چرا باید عاشق سگ ها باشید!

به گزارش وبلاگ عکس، چرا سگ ها عالی هستند؟ چرا باید عاشق آنها باشید و چرا باید سال جاری سرپرستی یک سگ را قبول کنید؟

چرا باید عاشق سگ ها باشید!

اگر هنوز لذت بی مقدار سگ داشتن را نچشیده اید، الان زمانش است که این شادی را تجربه کنید! با قبول سرپرستی یک سگ نه تنها به این موجود زیبا و باوفا یک خانه امن و گرم می دهید، بلکه روحیه و خلق و خوی خودتان هم زیر و رو می گردد!

به دلایل قانع نماینده بیشتری برای بر عهده گرفتن سرپرستی یک سگ احتیاج دارید؟ بفرمایید:

عشق بی قید و شرط

حتی نزدیک ترین دوستان یا اعضای خانواده هم گاهی از شما دوری می نمایند و با آنها به مشکل برمی خورید، اما با سگ تان چنین چیزی پیش نخواهد آمد. فرقی ندارد با او چه کار کنید، غذا دادن به او را فراموش کنید، او را نزد دامپزشک ببرید، ناخن هایش را بگیرید و یا با او بد رفتاری کنید، باز هم با رسیدن شما به خانه سگ تان سر از پا نمی شناسد و با شوق و ذوق تمام به استقبال تان می آید. سگ تان شما را می پرستد!

جان او را نجات می دهید

سالانه 2.7 میلیون سگ در پناهگاه های حیوانات کشته می شوند، تنها به این خاطر که کسی نیست که از آنها نگهداری کند. وقتی سگی را به سرپرستی قبول می کنید و او را از پناهگاه یا هر بخش حمایت از حیوانات دیگری به خانه تان می برید نه تنها جان او را نجات داده اید، بلکه جایی در پناهگاه برای سگ های دیگری که ممکن است به حمایت احتیاج داشته باشند باز نموده اید.

هرگز تنها نمی مانید

بر خلاف گربه ها که معمولا سرشان به کار خودشان گرم است سگ ها موجوداتی بی نهایت اجتماعی هستند که دوست دارند با انسان ها وقت بگذرانند. فرقی ندارد در حال مطالعه کتاب هستید، فیلم می بینید یا کارهاتان را انجام می دهید، سگ تان احتمالا در همان نزدیکی کنار شما نشسته یا روی پاهاتان می خزد و به صفحه کتاب زل می زند! تحقیقاتی که در سال 2011 انجام گرفت نشان داد افرادی که سگ دارند کم تر از افرادی که سگ ندارند دچار افسردگی می شوند و تنها می مانند، شادتر هستند و اعتماد به نفس بالاتری دارند.

برای سلامت تان خوب است

تحقیقات زیادی است که رابطه بین سگ داشتن با سلامت را ثابت نموده است از کمتر شدن خطر ابتلا به بیماری های قلبی بگیرید تا عمر بیشتر ریه ها. دیگر تحقیقات نشان داده داشتن سگ از استرس می کاهد و ریسک ابتلا به بیماری های آلرژی و آسم در بچه هایی که در خانه سگ دارند کمتر از سایرین است.

لازم نیست ساعت کوک کنید

ساعت بدن یک سگ می داند که کی صبح می گردد و صبحانه چه وقت آماده است! اگر نمی توانید صبح ها زود بیدار شوید، شاید دوست پشمالوتان بتواند به سراغ تان بیاید و شما را از تخت بلند کند. اگر یک سگ داشته باشید هرگز بیش از حد نمی خوابید.

اجتماعی تر می شوید

وقتی سگ تان احتیاج دارد بیرون برود و با دیگر سگ ها بازی کند و ارتباط بگیرید، سخت است که آدمی تنها و غیر اجتماعی بمانید. ممکن است با افراد دیگری که سگ دارند آشنا شوید و با آنها قرار بگذارید تا سگ تان را با هم به گردش ببرید. به علاوه وقتی با سگ تان قدم می زنید افراد برای بازی با سگ تان هم که شده جلو می آیند و به این طریق می توانید دوستان تازه پیدا کنید.

بیشتر می خندید

سگ ها با بازی و شیطنت شان ما را وادار به خنده می نمایند. جالب است که بدانید در این راستا تحقیقاتی هم اجرا شده که در حال آنالیز این موضوع است که ما چرا به سگ ها می خندیم و چرا سگ ها بیشتر از گربه ها برای انسان خنده دار هستند.

بهانه ای برای خانه ماندن ندارید

بیرون رفتن از خانه مزایای بسیاری دارد. قدم زدن در طبیعت انسان را از استرس و فشارهای عصبی می رهاند، باعث می گردد بهتر بخوابید و کمتر نگران و دلواپس شوید. به علاوه تمرکز تان هم بهتر می گردد، زودتر بهبود می یابید، بیشتر ورزش می کنید و شادتر خواهید بود. وقتی سگ دارید مجبورید حداقل یک بار در روز از خانه بیرون بروید و او را بچرخانید، به این ترتیب از منافع عالی که در بالا ذکر کردیم بهره مند می شوید.

سلفی های مجذوب کننده تری خواهید داشت

دوستان تان از تماشا عکس هایی که از خود می گیرید و در شبکه های اجتماعی انتشار می دهید خسته شده اند! اگر یک حیوان پشمالو و بامزه را به سلفی هاتان اضافه کنید هم لایک بیشتری می گیرید و هم عکس هاتان مجذوب کننده تر خواهند شد!

درمورد خودتان حس بهتری پیدا خواهید کرد

در آخر آنکه وقتی به این فکر می کنید که یک حیوان را نجات داده اید، قطعا احساس بهتری راجع به خودتان پیدا می کنید و احساس غرور خواهید کرد. مطمئنا شما مستحق داشتن چنین احساسی هستید.

با بر عهده گرفتن سرپرستی یک سگ ابتدا فکر می کنید دارید به او یاری می کنید، اما در واقع او دارد به شما یاری می نماید!

منبع: فوت و فن / mnn.com

به "چرا باید عاشق سگ ها باشید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید عاشق سگ ها باشید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید