تداوم سیر صعودی کرونا در جنوب شرق آسیا و تشدید تدابیر بهداشتی دولت ها

به گزارش وبلاگ عکس، با افزایش شیوع ویروس کرونا در کشورهای آسیایی، تدابیری نظیر محدودیت رفت وآمد و قرنطینه خانگی تشدید شدند.

تداوم سیر صعودی کرونا در جنوب شرق آسیا و تشدید تدابیر بهداشتی دولت ها

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ عکس، با افزایش شمار مبتلایان و قربانیان بیماری کووید-19، کشورهای آسیایی در حال وضع تدابیر بهداشتی سخت گیرانه تری هستند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، در تایلند، شماری از مراکز توریستی و تفریحی از روز دوشنبه به مدت یک ماه تعطیل شده اند. تا کنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به 1524 نفر رسیده است و 9 نفر در اثر این بیماری جان باخته اند.

در کره جنوبی که تا امروز شمار مبتلایان به نزدیک 10 هزار نفر رسیده و 158 نفر جان خود را از دست داده اند، دولت خاطرنشان کرد بودجه ای را برای پرداخت پول نقد به مردم آسیب پذیر اختصاص داده است.

مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی پس از جلسه ای با سیاست گذاران بخش اقتصادی گفت، به استثنای افراد ثروتمند، همه خانوارها از بسته ای 820 دلاری بهره مند خواهند شد. همچنین بودجه ای 5.8 میلیارد دلاری برای کمک به شرکت های کره ای در نظر گرفته شده است.

در ویتنام با رسیدن شمار مبتلایان به ویروس کرونا به 200 نفر، دولت در بیانیه ای از تولیدکنندگان ماسک درخواست کرده سقف تولید خود را به 5 میلیون ماسک در روز افزایش دهند.

از سوی دیگر جوکو ویدودو رئیس جمهور اندونزی روز دوشنبه گفت، دولت قصد دارد محدودیت های بیشتری را در زمینه محدودیت رفت وآمد و فاصله گذاری اجتماعی وضع کند.

وزارت بهداشت فیلیپین نیز روز دوشنبه خاطرنشان کرد با مرگ 7 شهروند دیگر در این کشور، شمار قربانیان ویروس کرونا به 78 نفر رسیده است. همچنین شمار مبتلایان با تجربه افزایشی 128 نفری، به 1546 مورد رسیده است.

با این حال نارندرا مودی نخست وزیر هند روز دوشنبه خاطرنشان کرد با توجه به شرایط سخت معیشتی مردم، قرنطینه خانگی در این کشور، پس از 15 آوریل (27 فروردین) تمدید نخواهد شد.

وزارت بهداشت هند نیز خاطرنشان کرد تا روز دوشنبه شمار مبتلایان به ویروس کرونا به 1071 مورد افزایش یافته است و 29 نفر نیز جان خود را از دست داده اند. مقامات هندی هشدار داده اند این کشور هموز چند هفته تا رسیدن به پیک ابتلا فاصله دارد.

خ

منبع: خبرگزاری فارس

به "تداوم سیر صعودی کرونا در جنوب شرق آسیا و تشدید تدابیر بهداشتی دولت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم سیر صعودی کرونا در جنوب شرق آسیا و تشدید تدابیر بهداشتی دولت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید