ساختمان های هلسینکی ، 5ساختمان با معماری های دیدنی

به گزارش وبلاگ عکس، هلسینکی مرکز فنلاند یکی از زیباترین شهرهای اروپا است و سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید. گرچه فرهنگ و رسم و رسوم مردم فنلاند جذابیت های خاص خود را دارد، اما هلسینکی بخش زیادی از معروفیت خود را مدیون ساختمان های باشکوهش است. در این مطلب قصد داریم در خصوص ساختمانهای دیدنی هلسینکی صحبت کنیم. با مطالعه این مقاله می توانید هنگام سفر به فنلاند، برنامه بازدیدهای خود را به برترین نحو تنظیم کنید.

ساختمان های هلسینکی ، 5ساختمان با معماری های دیدنی

موزه ملی فنلاند

ساختمان موزه ملی فنلاند جدا از گنجینه فرهنگی که در خود جای داده است، خود نیز مجذوب کنندهیت زیادی برای بازدید دارد. این بنا در سال 1916 افتتاح شده و کار طراحی آن نیز بر عهده سه معمار فنلاندی بوده است. ساحتمان موزه ملی فنلاند آثار واقعی از جنگ داخلی را نیز روی خود دارد و با کمی دقت می توانید جای گلوله ها را روی درب آن تشخیص دهید.

فستیوال های فنلاند| شرکت در این فستیوال ها را در سفر به فنلاند از قلم نیاندازید

موزه هنری آتنیوم

این بنا که افتتاح آن به سال 1887 برمی گردد، یکی از مهم ترین ساختمان های تماشای هلسینکی محسوب می گردد. موزه هنری آتنیوم در مرکز هلسینکی واقع شده است و آثار تماشای متنوعی از فرهنگ و تاریخ فنلاند در آن به نمایش درآمده اند. معماری این بنا به سبک عصر ویکتوریا طراحی شده است و می تواند شما را چند سده در زمان به عقب ببرد. مجسمه الهه هنر که در قسمت بالای ورودی موزه نصب شده است، نمای زیبایی برای آن فراهم نموده و چشمتان را برای مدتی به خود خیره می نماید.

مرکز موسیقی هلسینکی

اگر فکر می کنید تمام ساختمان های تماشای هلسینکی ظاهری سنتی و قدیمی دارند، کاملاً در اشتباه هستید. یکی از مکان های بسیار مجذوب کننده هلسینکی که معماری چشمگیر آن نظرها را جلب می نماید، مرکز موسیقی این شهر است. ساختمان این مرکز در سال 2011 و بعد از گذشت یازده سال از آغاز ساخت، میزبان کنسرت افتتاحیه بود تا هلسینکی صاحب یک بنای باشکوه و البته مدرن گردد. شیشه های عایق صوت به کار رفته در نمای بیرونی این ساختمان و مجذوب کنندهیت کم نظیر فضای داخلی، مرکز موسیقی هلسینکی را به یکی از مکان های پرطرفدار شهر تبدیل نموده اند.

کتابخانه ملی فنلاند

این بنای مجذوب کننده و باشکوه قطعاً یکی از برترین ساختمان های تماشای هلسینکی محسوب می گردد. با ورود به میدان سنا می توانید ساختمان کتابخانه و نمای بیرونی چشمگیرش را مشاهده کنید. رنگ زرد ملایم دیوارها در کنار ستون های سفیدرنگ و البته گنبد ساختمان، در همان نگاه اول نظرتان را به خود جلب می نماید. اما فقط زمانی که وارد کتابخانه شوید می توانید تمام لذت بصری حضور در آن را تجربه کنید. سالن های وسیع، طاق های بلند و تزئیناتی که به سبک روم باستان اجرا شده است، کتابخانه ملی را به یکی از جاذبه های هلسینکی تبدیل نموده اند.

کلیسای جامع هلسینکی

این ساختمان که با نام کلیسای لوتری نیز شناخته می گردد، آنچنان مشهور و منحصر به فرد است که به یکی از نمادهای شهر هلسینکی تبدیل شده است. این کلیسا در مجاورت میدان سنا و نزدیک به مکان های مهمی مثل کتابخانه ملی فنلاند قرار گرفته است. البته از سال تاسیس این مکان یعنی 1852 تا استقلال فنلاند در 1917، نام این بنا کلیسای سنت نیکلاس بود. معماری نئوکلاسیک این ساختمان مجذوب کنندهیت های زیادی برای تماشا دارد که از جمله آن ها می توان به نمای سفید رنگ و 5 گنبد به رنگ سبز اشاره نمود که یکی از آن ها لندازه بزرگ تری نسبت به بقیه دارد.

سخن پایانی

هلسینکی مرکز فنلاند مجذوب کنندهیت های زیادی دارد که معماری های باشکوه ساختمان هایش یکی از این مجذوب کنندهیت ها است. گرچه بناهای زیادی را می توان در لیست ساختمان های تماشای هلسینکی نام برد، در این مطلب به بعضی از مهم ترین آن ها اشاره نمودیم. توصیه می کنیم اگر قصد سفر به فنلاند را دارید، بازدید از این مکان ها را در برنامه خود قرار دهید. اگر هنوز تور فنلاند خود را رزرو ننموده اید، آژانس وبلاگ عکس می تواند یکی از برترین گزینه ها برای تعطیلات شما باشد.

منبع: ژیوار

به "ساختمان های هلسینکی ، 5ساختمان با معماری های دیدنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختمان های هلسینکی ، 5ساختمان با معماری های دیدنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید