تشکیل کمیته ای برای توسعه نقش زنان دانشمند در دنیا اسلام

به گزارش وبلاگ عکس، عضو هیأت مدیره بنیاد مصطفی (ص) گفت: به منظور توسعه نقش زنان دانشمند در دنیا اسلام، در این بنیاد از توانایی زنان در حوزه های مختلف استفاده می گردد و ایجاد کمیته ای مجزا در این راستا بوده است.

تشکیل کمیته ای برای توسعه نقش زنان دانشمند در دنیا اسلام

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ عکس، رسول دیناروند عضو هیأت مدیره بنیاد مصطفی (ص) در پنجمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) در کشورهای اسلامی در دانشگاه کراچی پاکستان با بیان اینکه تنها ملت هایی که دانش واقعی را در اختیار دارند، از فناوری بهره می برند و در راستای بهبود زندگی بشریت اقدام می نمایند و رفاه، امنیت و سلامت را از آن خود می سازند، اظهار کرد: دوران طلایی تمدن اسلامی بر اساس کوشش محققانی بنا شد که بر اساس گفته های پیامبر اسلام (ص) از دانش برای بهبود زندگی مردم استفاده می کردند. دستاوردهای این دوره به ظهور دانشمندانی مانند ابن بطوطه، ابن سینا، ابن هیثم، ابوریحان بیرونی، فارابی و حتی دانشمندان زن مسلمان منجر شد.

دیناروند با اشاره به حضور دانشمندان جهان اسلام به ویژه جکی یینگ، برگزیده جایزه مصطفی (ص) 2015 در پنجمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) در کشورهای اسلامی، آنها را الگویی برای جوانان مسلمان دانست و گفت: بنیاد مصطفی(ص) افتخار دارد ضمن معرفی دانشمندان به جهان، کوشش های آنها را نیز به مردم جهان عرضه کند. این بنیاد با رویکردی غیردولتی ایجاد همکاری، هم افزایی، توسعه دانش جدید را بین کشورهای اسلامی و غیراسلامی دنبال می نماید.

وی با اشاره به اقدام این بنیاد برای توسعه شبکه دانشمندان جهان اسلام و جوامع علمی خاطر نشان کرد: افزایش آگاهی های عمومی در زمینه علم و فناوری، آموزش و ایجاد محیطی مناسب تحقیق در زمینه های اجتماعی، شبکه سازی بین دانشمندان مسلمان، شناخت دانشمندان مطرح و ایجاد همکاری های علمی و فناوری در سطوح بین المللی بخشی از اهدافی هستند که نشست استپ و رویداد ایسا بر اساس آنها برگزار می شوند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به نشست های قبلی استپ در ایران، مالزی و عمان تاکید نمود: افزایش سطح همکاری و هم افزایی با تاکید بر سطح فناوری بالا در نشست استپ مد نظر است؛ و پنجمین دوره نشست استپ با تاکید بر نقش زنان دانشمند در جهان اسلام برگزار می گردد. این بنیاد از توانایی زنان در حوزه های مختلف استفاده می نماید؛ همچنین کمیته ای در این زمینه تشکیل داده است که نشست های کمیته زنان در این دوره از استپ برپا خواهد بود.

دیناروند با اشاره به نشست های ایسا نیز یادآور شد: ارتباط بین دانشمندان و صاحبان صنایع از اهمیت زیادی برخوردار است و شامل برنامه های مختلفی مانند آزمایشگاه نوآوری، نمایشگاهی از دستاوردهای شرکت های حاضر و نشست های کسب و کار با هم می گردد.

پنجمین دوره نشست تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) در کشورهای اسلامی، در زیرشاخه های بیماری های واگیر و غیر واگیر در حوزه سلامت با موضوعات پیشگیری، تشخیص و درمان 8 تا 11 اسفند در دانشگاه کراچی در حال برگزاری است. یکی از فعالیت های کلیدی پنجمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) در کشورهای اسلامی، تاکید بر نقش دانشمندان زن جهان اسلام در توسعه علم و فناوری و حضور پررنگ آنان در این دوره از نشست استپ خواهد بود.

این دوره از نشست استپ، به آنالیز چالش های جهان اسلام در حوزه سلامت می پردازد و تازه ترین رویکردها و دستاوردهای دارویی برای مواجهه با این چالش ها در آن آنالیز می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "تشکیل کمیته ای برای توسعه نقش زنان دانشمند در دنیا اسلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل کمیته ای برای توسعه نقش زنان دانشمند در دنیا اسلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید