روش های افزودن عناصر تعاملی به چاپ و پیوند آن با دنیای دیجیتال

به گزارش وبلاگ عکس، چاپ، علیرغم کیفیت لمسی معتبرش، همواره یک تجربه ذاتا ثابت بوده است، فاقد تعامل رسانه های دیجیتالی است که در آن می توانید روی یک پیوند کلیک کنید، اطلاعات بیشتری پیدا کنید یا حتی یک خرید فوری انجام دهید. اما راه های مختلفی برای افزودن عناصر تعاملی برای چاپ وجود دارد که خوانندگان می توانند به وسیله تلفن های هوشمند خود به آن ها دسترسی داشته باشند.

روش های افزودن عناصر تعاملی به چاپ و پیوند آن با دنیای دیجیتال

چه روش های برای افزودن عناصر تعاملی به چاپ وجود دارد؟

واضح ترین آن ها پاسخ سریع یا کد QR است

این کد از سال 1994 زمانی که به وسیله شرکت ژاپنی Denso Wave برای ردیابی قطعات خودرو توسعه یافت، وجود داشت. اساساً یک بارکد ماتریسی است که گاهی به آن بارکد دو بعدی نیز گفته می گردد. در حالی که بارکدهای استاندارد یا خطی، که بر اساس کد مورس هستند، می توانند اعداد و حروف را در خود جای دهند، بارکد ماتریسی بعلاوه می تواند حاوی اطلاعات اضافی مانند آدرس وب سایت باشد. می توان آن را سریعتر از یک بارکد اصلی خواند، زیرا می توان آن را از زوایای مختلف و فواصل خواند. مهمتر از همه، بیشتر تلفن های هوشمند می توانند این کدها را تشخیص دهند و به طور اتوماتیک یک پیوند تعبیه شده را بدون احتیاج به برنامه اختصاصی یا هیچ اقدام دیگری از کاربر باز نمایند.

کدهای QR را می توان در پوسترهای تبلیغاتی، کاتالوگ ها، صفحات مجله و بسته بندی استفاده کرد. کدهای QR اکنون در همه جا وجود دارند، از کافه ها و رستوران ها گرفته تا فروشگاه ها و ایستگاه های قطار، که در کوشش برای ارتقای سرویس بیشتر و تعامل کمتر انسانی برای محدود کردن شیوع ویروس، به وسیله همه گیری راهنمایی می شوند. در نتیجه، تقریباً هر کسی اکنون می تواند یک کد QR را تشخیص دهد و می داند که می تواند به اطلاعات بیشتر در خصوص یک محصول، یا فرصتی برای خرید آن محصول، به سادگی با اشاره کردن تلفن دوربین خود به سمت کد QR دسترسی پیدا کند.

بعلاوه ساخت آن ها مقرون به صرفه است. زیرا اکنون بیشتر برنامه های طراحی حرفه ای می توانند کدهای QR فراوری نمایند و می توان آن ها را به راحتی روی بیشتر لایه ها بدون احتیاج به جوهرهای خاص یا حتی چاپ با وضوح بالا چاپ کرد.

بیشتر بخوانید: آموزش اینستاگرام برای افزایش فروش چاپخانه های بسته بندی و شرکت تبلیغاتی

برچسب های NFC

تغییرات مختلفی در موضوع بارکد وجود دارد، مانند کد شات، که یک کد دایره ای است که حدبیشتر 40 بیت داده را نشان می دهد. این یک کد بسیار سبک وزن است که می تواند به وسیله یک سرور به URL متصل گردد و بیشتر به عنوان راهی برای ردیابی محصولات به وسیله زنجیره تامین استفاده می گردد. نزدیکترین جایگزین NFC یا Near Field Communication است که مبتنی بر شناسایی فرکانس رادیویی RFID است.

این از کدهای QR ایمن تر است و برای انجام پرداخت های بدون تماس در مکان هایی مانند متروی لندن استفاده شده است. به لطف این جنبه امنیتی، برچسب های NFC نیز به طور گسترده ای برای احراز هویت محصولات و بسته بندی استفاده می شوند. همچون کدهای QR، می توان از آن ها برای راهنمایی کاربران به صفحات وب حاوی اطلاعات اضافی درباره محصولات یا اجازه دادن به کاربران برای سفارش مجدد محصولات استفاده کرد.

باز هم، بیشتر گوشی های هوشمند می توانند برچسب های NFC را بخوانند و عموم مردم به استفاده از آن ها عادت نموده اند. برچسب های NFC به هیچ منبع انرژی احتیاج ندارند و به راحتی چاپ می شوند، به عنوان مثال، به عنوان برچسبی که می توان برای همواره روی محصول چسباند. با این حال، فراوری آن ها گرانتر از کد QR است.

تطبیق تصویر یا فناوری Media Phuzion

Phuzion Media رویکرد دیگری را توسعه داده است که با ناشران مجلات و روزنامه ها، که از آن برای افزودن یک عنصر قابل خرید به مجله خود، که در Mail در یکشنبه گنجانده شده است، استفاده می نماید، تا حدی پیروز شده است.

Grant Woodthorpe، مدیر اجرایی سرمایه گذاری در Mail Metro Media شرح می دهد: این یک پیشرفت واقعا جالب در فناوری چاپ است و ما بسیار هیجان زده هستیم که مجله You اولین مجله روزنامه ای است که آن را به بازار عرضه می نماید.

با ارائه 150 محصول به طور میانه در هر شماره، سابقه گسترده ای در توصیه اقلام به خوانندگان وجود دارد که تقریباً بلافاصله پس از انتشار به فروش می رسند، و با فناوری Phuzion Media اکنون می توانیم آن خوانندگان را در زیست بوم You نگه داریم و آن ها را به صفحات محصول تبلیغ نمایندگان ما، یا در صفحات اجتماعی شما، به جای اینکه آنها را در اختیار Google قرار دهیم.

مهمتر از همه، اکنون می توانیم یک تجربه خرید بی نقص را برای مخاطبان وفادار شما فراهم کنیم.

این فرآیند برای کاتالوگ ها به همان مقدار خوب عمل می نماید و برای راهنمای خرید کریسمس Argos سال جاری استفاده شده است. همانطور که هاربیر گورام، یکی از مدیران Phuzion Media، شرح می دهد، این فناوری به تشخیص تصاویری که قبلاً در صفحه آرایی موجود است، به جای افزودن عناصر اضافی، متکی است: شما نمی خواهید که نشریات سطح بالا کدهای QR روی آنها نصب گردد. بنابراین ما هیچ تغییری در چاپ ایجاد نمی کنیم. از منظر زیبایی شناسی هیچ کاری لازم نیست انجام دهیم که آن را کمتر مد روز جلوه دهد، به همین علت است که برای مدیران خلاق برندها مجذوب کننده است.

با این حال، این رویکرد به کاربران احتیاج دارد که یک کد QR را اسکن نمایند یا یک آدرس وب را برای آغاز فرآیند تایپ نمایند. این یک صفحه وب پیشرفته یا PWP را باز می نماید، که اساسا یک برنامه مبتنی بر مرورگر است که به دوربین گوشی هوشمند کاربر دسترسی دارد.

گورام شرح می دهد: بنابراین، برای مثال با Argos، با اسکن یک کد QR، خود را سوار می شوید، و سپس اساساً فقط از هر چیزی که به آن نگاه می کنید عکس می گیرید تا اطلاعات بیشتری در خصوص آن کسب کنید یا بخرید. و از آنجایی که ما اکنون در این دنیای PWP هستیم، می توانیم محصولاتی را که خریداری می کنید، صفحاتی را که اسکن می کنید، و به طور بالقوه، اگر مشتری به ما اجازه دسترسی بدهد، حتی مکانی را که آن تصویر را اسکن نموده اند، ردیابی کنیم.

بنابراین، کاربران از تصاویر موجود در مجله عکس می گیرند که می تواند تصاویر تبلیغاتی یا تحریریه باشد، اما به جای اینکه تصاویر در دوربین گوشی ذخیره شوند، PWP آنها را رهگیری نموده و آنها را با یک پایگاه داده با تمام تصاویر منتشر شده مطابقت می دهد. . گورام شرح می دهد: ما از قبل بارگذاری نموده ایم که یک عکس خاص چگونه به نظر می رسد، بنابراین وقتی از آن عکس می گیرند، با آن تصویر خاص مطابقت داریم. ما نسبت به تصاویر و حتی روی یک تصویر درصد تطابق داریم. حتی با درصد تطابق پایین، ما همچنان در حال یافتن تصویر صحیح هستیم. ما تصاویری با تابش خیره نماینده داریم، با نیمی از تصویر روی آن، و هنوز هم می تواند آن را پیدا کند. بنابراین احتیاجی به داشتن محیطی شفاف با نور کامل ندارید. و فناوری ما روی همه انواع گوشی ها، روی آیفون قدیمی من، تلفن های هوشمند، تلفن های ویژه کار می نماید، بنابراین ما تقریباً هر چیزی را که در حال حاضر در بازار وجود دارد مدیریت می کنیم.

کاربردهای متعدد فناوری Phuzion چیست؟

گورام می گوید که فناوری Phuzion کاربردهای زیادی دارد: ما با مجلات و روزنامه هایی کار نموده ایم که در آن سبک زندگی بیشتر است. این می تواند مد یا فقط اطلاعات سرمقاله باشد که در آن اطلاعات کمی بیشتر شده است. بنابراین ممکن است فیلم پشت صحنه یا نسخه پیشرفته مقاله را دریافت کنید. یا اگر داستانی در خصوص یک فیلم تازه داشتید، عکس شما می تواند شما را به یک تریلر ببرد که می توانید برای آن فیلم دیدن کنید.

در یک محیط خرده فروشی معمولاً شما از تصویری که در پی خرید آن هستید عکس می گیرید و به صفحه وب می رود که در آن می توانید کالا را بخرید.

او به تعدادی از کاربردهای بالقوه دیگر اشاره می نماید، مانند بروشور تعطیلات، که در آن تصاویر شما را مستقیماً به محتوای غنی در خصوص مکان تعطیلات می برد، یا بروشوری برای خانه های تازه که می تواند به یک وب سایت برای ارائه یک تور مجازی یا دفترچه های دانشگاهی پیوند دهد که می تواند اطلاعات بیشتری در خصوص دوره ها یا گشت و گذار در اطراف دانشگاه ارائه دهد.

یک تصویر فردی می تواند چندین پیوند داشته باشد. بنابراین، برای مثال، تصویری از مردی که شلوار، پیراهن، کراوات و کلاه پوشیده است، می تواند کاربران را به صفحه انتخاب محصول برساند که هر مورد را تقسیم می نماید. گورام خاطرنشان می نماید: از دیدگاه یک خرده فروش، این یک تصویر در را به روی کاربرانی که چهار کالا یا بیشتر خریداری می نمایند باز نموده است. معمولاً همه اینها از یک خرده فروش می آیند، اما او می گوید که این سیستم می تواند مشتریان را به چندین خرده فروش برای اقلام مختلف مرتبط کند.

بسیاری از نشریات هم نسخه چاپی و هم نسخه دیجیتال خواهند داشت، اما Phuzion Media فقط با نسخه چاپی درگیر است. گورام شرح می دهد: ما وب سایت ها را مدیریت نمی کنیم. بیشتر خرده فروشان قبلاً املاک دیجیتال را انجام داده اند. به این ترتیب دنیای چاپ را تقویت می کنیم زیرا می دانیم که دیجیتال چندین سال است که در آن تمرکز شده است. اما مردم اکنون می توانند آنچه را که به وسیله چاپ انجام می گردد به درستی نسبت دهند و هرگز نتوانسته اند این کار را انجام دهند.

او می افزاید: ما می دانیم که آن صفحه خاص چند بار اسکن شده است و چند بار که منجر به فروش شده است. خرده فروشان می توانند آن را پیگیری نمایند.

این فناوری در تلویزیون و بیلبوردهای الکترونیکی نیز کار می نماید. گورام شرح می دهد: تلویزیون مجموعه ای از فریم ها است، بنابراین ما تصاویر را زمان بندی می کنیم تا بدانیم. برای مثال، یک لباس خاص در آن نقطه نشان داده می گردد و کاربر را به صفحه وب مناسب برای آن موقع می بریم.

واضح است که جایی برای این نوع تشخیص تصویر وجود دارد، به ویژه در برنامه های کاربردی غنی از تصویر مانند کاتالوگ، که در آن کدهای QR زیادی طراحی را خراب می نمایند. به همان مقدار کدهای QR در بین عموم به رسمیت شناخته می شوند، در حالی که برچسب های NFC گزینه ای امن تر و با ارزش بالاتر را ارائه می دهند.

همه این فناوری ها این قدرت را دارند که با ترکیب یک عنصر تعاملی به وسیله تلفن خواننده، به موارد چاپ شده ارزش بیافزایند. با توجه به اینکه بیشتر این تلفن ها مستقیماً به یک سیستم پرداخت نیز متصل خواهند شد، این فرصتی را برای کسب عایدی مستقیم از چاپ باز می نماید که تا به امروز به محتوای دیجیتال محدود شده است. در مجموع، یک تکامل واقعی برای قدرت چاپ است.

منبع: مجله چاپخونه

به "روش های افزودن عناصر تعاملی به چاپ و پیوند آن با دنیای دیجیتال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های افزودن عناصر تعاملی به چاپ و پیوند آن با دنیای دیجیتال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید