10 اصل در انیمیشن های دیزنی که هنوز هم محبوب اند

به گزارش وبلاگ عکس، وقتی صحبت از فیلم ها و انیمیشن های بچه ها می گردد، دیزنی اولین استودیویی است که نام آن به فکر می آید. دیزنی با انبوهی از انیمیشن های جادویی، با گذشت زمان به تکامل و رشد خود ادامه داده و همیشه با رعایت چند اصل به طرفدارانش داستان های به روز و جدیدی ارائه می نماید تا از آن لذت ببرند.

10 اصل در انیمیشن های دیزنی که هنوز هم محبوب اند

داستان هایی که پیوندهای خواهری و برادری لطیف را به نمایش می گذارند، ریتم موسیقایی غم انگیزی دارند و قهرمان و آنتاگونیستی به هواداران معرفی می نمایند که ارزش به خاطر سپردن داشته باشد، جایگاه ویژه ای در قلب هواداران دیزنی دارد و گویا هرگز هم از مد نمی افتند.

10. شخصیت های نامتناسب

قهرمانانی که نامتناسب با محیط به نظر می رسند در داستان های دیزنی کم نبوده اند و اتفاقاً توانسته اند داستان هایی دوست داشتنی رقم بزنند که بینندگان عاشق آن شدند. از موش سرآشپز، رمی در راتاتویی (Ratatouille) گرفته تا پرنسس مریدا در شجاع دل (Brave) که رسوم قدیمی را نپذیرفت، همه این ها قهرمانانی دوست داشتنی بوده اند که یک پیغام قدرتمند برای تماشاگران داشتند.

این شخصیت های اصلی در انیمیشن ها به مخاطب، خصوصاً بچه ها، نشان می دهند که متفاوت بودن، داشتن دیدگاه منحصر به فرد و پیروی نکردن کورکورانه از قوانین و هنجارهای اجتماعی اشکالی ندارد. درس زیبایی که امثال این قهرمانان به مخاطب دادند این است که بهتر است به جای قدم زدن در مسیری که می دانید به شکست منجر خواهد شد به قلب خود گوش دهید و مسیر خود را ترسیم کنید، حتی اگر دیگران خلاف این را بگویند.

9. شخصیت های جانبی بامزه و حمایتگر

دوستی بخش بزرگی از فیلم های دیزنی است. شخصیت های جانبی مانند تیمون و پومبا در شیر شاه (Lion King)، جن در علاءالدین (Aladdin) و دوری در در جستوجوی نمو (Finding Nemo) نقش مهمی در محبوبیت این فیلم ها ایفا نموده اند. این شخصیت ها همواره بامزه بوده اند، اما مهمتر از آن، آنها با خرد و همدلی خود از شخصیت های اصلی حمایت می نمایند.

شخصیت های حامی دیزنی همواره بسیار دوست داشتنی هستند، همچنان نقششان در هر فیلم و نمایشی پررنگ خواهد بود و باعث ایجاد بزرگترین دوستی های دیزنی خواهند شد. هر قهرمانی به یک همراه همیشگی احتیاج دارد تا به آنها یاری کند از بحران خلاص شوند.

8. خواهر و برادر حامی

دیزنی برترین روابط خواهر و برادری را به هوادارانش نشان می دهد، آنها یا مانند اسکار و موفاسا از یکدیگر متنفرند، یا به طرز باورنکردنی حامی و دوست داشتنی هستند. نوع دوم دقیقاً چیزی است که هواداران سال هاست عاشق آن هستند، چرا که تماشا خواهر و برادرها در کنار یکدیگر و درحالی که از هم حمایت می نمایند بسیار خوشایند است. این رابطه زمانی پررنگ تر خواهد شد که هیچ پدر و مادر یا خانواده دیگری در داستان حضور ندارد.

نانی و لیلو از انیمیشن لیلو و استیچ (Lilo & Stitch)، آنا و السا از انیمیشن یخ زده (Frozen)، داش و ویولت از انیمیشن شگفت انگیزان (Incredibles)، و خواهر و برادرهای پونسی در ماجراهای نارنیا (The Chronicles of Narnia) رابطه ای دلچسب با یکدیگر دارند و در مواقع مشکل یکدیگر را یاری و حمایت می نمایند.

7. آهنگ های به یاد ماندنی

موسیقی عاملی مهم در فیلم های دیزنی است و هواداران هنوز هم از خبر انتشار یک فیلم موزیکال از دیزنی هیجان زده می شوند. این استودیو هنر خلق آهنگ هایی با اشعار پرمعنا و ساختن ملودی هایی را که در نهایت تبدیل به کرم گوش می گردد را به اوج رسانده و هر بار همه را میخکوب نموده است. ترانه های دیزنی الهام بخش باشد یا صرفاً آهنگی دوست داشتنی، هرگز قدیمی نخواهند شد.

آهنگ تیتراژ دیو و دلبر (Beauty and The Beast) ، آهنگ من نور را می بینم (I See The Light) در انیمیشن گیسوکمند (Tangled) و آهنگ های بسیاری از فیلم های پرنسس و قورباغه (Princess and The قورباغه) و یخ زده همچنان محبوب هستند. عنصر موسیقیایی به این زودی ها قدیمی نمی گردد.

  • 10 ترانه عاشقانه انیمیشن های دیزنی را ببینید و بشنوید

6. سیستم جادویی

بخشی از مجذوب کنندهیت فیلم های دیزنی در محیط هایی است که داستان در آن اتفاق می افتد، مکان هایی که اغلب بسیار دور و جادویی هستند. جنگل های مسحور شده، دریاهای درخشان و پادشاهی های خیالی این فیلم ها بینندگان را به سرزمین های خیالی می برند. حتی مکان های واقعی در انیمیشن های دیزنی، در فیلم های دوبعدی مخصوصاً با دست طراحی شده اند تا سورئال به نظر برسند.

پورتوروسو در لوکا (Luca)، سرزمین عجایب در آلیس در سرزمین عجایب (Alice in Wonderland)، و زوتوپیا (Zootopia) تنها تعدادی از مکان های جادویی فیلم های دیزنی هستند. هواداران همواره دوست دارند در یک محیط نو غوطه ور شوند و دنیا سازی دیزنی در این زمینه قطعاً بی نظیر است.

5. داستان های عاشقانه قدیمی

دیزنی معمولاً انیمیشن های عاشقانه اش را از داستان های عاشقانه قدیمی می سازد که همه می شناسند، اما هواداران همواره عاشق نسخه دیزنی از این داستان ها هستند. البته تولیدات اخیر دیزنی کمتر ماجرایی عاشقانه دارند و بیشتر تمرکز موضوعاتش بر خانواده است که با وجود تمام زیبایی هایش باعث می گردد هواداران کلاسیک دیزنی احساسات هیجان انگیز خواستگاری قهرمانان داستان را از دست بدهند.

این استودیو فراموش نشدنی ترین زوج ها مانند سیندرلا و شاهزاده مجذوب کننده یا یاسمین و علاءالدین را به مخاطبان معرفی نموده است. داستان های عاشقانه همواره یک عنصر سازنده قوی برای دیزنی خواهد بود و دلایل خوبی هم برای آن وجود دارد.

4. شرورهای فراموش نشدنی

همانطور که دیزنی برای هواداران قهرمانان، قهرمانانی مجذوب کننده خلق نموده است، شرورهایی ترسناک و به یادماندنی هم خلق نموده که از قضا کم هم هوادار ندارند. این تبهکاران با ذوق و ابتکار باعث می شوند خوبی و مهربانی قهرمان داستان کاملاً نمایانده گردد و با نیت و نقشه های شیطانی خود، به میزان کافی ترس و هیجان به فیلم ها تزریق می نمایند.

ارسولا در پری دریایی کوچولو (The Little Mermaid)، ملیفیسنت در زیبای خفته (The Sleeping Beauty) و کروئلا دویل در 101 سگ خالدار (101 Dalmatians) آنقدر باشکوه بوده اند که به میزان خود قهرمانان محبوب هستند و بعضی از آنها حتی فیلم های داستانی مستقل خود را دارند.

  • 10 شخصیت شرور لایو اکشن های دیزنی؛ از بدترین تا برترین

3. حیوانات سخنگو

حیوانات و افکار آنها برای همواره در زندگی واقعی یک معما باقی خواهد ماند اما دیزنی به هوادارانش چشم اندازی به زندگی خیالی سرگرم نماینده ترین حیوانات هدیه می دهد. فیلم هایی درباره حیواناتی که مانند انسان ها راه می روند و صحبت می نمایند، بخش بزرگی از میراث دیزنی است و فیلم هایی مانند در جست و جوی نمو، کتاب جنگل (The Jungle Book) و خرس برادر (Brother Bear) از خاطره انگیزترین فیلم های این استودیو است.

این موضوعی است که هیچ کس هرگز از آن خسته نخواهد شد زیرا تماشای حیوانات که اتفاقات مختلف را تجربه می نمایند، مسائل خود را حل می نمایند و زندگی خود را پیش می برند هرگز قدیمی نخواهد شد.

2. اقتباس از افسانه های کهن

افسانه ها منبع همیشگی الهام دیزنی بوده اند و خوراک جادویی انیمیشن آنها را فراهم می نمایند تا بتوانند فیلم های جاودانه ای درباره جادو، عشق و روشنی بسازند. مشهورترین فیلم های این استودیو مانند سفید برفی و هفت کوتوله (Snow White and the Seven Dwarves)، سیندرلا (Cinderella)، زیبای خفته، پیتر پن (Peter Pan) و تعداد بیشماری دیگر، در واقع اقتباس های مستقیم از افسانه های کهن بوده اند.

حتی در سال های اخیر هم، فیلم هایی مانند یخ زده و گیسو کمند، درست است نام هایی از افسانه ها ندارند، اما غیر مستقیم از ملکه برفی و راپونزل الهام گرفته شده اند. این داستان ها به خوبی با سبک دیزنی هماهنگ می شوند و منجر می گردد ساخته های دیزنی برترین انتخاب برای تماشای خانواده باشد.

1. پاسخ اصلی عشق است

اصولی که استودیوی دیزنی بیشتر بر آن تکیه دارد عشق است و این فقط محدود به عشق رمانتیک نیست. هر نوع از عشق، اعم از عشق بین دوستان، خواهر و برادر، والدین، عشاق و خانواده های غیر هم خون، در فیلم های دیزنی بزرگ داشته می شوند و تنوع گسترده آن باعث می گردد هرکسی بتواند با جزئی از فیلم ها احساس نزدیکی کند.

در نهایت، این سیستم غنی شده بر پایه عشق است که قهرمان داستان را از یک موقعیت سخت خارج می نماید یا آنها را برای رسیدن به هدفی راهی سفری می نماید. اغلب، تنها چیزی که آنها احتیاج دارند، عشق به خود است. ممکن است کلیشه ای به نظر برسد، اما این عنصر پایه و اساس فیلم های دیزنی است و هواداران همواره مشتاق تماشا آن در هر حالی هستند.

منبع:

منبع: دیجیکالا مگ

به "10 اصل در انیمیشن های دیزنی که هنوز هم محبوب اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 اصل در انیمیشن های دیزنی که هنوز هم محبوب اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید