تاق بستان و بیستون بصورت ویژه ساماندهی می شوند

به گزارش وبلاگ عکس، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت : با مشارکت بخش خصوصی تاق بستان و بیستون بصورت ویژه ساماندهی می شوند.

تاق بستان و بیستون بصورت ویژه ساماندهی می شوند

محمد رضا سهیلی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه منظره تاق بستان و بیستون در سال 1402 متفاوتر از سال 1401 خواهد بود گفت : طرح ساماندهی کامل تاق بستان تهیه شده است و سرمایه گذار بخش خصوصی نیز پای کار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از گردشگری به عنوان یکی از کوتاهترین راه های توسعه نام برد و خاطر نشان کرد: در استان کرمانشاه پتانسیل های ویژه ای در بخش های مختلف طبیعی، تاریخی فرهنگی و معنوی وجود دارد که باید از آن ها به نحو مطلوب بهره برد.

وی با اشاره به اختصاص بودجه تخصیصی مناسب در زمینه گردشگری اضافه نمود: بودجه ابلاغی سال جاری در مقایسه با پارسال حدود 20 برابر شده است.

سهیلی به اقدامات صورت گرفته در بخش گردشگری اشاره نمود و گفت: ایجاد پل معلق سد داریان، ساخت شهربازی کرمانشاه و ایجاد زیرساخت های گردشگری در منطقه چالابه در حال اجرا است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به علاقمندی گردشگران خارجی به معماری ایرانی اسلامی اشاره نمود و اضافه نمود: ضروری است تا شهرداری و وزرات راه و شهرسازی به میراث فرهنگی یاری نمایند تا از اقتصاد بافت سنتی بتوان بیشتر بهره گرفت.

وی گفت: در جا هایی که می توان اجازه افزایش ارتفاع را در بافت های سنتی داد این کار انجام می گردد، اما به بافت اصلی نباید هیچ خدشه ای وارد گردد .

وبلاگ عکس کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تاق بستان و بیستون بصورت ویژه ساماندهی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاق بستان و بیستون بصورت ویژه ساماندهی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید