جریمه سنگین شرکت آمریکایی توسط کمیسیون اروپا

به گزارش وبلاگ عکس، کمیسیـون اروپا بار دیگر شرکت آمـریکایی کـوالکام را جریمه کرد.

جریمه سنگین شرکت آمریکایی توسط کمیسیون اروپا

به گزارش به نقل از خبرگزاری رویترز، کمیسیـون اروپا بار دیگر شرکت آمـریکایی کـوالکام را جریمه کرد.

بر این اساس، کمیسیون اروپـا روز پنج شنبه شرکت کـوالکام را به دلیل سوء استفاده از موقعیت غالب در بازار مـودم ها، به مبلغ دویست و چهل و دو میلیون یـورو جـریمه کرد. این دومین مجـازات کمیسیـون اروپـا بر ضد این گـروه آمـریکایی محسوب می گردد.

دستگاه اجـرایی اتحـادیه اروپـا با انتقاد از بـزرگترین سـازنده تـراشه های تلفن همـراه در دنیا، این شـرکت آمـریکایی را متهم نموده است در فاصلـه بین سال های 2009 (1388) تا 2011 میلادی(1390 شمسی)، با هدف خـارج کردن رقیب انـگلیسی خود شـرکت ایـسرا از بازار جهـانی مـودم های سـازگار با استـاندارد تلفن 3G، اقـدام به قیمت گذاری محصـولات خود، پایین تر از هزینه تمام شده تـولید نموده است.

این بازار پس از اقـدام کمپانی کـوالکام، در حال حاضر در اختیار ان ویدیـا (Nvidia) است. سـال گذشته میـلادی به دلیل این که کمپانی کـوالکام میلیـاردها دلار به شـرکت اپـل پرداخت نمود تا این شـرکت خدماتش را به رقبـای کـوالکام به ویژه اینـتل ارائه ندهد، از سوی کمیسیـون اروپـا، به جـریمه ای 997 میلیون یـورو محکوم شده بود.

مـارگرت ویتاگر، کمیسر اتحـادیه اروپا در امور رقـابت، در بیانیـه ای که در این خصوص منتشر شد تصـریح کرد: رفتار استـراتژیک کـوالکام مانع از رقـابت و نـوآوری در این بازار شده است و انتخاب مصرف کننده را در بخش هایی محـدود می نماید؛ این در حالی است که تقاضا و پتانسیل تکنولـوژی های نـوآورانه در این بازار بسیار زیاد است.

کـوالکام(Qualcomm)، شرکت فـن آوری و تجهیزات ارتباطی و مخـابراتی آمـریکایی است که در سال 1985 میـلادی (1364 شمسی) توسط دانش آموختگان موسسه فنـاوری ماساچـوست در سن دیگـو آمـریکا تاسیس شد. در دهه 1990 شرکت کـوالکام اقدام به فراوری تجهیـزات مخـابرات راه دور و تأسیسات شبکـه های تلفن همـراه نمود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "جریمه سنگین شرکت آمریکایی توسط کمیسیون اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جریمه سنگین شرکت آمریکایی توسط کمیسیون اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید