رویداد صنایع دستی دانشجویی برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ عکس، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای واصله و گزارشات منتشر شده، رویداد صنایع دستی دانشجویی برگزار می گردد.

رویداد صنایع دستی دانشجویی برگزار می گردد

مجتبی صفری، معاون مدیر کل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در نخستین نشست هم اندیشی انجمن های علمی دانشجویی رشته صنایع دستی با وزارت میراث فرهنگی و وزارت علوم گفت: دانشجویانی که در این نشست حضور دارند، جمع مهمی هستند که به صورت تخصصی در کانون ها و انجمن های علمی صنایع دستی فعالیت می نمایند.

وی اضافه کرد: معاونت فرهنگی وزارت علوم با انعقاد تفاهمنامه با دستگاه ها و سازمان ها بستری را برای فعالیت بیشتر و بهتر دانشجویان در حوزه های تخصصی فراهم می نماید. بعد از آن مستلزم کنشگری دانشجویان است که به نتیجه مطلوب برسد.

صفری گفت: اتفاقی که سال جاری در تئاتر افتاد این بود که فعالیت کانونها و دانشجوها در جدول اصلی جشنواره تئاتر فجر به نمایش عایدی و حائز رتبه شد میتوان گفت که بخش عمده شور و حال جشنواره تئاتر فجر مربوط به بخش دانشجویی بود.

وی ادامه داد: دو رویداد کلی مرتبط با این حوزه در وزارت علوم داریم؛ یکی چرتکه است که بازارچه تولیدات دانشجویی بوده و دانشگاه شیراز میزبان آن است و دیگری رویداد صنایع دستی است که دانشگاه سیستان و بلوچستان کارهای برگزاری آن را در سال آینده انجام می دهد.

معاون مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم توضیح داد: بخش مهمی که در این جلسه داریم این است که یک نسبت یابی دقیقی بین دانشجویان و معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی انجام گیرد.

صفری گفت: خیلی از دانشجویان دوره هایی را در دانشگاه برگزار می نمایند ولی به جهت اینکه نسبت آن را با میراث فرهنگی نمی دانند، برنامه هایشان بازخورد چندانی پیدا نمی نماید. دانشجویان در قالب کانونها و انجمن های علمی می بایست همکاری خودشان را فراهم نمایند و وزارت علوم این مسیرها را هموار نموده است.

منبع: همگردی

به "رویداد صنایع دستی دانشجویی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویداد صنایع دستی دانشجویی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید