هم نشینی گونتر اوکر با حافظ در بوشهر

به گزارش وبلاگ عکس، خبرنگاران/بوشهر آثار هنرمند آلمانی با عنوان کرنش به حافظ در عمارت نوذری بوشهر به نمایش درمی آید.

هم نشینی گونتر اوکر با حافظ در بوشهر

افشین درمبخش، مدیر پروژه در مورد آثار گونتر اوکر که در این نمایشگاه ارائه شده، نوشته است: هنر و عرفان رابطه ای تنگاتنگ دارند و این را می توان با خوانش شعر حافظ و مشاهده آثار اوکر بیشتر درک کرد. راویان واقعی حقیقت اوکر محسوب می شوند؛ گویی به هنگام خلق آثار، با حافظ همراه و همنشین بوده است. او را سال هاست می شناسم و اینگونه توصیف می کنم: انسان ها برای زندگی نفس می کشند /گونتر اوکر برای نشان دادن انسانیت نفس می کشد.

وی اینگونه ادامه می دهد گونتر اوکر، هنر، شعر، فلسفه و جتب عرفان نیست، بلکه روزنه ای پر از روشنایی ست که به هستی گگردده شده است.

بی شک، گونتر اوکر پیشتاز آن دسته از هنرمندانی است که از هنر و ادب به ابد رهسپار شده اند. به نظر می رسد او قافله سالار آن گروه از نوابغ بشری است که هستی با موجودیت و عظمت، پیدا و پنهان و خوب و بد خویش، تنها یک عنصر از عناصر گفتار و بیان آنهاست. پیشتازان بی همتایی که نه تنها به هستی گوش می سپارند، بلکه زبان هستی اند.

سخن از مردی است که در بلندی ایستاده. بلندایی که هر چه می گذرد، با گذشت خویش، تنها یک گذار برای او رقم می زند. او از اوجی شکوهمند به سمتی جریان دارد که همه یا بسیاری از جریان ها به سمت آن جاری هستند: روح انسانی و تسلیم در برابر حقیقتی واحد و بسیط.

به گزارش وبلاگ عکس، گونتر اوکر هنرمند آلمانی است که با الهام از غزلیات حافظ آثاری را خلق نموده و اعتقاد دارد آزادی شاعرانه، شور و اشتیاق و نزدیکی عمیق حافظ به احساسات انسانی او را تحت تاثیر قرار داده و انگیزه ای شده تا تاجی با تزئین بر سر اشعار قرار بدهد.

نخستین نمایشگاهی که از اوکر در ایران برپا شد، نمایشگاه زخم ها و پیوندها با مجموعه ای از آثار این هنرمند آلمانی بود که سال 1391 در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار گردید.

آیین گشایش نمایشگاه آثار هنرمند آلمانی، گونتر اوکر با عنوان کرنش به حافظ امروز ساعت 16 تا 18 در دانشکده هنر و معماری واقع در بافت قدیم بوشهر، عمارت نوذری برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "هم نشینی گونتر اوکر با حافظ در بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هم نشینی گونتر اوکر با حافظ در بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید