رنگ های نانویی جایگزین رنگ های صنعتی رایج می گردد

به گزارش وبلاگ عکس، رنگ های نانویی به علت مزایایی که دارند جایگزین رنگ های صنعتی می شوند و پیش بینی می گردد صنایع نیز استقبال بیشتری از این رنگ ها نمایند.

رنگ های نانویی جایگزین رنگ های صنعتی رایج می گردد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ عکس، صالح آقایی مدیرعامل شرکت دانش بنیان ایرانی درباره روند رو به رشد بازار رنگ های نانویی می گوید: تا پیش از ظهور فناوری نانو، رنگ های کوره ای در بازار پیشتاز بودند اما طی چند سال گذشته با حضور رنگ های نانویی، صندلی رنگ های کوره ای متزلزل شده است.

آقایی درباره ویژگی های مثبت رنگ های نانویی می گوید: رنگ نانوی فراوری شده در این شرکت توانسته بسیاری از مسائل و موانع موجود در خواص فیزیکی رنگ را رفع سازد. مقاومت حرارتی بالا تا سقف 300 درجه سانتی گراد، چسبندگی و مقاومت در برابر خش پذیری چندین برابر پوشش های مورداستفاده کنونی، مقاومت در برابر ضربه و انعطاف های تدریجی و ناگهانی، مقاومت در برابر خوردگی براساس استانداردهای مهندسی خوردگی تا سقف 1100 ساعت مقاومت در سالت اسپری، بهبود شرایط انبارداری و رفع شدن پدیده هایی نظیر کلوخگی رنگ و سیالیتی بالای رنگ از جمله مزیت های رنگ هایی نانویی است که می تواند صندلی این نوع رنگ ها را در بازار تثبیت کند.

مدیرعامل این شرکت معتقد است که استفاده از این رنگ ها می تواند میزان جذب گردوغبار روی سطح را به شدت کاهش دهد. همچنین رنگ پریدگی سطح در طول زمان در صورت استفاده از رنگ های نانویی به حداقل می رسد، بنابراین برای مصرف کننده رنگ های نانویی جذابیت بیشتری نسبت به رنگ های کوره ای رایج دارند.

وی درباره بازار هدف این رنگ ها می گوید: مشتریان ما شرکت های بزرگ مصرف کننده رنگ نظیر قطعه سازان، فراوریکننده های لوله های انتقال آب و گاز و فراوریکنندگان ترانس های برق هستند. همچنین به دلیل مقاومت حرارتی بالای رنگ های نانویی، از این رنگ ها در درهای ضدسرقت و ظروف تفلون نیز استفاده شده است.

آقایی می گوید: هنوز قیمت رنگ های نانویی اندکی از رنگ های کوره ای رایج بالاتر است، که با توسعه این فناوری و کاهش قیمت رنگ های نانویی در آینده نزدیک، بازار رنگ های نانویی افزایش قابل توجهی خواهد داشت. ما پیش از این برای فراوری رنگ های نانویی از مواد اولیه آلمانی و ایتالیایی استفاده می کردیم که اخیرا با ایجاد توانمندی فراوری این مواد در داخل کشور، پیروز به خرید از شرکت های ایرانی شده ایم که این امر می تواند به کاهش قیمت و افزایش کیفیت رنگ های نانویی یاری شایانی کند.

مدیرعامل این شرکت، فروش سال گذشته این شرکت را در بخش رنگ های نانویی 300 تن اعلام نموده و امیدوار است که افزایش دامنه استفاده از این رنگ ها در صنعت، در آینده این حجم افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "رنگ های نانویی جایگزین رنگ های صنعتی رایج می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنگ های نانویی جایگزین رنگ های صنعتی رایج می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید