگی را از شما دور کند. این خواب راحت زمانی شکل می گیرد که در جای راحتی هم دراز کشیده باشید. وقتی تشک زیادی سفت یا پتو بیش از میزان کوچک باشد، خبری از برطرف خستگی نیست! ابعاد پتو و به طورکلی کالای خوابی که استفاده می کنید، باید با توجه به بدن شما متناسب باشد. در این مقاله با ما همراه باشید تا میزان انواع مختلف پتوها را برای گروه های سنی مختلف مورد آنالیز قرار دهیم.

برترین و متناسب ترین ابعاد پتو برای گروه های سنی مختلف

مقدار استاندارد پتو دو نفره برای بزرگسالان

تخت های دو نفره طول برابری دارند اما ممکن است مقدار آن ها از لحاظ عرض یکسان نباشد. معمولاً طول تخت های دو نفره موجود در بازار 200 سانتی متر است ولی ممکن است عرض آن ها بین 140، 160 و 180 سانتی متر متغیر باشد. اما بین پتوهای موجود در بازار برای هر کدام از این ابعاد گزینه متفاوتی فراوری نشده است! معمولاً پتوهای دو نفره با ابعاد 200 در 220 فراوری می شوند اما اگر در پی پتوهای کوچک تر هستید، سایز 200 در 180 را هم پیدا خواهید کرد.

اگر در پی خرید پتو جهیزیه هستید باید بدانید که از بین گزینه های متعددی حق انتخاب دارید. در گذشته شکل پتو در همه خانه ها یکسان بود اما امروزه پتوهای زیبای زیادی با گل های برجسته در طرح و رنگ های مختلف فراوری می گردد. نوعروس ها می توانند با توجه به رنگ بندی که برای تهیه جهیزیه انتخاب نموده اند، از بین پتوها هم گزینه مناسب خانه خود را به سادگی انتخاب نمایند.

برترین ابعاد پتو برای تخت خواب های تک نفره

فرقی نمی نماید قرار باشد پتو برای تخت خواب استفاده گردد یا در کنار تشک قرار بگیرد، در هر حال با سایزهای زیر فراوری می گردد:

  • 240 در 220 سانتی متر
  • 240 در 200 سانتی متر
  • 220 در 180 سانتی متر
  • 220 در 160 سانتی متر

در کنار پتوهای تک نفره، پتوهای مسافرتی هم هواداران زیادی دارند. در فراوری این پتوها از استاندارد خاصی تبعیت نمی گردد و معمولاً طول و عرض های متفاوتی دارند. به طور مثال محصولی با مقدار 190 در 85 سانتی متر هم در بازار موجود است. اگر اهل مسافرت هستید، توصیه می کنیم علاوه بر پتوی مسافرتی، تشک مسافرتی هم تهیه کنید تا یک جای خواب تمیز و راحت در سفرهای خود داشته باشید.

برترین ابعاد پتو برای خواب راحت یک نوزاد

سرعت رشد بدن نوزادان خیلی بیشتر آن چیزی است که فکرش را بکنید! چشم به هم بزنید باید سراغ خرید لباس های نو بروید، به همین سرعت هم باید یک پتوی بزرگ تر برای فرزند خود بخرید. بافت پتوی نوزاد باید خیلی نرم باشد تا حساسیت های پوستی را به او منتقل نکند. جنس این پتو باید قابل تنفس باشد؛ به طور مثال برای فراوری پتو باید از پنبه ارگانیک یا پشم ضدآلرژی استفاده شده باشد تا نوزاد درگیر بیماری های آلرژیک نگردد.

مهم است که مقدار پتو با توجه به قد نوزاد متعادل باشد. از آن جایی که بیشتر نوزادان در خواب غلت می زنند، پتوهای خیلی بزرگ یا خیلی کوچک برای آن ها قابل استفاده نیست. پتوهای بزرگ بین دست و پای نوزادان می پیچد و ممکن است خواب آن ها را به هم بریزد. پتوهای کوچک هم خیلی زود از روی بدن نوزاد کنار می رود. در صورت خواب بودن والدین در این شرایط، احتمال سرماخوردگی آن ها بالا می رود.

اگر در حال تهیه وسایل سیسمونی هستید، برای خرید هر کدام از پتوهای زیر به مقدار ها توجه داشته باشید:

  • پتو قنداقی: قنداق کردن نوزاد، فضای داخل رحم یا یک آغوش محکم را برای اون یادآوری می نماید. بهتر است پتو قنداقی مربعی شکل و عرض هر ضلع آن بین 101 تا 121 سانتی متر باشد.
  • پتو نوزاد تازه متولد شده: این پتوها که خیلی هم ضخیم نیستند، در مقایسه با پتوهای قنداقی مقدار کوچک تری دارند. ابعاد پتو برای نوزادان تازه متولد شده هم مربعی شکل است و با توجه به قد نوزاد بین 45 تا 91 سانتی متر عرض دارد.
  • پتو برای تخت نوزاد: مقدار تشک استاندارد برای تخت نوزاد 132 در 68 سانتی متر است. با توجه به این مقدار برترین ابعاد پتو تخت نوزاد، 54 در 36 سانتی متر تلقی می گردد. با رو آوردن طراحی داخلی خانه ها به سمت سبک مینیمال، از پتو و روتختی ساده و مقرون به صرفه برای اتاق نوزاد استفاده می گردد چون معمولا طرح های ساده ای دارند. اگر دوست دارید لبه های پتو از کناره های تخت بیرون بماند، بهتر است چند سانتی متر به مقدار های گفته شده اضافه کنید.

مقدار استاندارد پتو برای بچه ها و نوجوانان

رشد قدی بچه ها و نوجوانان تا قبل از رسیدن به سن بلوغ سرعت زیادی دارد. معمولاً خانواده ها برای بچه ها تخت خواب هایی انتخاب می نمایند که از نظر طرح و مقدار تا سنین نوجوانی قابل استفاده باشد. سایز مناسب پتو برای این تخت ها 100 در 150 سانتی متر است. اگر مقدار تخت را برای سن نوجوانی فرزند خود بزرگ تر می کنید، احتمالاً باید پتویی با سایز 160 در 200 سانتی متر تهیه کنید.

مناسب ترین سایز برای پتو سربازی و ویژگی های مهم آن

اصلی ترین ویژگی که پتوی سربازی باید داشته باشد این است که همزمان با سبک بودن، از هدر رفتن گرما جلوگیری کند. پتوهای سربازی باید بافت منسجمی داشته باشند و دوخت آن ها محکم باشد. جنس پارچه یا پشمی که برای فراوری این پتو مورد استفاده قرار می گیرد باید طوری انتخاب گردد که باعث پرزی شدن تخت و سایر لوازم سربازان نگردد. این پتوها معمولاً ساده هستند و فقط رنگ آن ها با توجه به ناوگان سربازی تغییر می نماید. به طور معمول ابعاد پتو برای سربازها 220 در 160 سانتی متر در نظر گرفته می گردد.

انواع طرح ها و ابعاد پتو را با سایت صفاهوم به سادگی بخرید

اگر در پی خرید پتو برای یکی از اعضای خانواده خود هستید، قبل از خرید حضوری سری به آدرس سایت safahome.com بزنید. مجموعه صفاهوم با بیش از 80 سال سابقه کار در زمینه فروش کالای خواب، امکان خرید اینترنتی این محصولات را برای مشتریان خود فراهم نموده تا خریدی سریع و راحت داشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص محصولات صفاهوم به وسیله شماره تماس 32223334-031 با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

منبع: تجارت نیوز

به "برترین و متناسب ترین ابعاد پتو برای گروه های سنی مختلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین و متناسب ترین ابعاد پتو برای گروه های سنی مختلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید