شفشاون ، شهر آبی مراکش

به گزارش وبلاگ عکس، شفشاون نام شهری کوچک و جادویی در شمال مراکش و در نزدیکی دریای مدیترانه است که جمعیتی 40000 نفری را در خود جا داده است. این شهر درست در قلب کوه های ریف مراکش واقع شده است و یکی از برترین و مجذوب کننده ترین مقاصد توریستی گردشگری در جهان است و دلایل خوبی هم برای آن وجود دارد. سفر به شفشاون مراکش سفری مقرون به صرفه خواهد بود، هتل ها و اقامت گاه های آن مقرون به صرفه و کاملا قابل قبول هستند و در بالای همه این ها خود شهر با خانه های شسته رفته سفید و آبی است که در پس زمینه ای از کوه های قهوه ای تیره ریف قرار گرفته اند.

شفشاون ، شهر آبی مراکش

یکی از مهمترین دلایل معروفیت این شهر، رنگ آبی شفافی است که سرتاسر شهر را فرا گرفته است. خانه ها، پیاده رو ها، دیوارها، بام ساختمان ها، درها، پنجره ها و حتی زمین این شهر با رنگ آبی تازه و نشاط آوری رنگ آمیزی شده است. قدم زدن در کوچه های تنگ، باریک و پر از پله ای که سرتاسر به رنگ آبی تزئین شده، برای خود حکایت جالبی است. گفته می گردد این رنگ زیبای آبی باعث شده آرامش و رخوت عجیبی در پست و بلندی این شهر جاری گردد. حدود دویست هتل در شفشاون فعالیت می نماید که در فصل تابستان از هجوم گردشگران اروپایی در امان نیستند!

این شهر بعلاوه یک مقصد خوب برای خرید کردن است زیرا در آنجا صنایع دستی بومی بسیاری برای فروش عرضه می گردد، که فقط در مراکش می توان از چنین کارهای دستی سراغ گرفت. صنعت گردشگری در شفشاون در حال رشد و توسعه است. تاثیر سفرهای پرتعداد گردشگر های اسپانیایی به این شهر در بعضی زمان های خاص نظیر هفته مقدس (Semana Santa) و ایام کریسمس در این خصوص کاملاً مشهود است.

قسمت قدیمی شهر شفشاون، آرام و زیبا جایی عالی برای جستجو و گشت و گذار است. سمان آسآسمان آبی، خانه های آبی، دیوارهای آبی، کوچه های آبی و مردمی که گاهی لباس آبی می پوشند! همه این ها باعث می گردد که حس کنید در دریا غرق شده اید… یکی دیگر از سوغاتی هایی که مراکشی ها با آن شناخته شده هستند و در شفشاون هم کم دیده نمی گردد، حنا است که می توان آن را در رنگ های زیبای زیادی از آبی تا نارنجی و صورتی و سبز دید مردم مراکش از حنا در مراسم های خاصی مثل عروسی استفاده می نمایند. یکی یگر از موراد جالبی که در سفر به شفشاون دیده می گردد، آویخته شدن پرتغال های نارنجی رنگ بر روی دیوارهای آبی است که باعث شده تا تصویر چشم نوازی به وجود بیاید، التبه این پرتغال ها برای تزیین و دکور نیستند و می توانید یکی از این پرتغال های ترش خوشمزه را با چند درهم بخرید.

چرا این شهر به رنگ آبی است؟

خانه ها و خیابان هی آبی رنگ شفشاون مراکش یاد آورد آسمان آبی و آبی دریا هستند، اما بیشتر علتی مذهبی پشت رنگ این شهر است تا این که علت تزیینی داشته باشد. در آن دوران که گروهی از مردمی که در این شهر زندگی می کردند تصمیم گرفتند تا شهر را رنگ نمایند، از یکی از رنگ های سنتی آبی استفاده کردند و عقیده داشتند که می تواند یادآور قدرت خداوند باشد…

اگر کمی ماجراجویانه به قضیه نگاه کنید، بازدید از شمالی ترین رشته کوه های آفریقا یعنی همان رشته کوه های ریف خود می تواند یکی از برترین دلایل برای بازدید از شفشاون باشد. دره ها، قله ها و پستی و بلندی ها در این شهر فراوان است و هیچ کمبودی در این مورد وجود ندارد.

منبع: گردشبان

به "شفشاون ، شهر آبی مراکش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شفشاون ، شهر آبی مراکش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید