دقت عجیب ChatGPT در تشخیص پزشکی ، کنترل این فناوری قدرتمند را حفظ کنید

به گزارش وبلاگ عکس، یک مطالعه تازه نشان داد که روبات ChatGPT تقریبا 72 درصد در تصمیم گیری های پزشکی، ازجمله شناسایی و تشخیص های احتمالی و مشخص تکلیف درباره مراقبت های نهایی، با دقت عمل می نماید.

دقت عجیب ChatGPT در تشخیص پزشکی ، کنترل این فناوری قدرتمند را حفظ کنید

به گزارش وبلاگ عکس به نقل از فاکس نیوز، بعضی از منتقدان معتقدند که مطالعات هوش مصنوعی مبتنی بر نیازهای بالینی واقعی نیست، اما دکتر مارک سیگل بر این باور نیست. این استاد پزشکی دانشگاه نیویورک با حمایت از حضور هوش مصنوعی در دنیای پزشکی به پزشکان هشدار داد که کنترل این فناوری قدرتمند را حفظ نمایند.

در این مطالعه از ابتدا تا انتهای فرایند تشخیص بیماری با این روبات آنالیز شده است. این مطالعه با درخواست از روبات چت برای تشخیص احتمالی برای 36 وینیت بالینی استاندارد انجام شد. روبات هوش مصنوعی قادر بود در حدود 72 درصد مواقع تشخیص پزشکی را با دقت براساس علائم و اطلاعات پزشکی شخص بیمار معین کند. محققان دریافتند که ChatGPT در تشخیص نهایی برترین عملکرد را داشت و تا 77 درصد دقیق بود.

از سوی دیگر، محققان بعلاوه توانستند بزرگ ترین نقطه ضعف ChatGPT را نشان دهند، یعنی ایجاد تشخیص های متفاوت. در این دسته، چت بات تنها 60 درصد دقیق بود. زمانی که نوبت به تصمیم گیری در خصوص مدیریت بالینی می رسید، مانند تشخیص اینکه با چه داروهایی باید بیمار را پس از تشخیص صحیح درمان کرد، تنها حدود 68درصد دقیق بود.

با این حال، مارک سیگل به حمایت خود از هوش مصنوعی ادامه داد: در حال حاضر این یک ابزار تحقیقاتی است و می تواند به من در خصوص رادیولوژی، در تشخیص سرطان یاری کند. اما در مطب دکتر، به خصوص اگر افراد کمی برای مراجعه به متخصصان وجود داشته باشد، ممکن است به ارائه اطلاعات بیشتر در تصمیم گیری یاری کند.

بیشتر بخوانید:

  • غول فناوری 25 ساله می گردد | رقابت در عصر فناوری هوش مصنوعی

یک یافته بسیار تأثیرگذار از این مطالعه، توانایی چت بات برای افزایش کارایی در مراقبت های بهداشتی بود چیزی که برای متخصصان پزشکی یک ضرورت حیاتی است. به ویژه اینکه هزینه های سرسام آور پزشکی را کاهش می دهد.

منبع: همشهری آنلاین

به "دقت عجیب ChatGPT در تشخیص پزشکی ، کنترل این فناوری قدرتمند را حفظ کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دقت عجیب ChatGPT در تشخیص پزشکی ، کنترل این فناوری قدرتمند را حفظ کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید