پردیس فرهنگی موزه ای رامسر کارت موزه یار را برای دانش آموزان صادر می نماید

به گزارش وبلاگ عکس، ایرنا/ براساس خبرهای منتشر شده، پردیس فرهنگی موزه ای رامسر کارت موزه یار را برای دانش آموزان صادر می نماید.

پردیس فرهنگی موزه ای رامسر کارت موزه یار را برای دانش آموزان صادر می نماید

پردیس فرهنگی موزه ای رامسر که در یک محوطه 12 هکتاری تاریخی و میراثی واقع شده است، یکی از جاذبه های منحصر بفرد مازندران در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی است که در دل یک باغ موزه گیاه شناسی واقع شده است. این پردیس موزه ای که در طول سال پذیرای مسافران، گردشگران و علاقمندان به میراث فرهنگی و تاریخ است، 6 موزه متفاوت و چند زیرساخت فرهنگی دیگر را در خود جای داده و معمولا به عنوان یکی از مقصدهای بازدید علمی و آموزشی دانش آموزان منطقه نیز مورد توجه است. همین ظرفیت مهم فرهنگی نیز سبب شده که مدیریت پردیس موزه ای با همکاری آموزش و پرورش شهرستان رامسر طرحی با عنوان موزه یار را تدارک ببیند و اجرا کند تا گامی برای فرهنگسازی در نسل نو برای آشنایی با میراث فرهنگی و بعلاوه جایگاه مهم موزه ها در فرهنگ و گردشگری هر منطقه برداشته گردد.

مدیر پردیس فرهنگی و موزه ای شهدای رامسر با بیان اینکه در طرح موزه یار دانش آموزان رامسر راهنمای افتخاری موزه را دریافت می نمایند، گفت: موزه یار عنوان طرحی آموزشی ویژه دانش آموزان است که از سوی پردیس موزه ای رامسر اجرا می گردد و با مشارکت اداره آموزش و پرورش شهرستان رامسر از ابتدای اسفند در حال برگزاری است.

محمد علی یزدان شناس گفت: هدف ما این است که دانش آموزان را با بهره گیری از مبانی قصه گویی وارد دنیایی از قصه ها در محیط موزه کنیم. دانش آموزان در سکوت اشیاء به جا مانده از ادوار مختلف تاریخ که هر کدام قصه و داستانی برای خود دارند و رازهایی را بیان می نمایند، با دنیایی مجذوب کننده آشنا می شوند و با طی کردن یک فرآیند آموزشی به یاری راهنمایان موزه، خودشان هم عنوان راهنمای افتخاری موزه را کسب می نمایند.

وی اظهار کرد: این طرح با هدف بهره گیری از روش های مؤثر آموزش های میدانی، بهره گیری از روش های موثر یادگیری همانند مشاهده، مطالعه، پژوهش و آشنایی بچه ها، نوجوانان، اولیای تربیتی و والدین با موزه اجرا می گردد.

مدیر پردیس فرهنگی موزه ای رامسر درباره روند اجرای این طرح گفت: دانش آموزان در قالب بازدیدی یک روزه در پردیس موزه ای رامسر حضور می یابند و با همراهی راهنمایان موزه ساعاتی را در این فضا سپری می نمایند و با اجزای پردیس و به ویژه 6 موزه ای که در دل این مجموعه واقع شده است، آشنا می شوند.

یزدان شناس اظهار کرد: دانش آموزان در این بازدید در پی چگونگی سیر تکامل آثار و تاثیرات ادواری و تاریخی در نحوه شکل گیری آنها می روند و مهارت قصه گویی از زبان اشیاء را در قامت یک کارشناس راهنما در موزه می آموزند.

وی اضافه نمود: پس از کسب مهارت روایت داستان آثار و بیان داده های مربوط به آثار موجود در موزه، برای دانش آموزان کارت عضویت افتخاری موزه یار صادر می گردد که با در دست داشتن آن می توانند 3 نفر از اعضای خانواده یا دوستان خود را با تخفیف ویژه به این پردیس دعوت نمایند و خودشان به عنوان موزه یار در قامت راهنمای موزه به تشریح داده هایی که فرا گرفته اند، بپردازند.

مدیر پردیس فرهنگی موزه ای رامسر با بیان اینکه طرح موزه یار از اول اسفند در این مجموعه به اجرا درآمده و تا سرانجام سال تحصیلی ادامه دارد، اظهار کرد: هدف ما آشناسازی نسل نو با تاریخ، فرهنگ و میراث فرهنگی و بعلاوه فرهنگسازی برای ترویج موزه گردی است.

یزدان شناس با اشاره به جایگاه مهم رامسر در گردشگری استان و کشور اضافه نمود: وجود پردیس فرهنگی موزه ای رامسر ظرفیتی کم نظیر برای گردشگری مازندران و به ویژه غرب استان است که کوشش می کنیم با اجرای برنامه های فرهنگی و اقداماتی مانند طرح موزه یار، این ظرفیت مهم را هم برای نسل نو و هم برای این منطقه بیشتر و بهتر معرفی کنیم.

منبع: همگردی

به "پردیس فرهنگی موزه ای رامسر کارت موزه یار را برای دانش آموزان صادر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پردیس فرهنگی موزه ای رامسر کارت موزه یار را برای دانش آموزان صادر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید