محبوبترین مقصد گردشگران نوروزی کشور اعلام شد

به گزارش وبلاگ عکس، با ثبت 6 میلیون نفر بازدید در نوروز از موزه ها، پایگاه ها و اماکن فرهنگی تاریخی، استان فارس در سکوی نخست آمار بازدید های نوروزی قرار گرفت.

محبوبترین مقصد گردشگران نوروزی کشور اعلام شد

وبلاگ عکس : استان فارس دارای 37 شهرستان و با داشتن بیش از سه هزار اثر تاریخی و گردشگری ثبت شده ملی، 11 اثر ثبت شده جهانی و پایتختی فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی و سومین حرم اهل بیت (ع) یکی از استان های مهم گردشگری ایران به شمار می رود و همواره مقصد گردشگران داخلی و خارجی بوده است.

هر ساله نوروز بهانه ای شده تا مردم جای جای ایران با حضور در استان فارس، سال نو خود را با بازدید از آثار تاریخی، گردشگری و مذهبی جشن بگیرند و آغاز کنند.

محمد ثابت اقلیدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در از شیراز، گفت: بیش از 6 میلیون نفر بازدید از موزه ها، پایگاه ها و اماکن فرهنگی تاریخی تحت پوشش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نوروز 1403 ثبت شده است.

وی اضافه نمود: ثبت این آمار از 24 اسفند 1402 تا 12 فروردین 1403 است که آثار تاریخی استان فارس با ثبت 1 میلیون و 373 هزار و 372 نفر بیشترین بازدیدکننده را داشته است.

ثابت اقلیدی گفت: در میان موزه ها و اماکن فرهنگی تاریخی در سراسر کشور از لحاظ بیشترین تعداد بازدیدکننده هم مجموعه حافظیه با 408 هزار و 982 نفر، رتبه نخست را به خود اختصاص داده است. پس از آن تخت جمشید با 321 هزار و 514 نفر، سعدیه با 225 هزار و 600 نفر، ارگ کریم خانی با 140هزار و 963 نفر و پاسارگاد با 123هزار و 602 نفر قرار دارند.

منبع: توریسم آنلاین

به "محبوبترین مقصد گردشگران نوروزی کشور اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محبوبترین مقصد گردشگران نوروزی کشور اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید