چوب اعتماد نکردن به جوانان را خوردیم، والیبال رئیس می خواهد

به گزارش وبلاگ عکس، تیم ملی والیبال ایران پس از دو شکست مقابل تیم های برزیل و لهستان در مرحله نهایی رقابت های لیگ ملت ها به کار خود انتها داد و در صندلی پنجم نهاده شد.

چوب اعتماد نکردن به جوانان را خوردیم، والیبال رئیس می خواهد

محمد ترکاشوند در تبادل نظر با وبلاگ عکس درباره نتایج تیم ملی در مسابقات لیگ ملت های والیبال گفت: باید نتایج ملی پوشان را در دو بخش مقایسه کنیم. تیم ملی در دور مقدماتی عملکرد قابل قبولی داشت و 5 هفته نتایج خوبی کسب کرد. تنها ایرادی که می توان وارد کرد این است که در تمام این 5 هفته از تمام پتانسیل والیبال ایران استفاده نکردیم.

* با یک ترکیب مسابقات را شروع و با همان به سرانجام بردیم

کارشناس والیبال در ادامه تأکید کرد: مسابقات را با یک ترکیب شروع و با همان ترکیب به سرانجام رساندیم. تنها در یک بازی مقابل بلغارستان آن هم زمانی که از صعود مطمئن شدیم از جوانان استفاده کردیم و آنها نیز پیروز شدند. حتی در بازی مقابل آمریکا نیز باز هم به تمامی جوانان اعتماد نشد. در حقیقت ما چوب اعتماد نکردن به جوانان را خوردیم.

* باید جوانان را محک می زدیم

ترکاشوند توضیح داد: ما باید در دور مقدماتی مسابقات از بازیکنان جوان استفاده می کردیم و آنها را محک می زدیم تا در دور نهایی بتوانیم از آنها استفاده بهتری داشته باشیم و این یعنی به کار گیری تمام پتانسیل والیبال ایران. اگر شناخت کافی نسبت به تمام جوانان به دست می آمد، در بازی با برزیل و لهستان در دور نهایی رقابت ها، می توانستیم تغییرات بهتری را اعمال کنیم.

* ستاره ها تجزیه و تحلیل شدند

وی اعلام کرد: ملی پوشان برابر برزیل فوق العاده بازی کردند اما خستگی بر روی آنها تأثیر گذاشت. همینطور ستاره های ما به خوبی توسط حریفان تجزیه و تحلیل شدند و همین کار را سخت کرد. اگر در دور مقدماتی به جوانان اعتماد می شد، می توانستیم از آنان در این مرحله استفاده و ما نیز تیم را دچار تغییر و تحول کنیم. به هر حال تیم ما به خوبی توسط حریفان بررسی شده بود و این کار را سخت کرد.

* چوب عدم اعتماد به جوانان را خوردیم

این کارشناس والیبال ادامه داد: ما چوب همین عدم اعتماد به جوانان را خوردیم. اگر برابر برزیل تمرکز به هم ریخته بازیکنان را باز می گرداندیم می توانستیم پیروز شویم اما کادر فنی نتوانست این تمرکز را به تیم بازگرداند و باعث شد نتیجه را واگذار کنیم. شیرازه تیم ما پاشیده شده و برای نخستین بار بود که 10 امتیاز را از دست دادیم و تنها دو امتیاز دریافت کردیم.

* حتی بازیکنان اصلی کاری از دستشان بر نیامد

ترکاشوند درباره تصمیمات ایگورکولاکوویچ گفت: سرمربی تیم ملی به دلیل عدم شناخت و عدم اعتماد به بازیکنان نتوانست تصمیمات خوبی در زمین اعمال کند. یک مربی چه در رده باشگاهی و چه ملی باید شناخت کافی نسبت به بازیکنانش داشته باشد. زمانی که یک مربی به خوبی نسبت به بازیکنان آگاهی داشته باشد می تواند در شرایط حساس از آنها استفاده کند اما زمانی که این بازیکنان را محک نزده باشد، دست و دلش برای تعویض باز نیست و تنها از بازیکنان اصلی خود استفاده می نماید چرا که با هدف استفاده از تجربه آنها می خواهد نتیجه را بازگرداند. وقتی تیم عصبی شد و کنترل بازی از دست خارج شد حتی بازیکنان با تجربه نیز نتوانستند کاری از پیش ببرند.

* فقط اسمش جوانگرایی است

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به عدم به کارگیری بازیکنان جوان چه در بازی های آسیایی و چه در لیگ ملت ها که بهترین فرصت برای محک آنها بود، چه زمانی قرار است به آنها میدان داده گردد؟ گفت: درواقع ما در بحث جوان گرایی فقط در مطرح کردن آن پیروز بوده ایم و اسمش جوان گرایی است. چند بازیکن در بازی مقابل بلغارستان عملکرد خوبی داشتند. علی اصغر مجرد جایگزین شفیعی شد و بازی بسیار خوبی ارائه داد. او همچنین در بازی برابر برزیل، نمایش خوبی داشت اما دچار آسیب شد. اگر ما اعتماد بیشتری به سایر جوانان می کردیم می توانستیم در روند تغییر تیم بسیار خوب عمل کنیم. بازیکن احتیاج دارد خودش را بسنجد. یک بازیکن گاهی حتی باید در بعضی مواقع در بازی روی نیمکت بنشیند و از آنجا بازی را تماشا کند و از اشتباهات را ببیند. اینکه مدام یک بازیکن درگیر بازی باشد تمرکز لازم را نخواهدداشت و نمی تواند به شرایط ایده آل برسد.

* کار سختی در المپیک برابر روسیه داریم

کارشناس والیبال درباره مرحله نخست مسابقات انتخابی المپیک که در گروه ایران به میزبانی روسیه برگزار می گردد، گفت: کار سخت و دشواری در این مرحله در پیش داریم. روسیه تیم قدرتمندی است که حال چند جوان خوب را به بدنه تیمش تزریق نموده است. ما در ایران و با حمایت تماشاگرانمان به سختی تیم جوان روسیه را شکست دادیم. این تیم به فینال مسابقات لیگ ملت ها راه یافته و حتی شانس قهرمانی دارد. روسیه در مرحله نخست انتخابی المپیک، بازیکنان اصلی را به همراه جوانانی که در لیگ ملت ها استفاده کردند، راهی میدان خواهد نمود و این کار را برای ما سخت می نماید.

* نشان داده ایم کارهای بزرگ را با شکست تیم های قدرتمند انجام داده ایم

وی توضیح داد: اما هیچ چیز دور از دسترس نیست چرا که ما نشان دادیم کارهای بزرگ را با شکست تیم های قدرتمند در خانه شأن انجام داده ایم. اگر هم در این مرحله نتوانیم جواز حضور در المپیک را کسب کنیم، در مرحله بعد قطعاً این توانایی را خواهیم داشت. نباید نگران باشیم. باید تلاشمان را به کارگیریم.

* زمان را کشته ایم / والیبال‬ به رئیس احتیاج دارد

ترکاشوند در سرانجام درباره برگزاری مجمع انتخاباتی توضیح داد: متأسفانه ما زمان را از دست می دهیم و این کار را برای والیبال سخت می نماید. والیبال هواداران بسیار در سراسر جهان دارد. این رشته مستحق این نیست که چنین شرایطی داشته باشد. والیبال احتیاج به رئیس دارد تا با افکار درست و دقیق و طبق برنامه ریزی و با سیاست خود پیش برود. ما زمان را کشته ایم و این به والیبال ضرر می رساند. امیدوارم هرچه سریع تر تکلیف رئیس فدراسیون تعیین گردد و والیبال از این سردرگمی نجات پیدا کند. سرپرست نمی تواند به خوبی اوضاع را سامان دهد و احتیاج به یک رئیس است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "چوب اعتماد نکردن به جوانان را خوردیم، والیبال رئیس می خواهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چوب اعتماد نکردن به جوانان را خوردیم، والیبال رئیس می خواهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید