دلیل خاموش شدن صفحه نمایشگر یخچال فریزر سامسونگ

به گزارش وبلاگ عکس، کنترل پنل و صفحه نمایش یخچال سامسونگ نمایش دهنده اطلاعات مفیدی در مورد دمای داخلی یخچال و چگونگی کارکرد آن است؛ اما در مواقعی ممکن است به دلیل خاموش شدن صفحه نمایشگر یخچال فریزر سامسونگ دیگر به این اطلاعات دسترسی نداشته باشید.

دلیل خاموش شدن صفحه نمایشگر یخچال فریزر سامسونگ

علاوه بر این خرابی و خاموش شدن صفحه نمایشگر در بعضی مواقع نشانگر این است که یخچال دچار مسائل الکترونیکی یا فنی است؛ بنابراین باید این مشکل در اسرع وقت برطرف گردد.

در ادامه آنالیز می کنیم که علت خاموش شدن صفحه نمایشگر یخچال فریزر سامسونگ چیست و چگونه برطرف می گردد. چنانچه در این زمینه احتیاج به مشاوره و خدمات تخصصی دارید، می توانید به وسیله ثبت درخواست در بخش تعمیر یخچال فریزر سامسونگ از کارشناسان و متخصصان مشاوره رایگان دریافت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری 1471 تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • اگر کنترل پنل یخچال سامسونگ شما کار نمی نماید ممکن است به علت تنظیماتی مانند قفل کودک، قفل کنترل یا حالت Sabbath باشد.
  • یخچال های سامسونگ سیستم های قفل متفاوتی دارند تا ایمنی دستگاه و خانه شما را تضمین نمایند.
  • خرابی صفحه لمسی دیسپنسر و برد کنترلی یخچال فریزر سامسونگ یکی دیگر از دلایل از کار افتادن صفحه نمایشگر دستگاه است.
  • اگر حالت صرفه جویی در انرژی فعال باشد صفحه نمایشگر یخچال فریزر شما از کار می افتد.

چرا صفحه نمایش یخچال فریزر بعد از قطع برق، کار نمی نماید؟

بعضی مواقع پیش می آید که صفحه نمایش یخچال فریزر بعد از قطع برق کار نمی نماید. این اتفاق به چند علت فنی رخ می دهد که آشنایی با آن ها به برطرف مشکل یاری می نماید. در ادامه علت خاموش شدن صفحه نمایشگر یخچال فریزر سامسونگ آشنا می شویم؛

1. دوشاخه برق را آنالیز کنید

داخل یخچال، دما و نور داخلی را آنالیز کنید. اگر چراغ روشن نمی گردد یا دمای یخچال در درجه مناسبی نیست ممکن است دوشاخه برق یخچال مشکل داشته باشد. یخچال را از برق بکشید و سوکت را با دستگاه دیگری مانند لامپ یا شارژر تست کنید تا ببینید آیا مشکل از سوکت است یا خیر.

اگر از محافظ برق استفاده می کنید آن را هم آنالیز کنید. علاوه بر این ممکن است مشکل از فیوز باشد. جعبه فیوز را آنالیز کنید تا ببینید آیا کلیدهای مربوط به یخچال فریزر روشن هستند یا خیر.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

2. سافت ریست را امتحان کنید

برای یافتن علت خاموش شدن صفحه نمایشگر یخچال فریزر سامسونگ و ال جی یخچال را به مدت ده ثانیه از برق بکشید. سپس دوباره آن را به برق بزنید. ری استارت زمانی اتفاق می افتد که دستگاه حداقل ده ثانیه از برق جدا گردد. دکمه نمایش دما را فشار دهید. با این کار نمایشگر دوباره روشن خواهد شد.

3. صفحه نمایش را ریست کنید

یادتان باشد همه مدل های یخچال فریزر سامسونگ دارای نمایشگری نیستند که قابل ریست باشد. اگر مطمئن نیستید دفترچه راهنمای یخچال خود را آنالیز کنید.

درب سمت راست یخچال را باز کنید و درپوش سوئیچ را در گوشه سمت راست بالای در قرار دهید. درپوش را فشار دهید تا به کلید برق دسترسی پیدا کنید. کلید را خاموش کنید و اجازه دهید 5 ثانیه بماند. سوئیچ را دوباره روشن کنید. درپوش سوئیچ را تا زمانی که صدای کلیک بشنوید دوباره فشار دهید.

4. از برنامه SmartThings مشکل را آنالیز کنید

اگر یخچال شما هوشمند است می توانید آن را به برنامه SmartThings متصل کنید. برنامه SmartThings را باز کنید. About Devices و گزینه Self Check را انتخاب کنید. سپس Start Now را فعال نمایید.

برنامه SmartThings آزمایش تشخیص اتوماتیک را روی یخچال اجرا نموده و هر مسئله ای را جستجو می نماید. برای برطرف علت خاموش شدن صفحه نمایشگر یخچال فریزر سامسونگ به توصیه های ارائه شده در برنامه ادامه دهید.

5. کدهای خطا یخچال فریزر سامسونگ

در این قسمت مقاله با کدهای خطای یخچال فریزر سامسونگ آشنا می شویم که به علت خاموش شدن صفحه نمایشگر یخچال فریزر سامسونگ در زمان قطعی برق اشاره دارند.

  • کدهای خطای 88 88، 83E، 85E یا 86E

این کدهای خطا پس از قطع برق یا مسائل الکتریکی نمایش داده می شوند. اگر قطعی برق و سوئیچ یا افت ولتاژ وجود داشته باشد خطای ارتباطی رخ می دهد و این کدها نمایش داده می شوند. برای حل این مسائل یخچال را از برق بکشید یا از جعبه فیوز خاموش کنید.

بیشتر بخوانید: آنالیز 7 علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال دوو

  • کدهای ارور PC ER، PC CH

این کدها زمانی نشان داده می شوند که خطای ارتباطی داخل یخچال وجود داشته باشد. این خطاها معمولاً به علت نوسانات برق یا در صورت عدم اتصال درب ها ایجاد می شوند. برای برطرف علت خاموش شدن صفحه نمایشگر یخچال فریزر سامسونگ سعی کنید با خاموش کردن و جدا کردن یخچال از برق، دستگاه را ری استارت کنید.

  • کدهای خطای 21E، 22E، 22C

این کدهای ارور به علت مسائل فن یخچال است؛ چون احتمالا فن به درستی نمی چرخد. این مشکل اغلب به علت یخ زدن یا گیر کردن فن است. برای برطرف این مشکل یخچال را از برق بکشید و یخ زدایی را با درب های باز انجام دهید.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم وبلاگ عکس

  • کدهای ارور OF OF یا O FF

این کدهای خطا نشان می دهند یخچال شما در حالت خنک نماینده یا نمایشی است. مراحل خاموش کردن دستگاه به مدل یخچال شما بستگی دارد. برای آنالیز مسائل به دفترچه راهنمای یخچال خود مراجعه کنید.

6. قفل کودک فعال شده

قفل کودک عملکردی است که برای جلوگیری از تغییرات ناخواسته در تنظیمات یخچال به کار می رود. زمانی که قفل کودک فعال می گردد دکمه های روی صفحه نمایش یخچال کار نمی نمایند و آب سردکن از کار می افتد.

مراحل فعال یا غیبرطرفال کردن قفل کودک به مدل یخچال شما بستگی دارد؛ بنابراین برای این کار به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید. رایج ترین روش برای روشن یا خاموش کردن قفل کودک نگه داشتن قفل یا دکمه ذخیره انرژی به مدت 3 ثانیه است.

علت خاموش شدن صفحه نمایشگر یخچال فریزر سامسونگ چیست؟

صفحه نمایشگر و پنل کنترل یخچال سامسونگ یکی از مهم ترین بخش های آن است. علاوه بر تنظیم دمای مورد نظر، نشانگرهایی دارد که شما را از شرایط یخچال آگاه می نماید. اگر کنترل پنل یخچال فریزر سامسونگ شما کار نمی نماید باید مشکل را در اسرع وقت آنالیز کنید.

  • حالت ذخیره انرژی فعال است

شاید متوجه شوید که پنل کنترل و صفحه نمایشگر یخچال شما فقط برای چند ثانیه روشن می گردد؛ یعنی زمانی که از آن استفاده می کنید. سپس از کار می افتد، تاریک شده و پس از چند ثانیه خاموش می گردد. در نگاه اول شاید فکر کنید یخچال شما خراب شده است؛ اما این بخشی از عملکرد منظم دستگاه است.

کنترل پنل به علت حالت صرفه جویی در انرژی خاموش می گردد. بنابراین زمانی که چند لحظه در یخچال را باز نکنید کنترل پنل آن خاموش می گردد تا از هدر رفتن انرژی جلوگیری گردد. برای برطرف این مشکل کنترل پنل را لمس کنید تا دوباره روشن گردد.

  • قفل کودک روشن است

همانطور که در بالا گفتیم فعال شدن قفل کودک یکی از چند علت خاموش شدن صفحه نمایشگر یخچال فریزر سامسونگ شما است. یخچال های سامسونگ دارای ویژگی قفل کودک هستند که در صورت فعال شدن، مانع عملکرد پنل کنترل یخچال شما می گردد.

این ویژگی برای محافظت از بچه ها در برابر کارکرد تصادفی یخچال یا تغییر تنظیمات آن برنامه ریزی شده است. غیبرطرفال کردن قفل کودک کار سختی نیست. برای این کار دکمه قفل را در کنترل پنل پیدا کنید. این دکمه با عبارت قفل کودک، قفل کنترل یا موارد مشابه معین شده است.

آن را به مدت 3 ثانیه یا تا زمانی که صدای زنگ را بشنوید فشار دهید و نگه دارید. این صدا به شما می گوید که شما قفل را فعال یا غیبرطرفال نموده اید.

  • صفحه لمسی و صفحه کنترل دیسپنسر خراب شده اند

اگر تمامی موارد بالا را آنالیز نموده اید و به نتیجه نرسیده اید وقت آن است که خرابی صفحه لمسی و برد کنترل را در نظر بگیرید. صفحه لمسی دیسپنسر و برد کنترلی قطعه ای است که عملکرد یخچال سامسونگ شما را کنترل می نماید.

علاوه بر کنترل دیسپنسر، دمای یخچال و تمام چراغ های نشانگر آن را نیز کنترل می نماید. این قسمت از یخچال ممکن است به علت اتصال کوتاه یا خطای الکتریکی از کار بیفتد. اگر صفحه لمسی و برد کنترل یخچال شما از کار افتاد نمی توانید آن را تعمیر کنید.

جمع بندی

علت خاموش شدن صفحه نمایشگر یخچال فریزر سامسونگ با عوامل متعددی بستگی دارد که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم. گاهی می توان با یک ری استارت و ظرف چند دقیقه مشکل صفحه نمایشگر را حل کرد؛ اما در مواقعی احتیاج است که قطعات به صورت تخصصی آنالیز و عیب یابی شوند که قطعا ضروری است به وسیله یک متخصص انجام گردد.

سوالات متداول

چرا صفحه نمایش یخچال سامسونگ من کار نمی نماید؟

یخچال سامسونگ برای صرفه جویی در مصرف برق پس از چند ثانیه خاموش می گردد. آن را لمس کنید تا ببینید آیا دوباره روشن می گردد یا خیر. اگر همچنان کار نمی نماید شاید یخچال روشن نیست یا نمایشگر خراب شده است.

آیا یخچال سامسونگ دکمه ریست دارد؟

متأسفانه خیر. یخچال های سامسونگ دکمه ریست ندارند. قبل از روشن کردن یخچال، آن را به مدت 60 ثانیه از برق بکشید. این کار باعث ریست دستگاه شما می گردد.

چرا پنل کنترل یخچال سامسونگ من چشمک می زند؟

وقتی دمای داخلی یخچال خیلی بالا باشد دستگاه آغاز به چشمک زدن می نماید. این مشکل به این معنی است که درب یخچال بسته نیست و هوای سرد خارج نمی گردد. پس از بسته شدن درب یخچال، چند ساعت زمان احتیاج دارید تا دوباره خنک گردد.

چگونه قفل کودک یخچال سامسونگ را خاموش کنم؟

می توانید ویژگی قفل کودک را با فشار دادن دکمه آن برای حداقل 3 ثانیه خاموش کنید. وقتی صدای زنگ را شنیدید و مشاهده کردید که Child Lock خاموش شده می توانید دکمه را رها کنید.

منبع: آچاره

به "دلیل خاموش شدن صفحه نمایشگر یخچال فریزر سامسونگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل خاموش شدن صفحه نمایشگر یخچال فریزر سامسونگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید