وانا ؛گوهر شاهان دشت

به گزارش وبلاگ عکس، خبرنگاران : وانا؛ بهشتی است در شمال ایران که با جاذبه های گردشگری روستایی با قدمت چند صد ساله میزبان گردشگران تابستانی است.

وانا ؛گوهر شاهان دشت

مازندران با دیدنی های طبیعی تماشایی خود مقصد محبوب گردشگران زیادی است. این استان روستاهای دیدنی بی شماری را در دل خود جای داده است. روستای وانا یکی از همین روستاها به شمار می رود. این روستای دارای چشم اندازهای طبیعی و منطقه ها گردشگری زیادی است که می تواند به منطقه گردشگری تبدیل گردد.

روستای وانا در 65 کیلومتری شهرستان آمل و 85 کیلومتری تهران قرار گرفته است . وانا؛ بهشتی است در شمال ایران که با جاذبه های گردشگری روستایی با قدمت چند صد ساله میزبان گردشگران تابستانی است.

رودخانه هراز قرن هاست که از میان قلوه سنگ ها سرچشمه گرفته و آبش را بی منت به اهالی هراز ارزانی می دارد و در 4 فصل سال تصاویر زیبایی از آبادانی و سرسبزی می آفریند. از نظر تاریخی روستای وانا قدمتی چند صد ساله دارد و آثار و کتیبه های موجود در روستا گواه آن است.

شکل شاه وانا در حاشیه رودخانه هراز از جمله این آثار است. بعلاوه روستای وانا دارای یک امامزاده قدیمی است که به ثبت آثار ملی رسیده است.

رستوران های روباز مشهد

رستوران نزدیک حرم مشهد

لیست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

از مهم ترین دیدنی های این روستا می توان به آبشار وانا اشاره نمود که در شاهاندشت واقع شده و دارای 8 آبشار می باشد.

آبشار وانا یکی از بزرگ ترین آبشارهایی است که در استان مازندران قرار گرفته است. این آبشار ویژگی های طبیعی و گردشگری زیادی را به خود اختصاص داده است. برای بازدید از این آبشار دیدنی باید به بخش امیری روستای شاهاندشت بروید، این آبشار از ویژگی های تاریخی و طبیعی زیادی برای گردشگران برخوردار خواهد بود.

آبشار وانا که از مهم ترین آبشارهای دائمی بوده و بسیار پر آب و بزرگ است، می تواند مقصد مناسبی برای شما گردشگران باشد. برای بازدید از زیبایی های این آبشار به شهرستان آمل و بخش امیری روستای شاهاندشت بروید.

جالب است بدانید این آبشار به عنوان یکی از بزرگ ترین آبشارهای این استان شناخته می گردد. این منطقه که به بهشت گمشده مازندران نیز شناخته شده است، می تواند مقصد دلخواه شما باشد.

این آبشار که در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، از شگفتی های طبیعی بی نظیری برای علاقمندان برخوردار بوده و می توانید با زیبایی های زیادی از آن آشنا شوید. این آبشار امروزه از مکان های دیدنی آمل به شمار می آید.

آبشار وانا از آبشارهای مختلفی تشکیل شده است. ارتفاع این آبشار در بعضی از قسمت ها به 51 متر نیز می رسد. این آبشار دیدنی تشکیل شده از 8 آبشار بوده و در نخستین آبشار آن دارای 15 متر ارتفاع بوده با رسیدن به آبشار دوم می توانید زیبایی های زیادی از این نواحی را مشاهده کنید. آبشار دوم دارای ارتفاع 30 متر است. از زیبایی های این آبشار می توان به مسیرهای پلکانی اشاره نمود. این آبشار در واقع از مهم ترین آبشارهای پلکانی برای گردشگران به شمار می آید.

منبع: توریسم آنلاین

به "وانا ؛گوهر شاهان دشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وانا ؛گوهر شاهان دشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید