جایی شبیه به زمین برای سکونت انسان در فضا کشف شد

به گزارش وبلاگ عکس، ماهواره تس ناسا یک سیاره با ابعاد شبیه به زمین و به نظر قابل سکونت در مدار را کشف کرده است.

جایی شبیه به زمین برای سکونت انسان در فضا کشف شد

به گزارش گروه فناوری وبلاگ عکس، ماهواره تس ناسا یک سیاره دیگر با ابعاد شبیه به زمین و به نظر قابل سکونت در مدار را کشف کرده است.

این سیاره در اطراف یک ستاره در مدار قرار گرفته است و در دورانی قرار گرفته است که شرایط میوجود آب مایع را در سطح سیاره زمین فراهم کند.

مطابق بیانیه آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در پاسادنا، دانشمندان با استفاده از تلسکوپ فضایی اسپیتزر ناسا این یافته را موسوم به TOI 700 d تأیید کردند.

آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا طی یک بیانیه اعلام کردند: این سیاره جدید به سایر سیارات با اندازه زمین کشف شده توسط ناسا می پیوندد که همگی به کمک تس کشف شده اند.

ماهواره نقشه بردار فراخورشیدی گذران که به اختصار تس (TESS) نامیده می شود، یک تلسکوپ فضایی ساخت ناسا است که 19 آوریل سال 2018 میلادی به فضا پرتاب شد.

پاول هرتز، مدیر بخش نجوم در ستاد ناسا در واشنگتن گفت: تس به طور خاص برای یافتن سیارات به اندازه زمین در مدار ستاره های مجاور طراحی و راه اندازی شده است.

کشف TOI 700 d یک یافته کلیدی برای TESS است؛ تأیید اندازه آن به میزان کره زمین و شرایط منطقه قابل سکونت پیروزی دیگری برای اسپیتزر است، زیرا در ژانویه به سرانجام عملیات علمی نزدیک می شود.

هدف مأموریت تس در مرحله نخست تمرکز بر درخشان ترین ستارگان نزدیک به زمین برای بررسی آثار گذر سیاره های فراخورشیدی در پیرامون آن ها در طول دو سال است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "جایی شبیه به زمین برای سکونت انسان در فضا کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایی شبیه به زمین برای سکونت انسان در فضا کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید