شما هم می توانید دستیار اختصاصی داشته باشید

به گزارش وبلاگ عکس، بیشتر افراد، دستیار اختصاصی را مخصوص مدیران، وکیل ها و رییس ها می دانند. اما ممکن است یک فرد عادی هم دلش بخواهد کسی را داشته باشد تا کارهایش را انجام دهد و جوابگوی سوال هایش باشد. کارهای زیادی را می توان به یک دستیار سپرد، حتی فراهم کردن مقدمات سفر. از پرسیدن درباره آب و هوای امروز تا پیدا کردن برترین جهت در سفر، دغدغه هایی است که هر فردی می تواند داشته باشد. گوگل باز هم به یاری همه افراد آمده، این بار با برنامه Google Assistant. اگر قبلا با این برنامه کار نکرده اید، ما به شما می گوییم که چه قابلیت های جالبی دارد.

شما هم می توانید دستیار اختصاصی داشته باشید

دستیار گوگل همواره با شماست

سال 2016 میلادی گوگل اپلیکیشن نو Google Allo را معرفی کرد. این اپلیکیشن با هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) ساخته شد. به طور مثال گوگل الو می تواند پیغام های دریافتی کاربران را بررسی کند و پاسخ های مناسبی را پیشنهاد دهد. این خصوصیت شبیه اپلیکیشن Siri در سیستم iOS است. به هر صورت، گوگل الو سرانجام کار نبود. کمپانی گوگل توانست با معرفی Google Assistant در کنار Google Allo به همه استفاده نمایندگان از تلفن های هوشمند یاری کند.

قابلیت های گوگل اسیستنت

استفاده درست از هر اپلیکیشنی به ما یاری می نماید تا زندگی ساده تری داشته باشیم. از آنجایی که همواره سعی کردیم برنامه هایی را به شما معرفی کنیم که در سفرها به کارتان بیاید، پس در گوگل اسیستنت هم به سراغ ویژگی های مرتبط با سفرش رفتیم. برای استفاده از این برنامه، باید سوالات خود را به صورت انگلیسی تایپ کنید یا بگویید؛ اما نگران غلط های املایی یا تلفظی نباشید. گوگل قابلیت درک بالایی دارد و این ویژگی باعث شده تا کاربران غیر فارسی زبان از آن بتوانند به راحتی استفاده نمایند.

با حساب کاربری Gmail وارد برنامه Google Assistant شوید.

چه خبر؟

می گویند خواندن اخبار دستیار گوگل، مهم ترین توانایی اش است. این کار به خصوص در سفرهای خارجی به شما یاری می نماید. فقط کافیست به تب Setting بروید و سپس گزینه News را انتخاب کنید. در این قسمت می توانید از میان چندین خبرگزاری معتبر بین المللی مثل CNN، Bloomberg و... چندتا را انتخاب کنید و هر بار که به دستیار گوگل می گویید اخبار را برای تان پخش کند، از همان منابع خبری، به شما بگوید که در جهان چه خبر است.

شرایط آب و هوا چگونه است؟

از کاربردی ترین قابلیت های دستیار گوگل، اعلام شرایط آب و هوایی هر منطقه و ناحیه است. از این طریق، دیگر لازم نیست از سایر اپلیکیشن های آب و هوا بهره ببرید. مثلا بنویسید: Weather Tehran، دستیار گوگل به شما می گوید که آب و هوای شهر تهران چگونه است.

نگران نباشید که اشتباه تایپی یا غلط املایی داشته باشید، دستیار گوگل بسیار باهوش است و متوجه منظور شما می گردد.

آخ، یادم رفت!

چندبار این جمله را زمانی که در مسافرت هستید، گفته اید؟ برای به یاد سپردن کارها و لوازم تان چکار میکنید؟ روی کاغذ می نویسید؟ از اپلیکیشن های مرتبط با یادآوری استفاده می کنید؟ شاید هم از خانواده، دوستان و همسفران می خواهید که در وقت تعیینی به شما یادآوری نمایند. با دستیار گوگل دیگر به این کارها نیازی نیست. شما می توانید دستیار هوشمند گوگل را طوری تنظیم کنید که هر زمان و در هر محلی هستید، به شما بگوید که باید چکار کنید. مثلا به دستیار گوگل بگویید: هر موقع به خانه رسیدم، به من یادآوری کن تا اتاقم را مرتب کنم. سپس محل خانه را در گوگل استیستنت تعیین کنید. هر زمان که به خانه رسیدید، دستیار هوشمند، این موضوع را به شما یادآوری می نماید. برای فعال کردن این ویژگی به Setting بروید و در قسمت Personal Info اطلاعات مرتبط با محل کار، زندگی و هر مکان دیگری را ثبت کنید. البته در این قسمت اطلاعات دیگری را هم می توانید وارد کنید؛ مثلا نام مستعار یا معین دمای هوا براساس فارنهایت یا سلسیوس.

شما می توانید با درست کردن فهرست خرید یا فهرست کارها، در زمان صرفه جویی کنید. مثلا بگویید: نان خریدن را به فهرست خرید من اضافه کن. همین جمله کافیست تا این مورد در فهرست خرید اضافه گردد. بعلاوه می توانید با پرسیدن سوال فهرست خرید من چیست؟ از موارد موجود در فهرست خرید خود، آگاه شوید. هرچند مسئله ای در این زمینه وجود دارد: حذف موارد از فهرست معین شده ممکن نیست.

می خواهم برنامه پروازی را چک کنم

خیلی ساده می توانید به دستیار گوگل بگویید: خط هوایی 48 کجاست و چه زمانی می رسد؟ دستیار به طور دقیق و با رسم شکل به شما می گوید.

هرچیزی که می خواهید از دستیار گوگل بپرسید.

هر یورو، چند تومان است؟

تبدیل ارز، واحدهای مقدار گیری و زمان از مسائل مهمی است که در هر سفری پیش می آید. حتی شما می توانید با پرسیدن این سوال که چطور به زبان هندی تشکر کنم؟ از دستیار یاری بخواهید.

ارائه اطلاعات به روز ویژگی مهم دستیار گوگل است.

پخش موسیقی و فیلم

این کارایی برای خیلی از افراد بسیار مهم است. کاری ندارد، فقط بگویید چه نوع موسیقی و از کدام خواننده می خواهید، دستیار گوگل به شما یاری می نماید. این ویژگی در سفرها که زمان کافی برای گشتن موسیقی مورد علاقه تان را ندارید، حسابی به کار می آید.

جستجویی عمیق تر

اگر از برنامه Google Photo در تلفن همراه خود استفاده می کنید، می توانید از دستیار گوگل بخواهید تا یک سری عکس های خاص را به شما نشان بدهد.

یادتان باشد هنگام جستجو، مالکیت خود را تعیین کنید. مثلا بگویید عکس های سگ من. در غیر این صورت، دستیار گوگل تمام عکس های موجود در اینترنت را به شما نشان می دهد.

این چیه؟

تا به حال برایتان پیش آمده که یک شی را ببینید و کارایی اش را ندانید؟ حتی از نامش هم اطلاعی ندارید. درباره بارکدهای روی وسایل کنجکاو هستید یا درباره یک مکان خاص عکسی دارید و می خواهید بیشتر درباره اش بدانید. این سوالات در سفرهای خارجی بیشتر بازگو می گردد. شما می توانید با ارسال عکس هر وسیله و مکانی که درباره آن سوال دارید، از دستیار گوگل یاری بخواهید.

حوصله ام سر رفته!

هرکجا که باشید، فرقی نمی نماید. به دستیارتان بگویید که حوصله تان سر رفته. فهرستی از کارهایی که می توانید انجام دهید به شما می گوید. از خواندن جوک گرفته تا پیشنهاد نزدیک ترین کافی شاپ و رستوران به شما.

یک شعر از شکسپیر را بشنوید.

ویژگی هایی که با هم مرور کردیم، بخش های مهمی بود که برای مسافرت به کار شما می آید. با نصب برنامه بر روی گوشی (Android یا iOS)، مطمئن باشید که ساعت ها درگیر برنامه Google Assistant خواهید بود. البته در کنار تمام این کندوکاوها، زبان انگلیسی خود را هم می توانید تقویت کنید.

منبع: دالاهو

به "شما هم می توانید دستیار اختصاصی داشته باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شما هم می توانید دستیار اختصاصی داشته باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید