صنایع دستی؛ فرصتی مغفول در معرفی زیبایی های بندر انزلی

به گزارش وبلاگ عکس، یک هنرمند معرق کار گفت: با صنایع دستی و ساخت ماکت هایی از آثار منحصر به فرد بندر انزلی می توان زیبایی های این شهر ساحلی را بیش از پیش به مسافرانی که از سراسر کشور به این خطه زیبا سفر می نمایند، معرفی کرد.

صنایع دستی؛ فرصتی مغفول در معرفی زیبایی های بندر انزلی

به گزارش وبلاگ عکس، شقایق حسن آبادی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بسیاری از هم میهنان عزیز شهر زیبای بندرانزلی را فقط با دریا می شناسند در حالی که می توان آثار منحصر به فردی همانند مناره، آرم تیم ملوان، گل لاله تالابی و دیگر طرح های اصیل که مختص استان گیلان هستند را با چوب، سوخته نگاری بعلاوه هنر مس و با خلق طرح های زیبا، سوغاتی به یادگار برای مسافرانی که به این خطه از میهن سفر می نمایند، پیشکش کرد و علاوه بر آن شاهد رونق بیش از پیش صنایع دستی در این شهرستان باشیم.

صنایع دستی؛ فرصتی مغفول مانده در معرفی زیبایی های بندرانزلی

این هنرمند توضیح داد: اگر به مردم اطلاعات کافی در خصوص هنر منبت و معرق بدهیم و زیبایی های این هنر را معرفی کنیم، قطعاً تعداد زیادی برای فراگیری آن علاقمند می شوند.

وی با بیان اینکه هنرمندان معرق کار بندرانزلی مغفول مانده اند و بسیاری از عموم مردم با این هنر آشنا نیستند و حتی نمی دانند کار منبت و معرق چیست، توضیح داد: آشنایی خودم با این هنر کاملا اتفاقی بود.

وی با بیان اینکه همواره کار با چوب را دوست داشتم ولی هیچ ایده ای نداشتم و نمی دانستم چطور می توان با چوب، اثر هنری خلق کرد، اضافه نمود: کاملاً اتفاقی با این حرفه آشنا شدم و در همین مسیر علاقه ای که داشتم به درستی پرورش یافت و روز به روز بیشتر شد.

حسن آبادی با بیان اینکه طبیعتِ چوب گرم است و همین باعث می گردد کار با آن دلچسب و آرامش بخش باشد، تاکید نمود: حس خوب بریدن چوب با ظرافت و چیدن تکه های پازل مانند آن کنار هم که در نهایت یک طرح کامل هنری به وجود می آورد، بسیار لذت بخش است.

این مدرس صنایع دستی با تاکید بر اینکه منبت هنر اصیلی است که در جامعه امروز احتیاج به حمایت دارد، گفت: یکی از روش هایی که مسئولان می توانند هنرمندان این عرصه را حمایت نمایند تا با انگیزه بیشتر به فعالیت خود ادامه دهند، خریداری تولیدات دست این هنرمندان و اهدای آن در مناسبت های مختلف به پرسنل ادارات است.

حسن آبادی با بیان اینکه طی روزهای گذشته اولین نمایشگاه خودم را با عنوان نمایشگاه معرق آبنوس در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرانزلی برگزار کردم، گفت: این نمایشگاه که تلفیقی از هنرهای معرق چوب، منبت، معرق مس و سوخته نگاری بود، با استقبال خوب شهروندان روبه رو شد.

وی با بیان اینکه معرق یک هنر اصیل ایرانی است که با ایده می توان آن را با هنرهای دیگر تلفیق و آثار زیبایی خلق کرد، اضافه نمود: با برگزاری نمایشگاه و عرضه آثار هنری می توان زمینه معرفی این هنر و آثار دست هنرمندان را بیش از پیش فراهم کرد به ویژه اینکه حضور در اینگونه فضاها موجب تشویق و انگیزه بیشتر برای هنرمندان تازه کار این عرصه می گردد.

منبع: دنیای سفر

به "صنایع دستی؛ فرصتی مغفول در معرفی زیبایی های بندر انزلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع دستی؛ فرصتی مغفول در معرفی زیبایی های بندر انزلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید