جست وجوی فرهنگ اسلامی در زندگی روزمره دنیا اسلامی در سده های میانه

به گزارش وبلاگ عکس، مؤسسه انتشارات نگاه کتاب زندگی روزمره دنیا اسلامی در سده های میانه نوشته جیمز لینزی با ترجمه سعید درودی را به چاپ رساند.

جست وجوی فرهنگ اسلامی در زندگی روزمره دنیا اسلامی در سده های میانه

این کتاب، در واقع، نوعی معرفی نامه، دنیا اسلامی است و معرفی نمایندگانش هم افرادی هستند که در آن جامعه می زیستند. درباره بحث پیشرو، بخش اعظم آنچه فرهنگ و تمدن بشری خوانده می گردد در دنیا اسلامی رو به رونق و شکوفایی گذاشت در بسیاری از زمینه ها از جمله زمینه های سیاسی، مالی، جامعه مدنی و فعالیت های فکری و علمی) پیشرفت های چشمگیری به وقوع پیوست و معرفی نمایندگان می کوشیدند پیشرفت های مذکور را، از دیدگاه خویش، تجزیه و تحلیل نمایند و به معاصرانشان بشناسانند.

فصل های کتاب عبارتند از: نکات عمده تاریخ نگاری، جزیره العرب، جنگ و سیاست، شهرها، شعایر و عبادات و مطالب جالب و سرگرم نماینده.

در آنالیز زندگی روزمره مسلمانان سده های میانه منابعی به قلم نویسندگان مسلمان در دست است، ولی در نگارش کتاب پیش رو این بازه زمانی از دید نویسنده ای آمریکایی آنالیز شده است که شاید برای مسلمان و غیرمسلمانان دوره معاصر جالب باشد. نویسنده در سراسر کتاب کوشیده وقایع و مباحث دینی و فرهنگی جامعه را در ظرف زمانی همان دوره ببیند و آنالیز کند و همین نشان از دید درست و علمی نویسنده دارد.

بازه زمانی آنالیز شده در این کتاب از ظهور اسلام در سده هفتم میلادی تا سال 1300 میلادی (یعنی تقریبا هفت قرن) را شامل می گردد. در طول این هفتصد سال قلمرو حکومت اسلامی در غرب تا اسپانیا و شمال آفریقا و در شرق تا آسیای مرکزی و شبه قاره هند توسعه یافت.

مؤسسه انتشارات نگاه کتاب زندگی روزمره دنیا اسلامی در سده های میانه نوشته جیمز لینزی ترجمه سعید درودی را در 504 صفحه به بهای 310 هزار تومان به چاپ رساند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "جست وجوی فرهنگ اسلامی در زندگی روزمره دنیا اسلامی در سده های میانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جست وجوی فرهنگ اسلامی در زندگی روزمره دنیا اسلامی در سده های میانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید