عزم دانشگاه ها برای تامین نیروی انسانی در حوزه گیاهان دارویی

به گزارش وبلاگ عکس، خبرگزاری خبرنگاران- ورود 49 دانشگاه دولتی ، 8 دانشگاه آزاد غیرانتفاعی، 97 دانشگاه علمی و کاربردی و 14 آموزشکده دارای رشته های گیاهان دارویی و طب سنتی به آموزش و پژوهش و تقویت نیروی انسانی حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی منجر می گردد.

عزم دانشگاه ها برای تامین نیروی انسانی در حوزه گیاهان دارویی

به گزارش خبرگزاری وبلاگ عکس،در کنار دانشگاه های دارای رشته های تخصصی این حوزه، بیش از 220 موسسه آموزش عالی دارای مجوز شورای توسعه آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حوزه گیاهان دارویی نیز در زمینه تامین نیروی انسانی متخصص، ایفای نقش می نمایند.

گزارش ها از این حکایت دارد که 25 نهاد واسط همانند مراکز رشد و نوآوری، دفاتر مدیریت دارایی های فکری و انتقال فناوری در پژوهشگاه ها، دانشگاه ها و پارک های برتر با مشارکت بخش خصوصی و تعاونی هم در این زمینه مشغول به فعالیت هستند.

یکی دیگر از حوزه های کاربردی در صنعت گیاهان دارویی؛ عرصه طب سنتی و فراوری داروهای گیاهی است کاری که به همت 8 دانشکده و 17 گروه طب ایرانی، 8 گروه داروسازی سنتی و 8 گروه تاریخ پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور که به فعالیت های آموزشی و تحقیقاتی در زمینه های توسعه خدمات طب سنتی و داروسازی مشغول هستند، عملیاتی شده است.

بعلاوه در 60 دانشگاه علوم پزشکی کشور طرح های متعددی برای اختصاص 5 درصد اعتبارات پژوهشی به پژوهش های طب سنتی و کاربرد آن تصویب و اجرا می گردد. در کنار مراکز آموزشی و پژوهشی یادشده نهادهایی همانند موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع، موسسه ثبت و گواهی بذر و نهال، فرهنگستان علوم پزشکی و بعضی موسسات دیگر نیز اقدامات موثری در راستای تحقیق و توسعه دانشگاه ها دارند.

ستاد توسعه علوم و فناوری های گیاهان دارویی و سب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این میان با برقراری تعامل با دانشگاه های مراکز پژوهشی و دیگر نهادهای موثر و فعال این حوزه کوشش می نماید تا شرایط برای تجاری سازی ایده ها، خاتمه نامه ها، تحقیقات و فعالیت های پژوهشی را در کشور فراهم کند

منبع: خبرگزاری آریا

به "عزم دانشگاه ها برای تامین نیروی انسانی در حوزه گیاهان دارویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عزم دانشگاه ها برای تامین نیروی انسانی در حوزه گیاهان دارویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید