قرصی که خطر مرگ و بستری شدن بر اثر کرونا را نصف می نماید

به گزارش وبلاگ عکس به نقل از بیزینس اینسایدر، نتایج اولیه آزمایش یک قرص درمان کووید 19 نشان می دهد این دارو احتمال مرگ یا بستری شدن پس از ابتلاء به بیماری را نصف می نماید.

قرصی که خطر مرگ و بستری شدن بر اثر کرونا را نصف می نماید

قرص مذکور مولنوپیراویر نام دارد و به وسیله شرکت مرک وRidgeback Biotherapeutics پیشرفته است. این دو شرکت روز گذشته اعلام کردند در اسرع وقت برای دریافت اجازه استفاده اضطراری از سازمان غذا و دارو آمریکا اقدام می نمایند. بعلاوه آنها اعلام کردند به علت مثبت بودن نتایج، استخدام داوطلب برای انجام تحقیقات را متوقف نموده اند. علاوه بر آن شرکت های مذکور از رگولاتورهای سراسر دنیا درخواست اجازه استفاده خواهند کرد.

اگر با درخواست استفاده از این دارو موافقت گردد، مولنوپیراویر نخستین قرص آنتی ویروسی در بازار خواهد بود که به طور خاص برای درمان بیماران کووید 19 طراحی شده است.

مرحله سوم آزمایش بالینی این قرص با شرکت 775 داوطلب بزرگسال که مبتلا به کووید 19 با علائم میانه بودند، انجام شد. البته این داوطلبان در بیمارستان بستری نشده بودند. تحلیل های اولیه نشان داد این دارو در کاهش قابل توجه ریسک بستری شدن در بیمارستان یا مرگ تأثیر گذار است.

طبق اطلاعات موجود طی 29 روز 7.3 درصد از شرکت نمایندگان در آزمایش بالینی که مولنوپیراویر را دریافت نموده بودند بستری شدند یا فوت کردند. حال آنکه اندازه بستری شدن و مرگ میر در دریافت نمایندگان پلاسیبو 14.1 درصد بود.

هیچیک از دریافت نمایندگان این قرص فوت ننموده اند. بعلاوه تمام شرکت نمایندگان در آزمایش بالینی حداقل یک عامل ریسک ابتلاء مانند چاقی مفرط، بیماری قلبی و سن بالا را داشتند بنابراین احتمال بیشتری وجود داشت تا به کووید 19 با علائم شدید مبتلا شوند.

قرص مذکور ریسک بستری شدن در بیمارستان و مرگ را در تمام عوامل ریسک ابتلاء به کووید 19 کاهش داد و برای درمان سویه های دلتا، گاما و مو هم کارآمد بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "قرصی که خطر مرگ و بستری شدن بر اثر کرونا را نصف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرصی که خطر مرگ و بستری شدن بر اثر کرونا را نصف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید