عراق از نقش مثبت خود در جریان حل موضوع نفتکش گریس-1 اطلاع داد

به گزارش وبلاگ عکس به نقل از اسپوتنیک، عبدالحسین الهنین مشاور نخست وزیر عراق اظهار داشت که بغداد نقش مثبتی در حل بحران نفتکش گریس-1 که در توقیف مقامات جبل طارق بود، ایفا نموده است.

عراق از نقش مثبت خود در جریان حل موضوع نفتکش گریس-1 اطلاع داد

وی خاطرنشان کرد: نفتکش گریس-1 آماده دریانوردی به سمت دریای مدیترانه با پرچم ایران و با نام آدریان دریا است. عراق بازیگر اصلی در حل این بحران بود زیرا عراق دوست همه است و این سبب شده است که عامل موازنه مثبت مورد اعتماد در روابط بین الملل باشد. این موضوع از محورهای آنالیز میان نخست وزیر عراق و حسن روحانی رئیس جمهور ایران در جریان دیدار عادل عبدالمهدی به تهران بود.

لازم به ذکر است که خبرنگار رویترز گزارش داد که شاهد این بوده است که نفتکش ایرانی گریس-1 که در کشمکش بین ایران و غرب گیر افتاده است، روز آدینه، یک روز پس از آزاد شدن، حرکت خود را شروع نموده اما لنگرهای آن همچنان در بندر جبل الطارق بالا کشیده نشده است.

رویترز فعلا نتوانسته با مقامات جبل الطارق در این رابطه مصاحبه کند.

از سوی دیگر قاضی دادگاه منطقه کلمبیای آمریکا، جسی لیو، ساعاتی پیش حکم مصادره 2 میلیون بشکه نفت این نفتکش را صادر نموده و جریمه ای 995 هزار دلاری برای آن معین نموده است.

این حکم دادگاه سرنوشت این نفتکش را پیچیده تر نموده است و تعیین نیست آیا می تواند به زودی دریانوردی خود را شروع کند یا خیر.

منبع: خبرگزاری مهر

به "عراق از نقش مثبت خود در جریان حل موضوع نفتکش گریس-1 اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق از نقش مثبت خود در جریان حل موضوع نفتکش گریس-1 اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید