دستور علی اف؛ انطباق ارتش جمهوری آذربایجان با استاندارد های رزمی ترکیه

به گزارش وبلاگ عکس، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان گفت که کوشش می گردد تا ارتش این کشور بر اساس دستورات ریاست جمهوری با معیار های نیرو های مسلح ترکیه منطبق گردد.

دستور علی اف؛ انطباق ارتش جمهوری آذربایجان با استاندارد های رزمی ترکیه

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ عکس، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان روز سه شنبه گفت که کوشش می گردد تا ارتش این کشور بر اساس دستورات ریاست جمهوری با معیار های نیرو های مسلح ترکیه منطبق گردد.

به گزارش خبرگزاری نیوز آرمنیا به نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، ذاکر حسن اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان روز سه شنبه با رئیس ستاد کل اطلاعات ترکیه ملاقات کرد.

حسن اف اعلام کرد که بر اساس دستور الهام علی اف، رئیس جمهور آجمهوری ذربایجان، اصلاحات با هدف تطبیق ارتش جمهوری آذربایجان با استاندارد های نیرو های مسلح ترکیه ادامه دارد.

رئیس ستاد کل اطلاعات ترکیه نیز به نوبه خود بر اهمیت برگزاری چنین نشست هایی در راستای توسعه همکاری های متقابل تاکید نمود. در این ملاقات طرفین در خصوص منظره توسعه همکاری های نظامی جمهوری آذربایجان و ترکیه وبعلاوه سایر موضوعات مورد علاقه گفتگو کردند.

آنکارا و باکو روابط تنگاتنگی باهم دارند به طوریکه نیرو های مسلح دو کشور چندی قبل با مشارکت نیرو های هوایی، دریایی و زمینی رزمایش های نظامی مشترکی را برگزار کردند. وزارت دفاع ترکیه پیشتر در بیانیه ای اعلام نموده بود که نیرو های ترکیه در حال آموزش فنون کوهنوردی به پرسنل نظامی ارتش جمهوری آذربایجان با توجه به احتیاج پرسنل نظامی این کشور و کوهستانی بودن قره باغ هستند.

در ژوئیه گذشته ترکیه و جمهوری آذربایجان رزمایش زمستانی را با استفاده از سلاح و تجهیزات بومی انجام دادند. این تمرین بیشتر بر قابلیت های عملیاتی در شرایط سخت آب و هوایی ماه های زمستان متمرکز بود. ارتش ترکیه برای دهه ها افسران آذربایجانی را آموزش داده است. ترکیه بعلاوه سومین تامین کننده تجهیزات نظامی جمهوری آذربایجان است.

ارتش جمهوری آذربایجان در راستای تقویت فنی وعلمی خود چندی قبل نیز میزبان فرماندهان ارشد ناتو و برگزاری یک دروه آموزشی بود و ناتو یک دوره آموزش نظامی در شهر باکو مرکز جمهوری آذربایجان برگزار کرد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان گزارش کرد که این دوره آموزشی ناتو در باکو و در دانشکده جنگ نیرو های مسلح به وسیله گروه آموزشی ناتو با راهنمایی ژنرال برونسوم به عنوان بخشی از برنامه همکاری مشارکت وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با ناتو در سال 2022 برگزار گردید.

در این دروه آموزشی که با مشارکت بعضی نیرو های ارشد ارتش جمهوری آذربایجان برگزار گردید به شرکت کنندگان گواهینامه اهدا شد. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان چندان به محتوای این دوره آموزش نظامی اشاره ای ننموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دستور علی اف؛ انطباق ارتش جمهوری آذربایجان با استاندارد های رزمی ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور علی اف؛ انطباق ارتش جمهوری آذربایجان با استاندارد های رزمی ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید