کاهش نرخ بهره هم مانع سقوط شاخص بازار سهام نیویورک نشد

به گزارش وبلاگ عکس، در حالی که بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) ساعاتی پیش به منظور مقابله با اثرات شدید بحران کرونا بر اقتصاد آمریکا نرخ بهره پایه در این کشور را کاهش داده بود، بازار سهام نیویورک در معاملات امروز سه شنبه نیز با افت چشمگیر شاخص روبرو شد.

کاهش نرخ بهره هم مانع سقوط شاخص بازار سهام نیویورک نشد

به گزارش گروه اقتصادی وبلاگ عکس به نقل از بلومبرگ، شاخص میانگین صنعتی داو جونز (شاخص بورس نیویورک) در معاملات روز سه شنبه با وجود تصمیم اخیر فدرال رزرو برای حمایت از اقتصاد آمریکا در برابر بحران کرونا بار دیگر افت قابل توجهی را تجربه کرد.

در حالی که پس از اعلام رسمی تصمیم فدرال رزرو برای کاهش 0.5 درصدی نرخ بهره پایه در آمریکا انتظار می رفت که بازارهای سهام این کشور شرایط بهتری را تجربه کنند، شاخص بورس نیویورک تنها پس از یک ساعت نوسان در محدوده مثبت، به یکباره روندی نزولی را در پیش گرفت و تا ساعت 15:00 به وقت محلی (یک ساعت مانده به پایان معاملات) بیش از 2.5 درصد سقوط کرد.

به گفته کارشناسان، اگرچه کاهش نرخ بهره -که در واقع به معنای کاهش هزینه استقراض است- معمولاً برای بازارهای سهام اتفاق مثبتی قلمداد می شود، اما تصمیم ناگهانی فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره این سیگنال را برای سرمایه گذاران صادر می کند که اقتصاد آمریکا با مسئله ای جدی روبرو شده و بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا بسیار جدی تر از آن چیزی است که مقامات آمریکایی می گویند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کاهش نرخ بهره هم مانع سقوط شاخص بازار سهام نیویورک نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش نرخ بهره هم مانع سقوط شاخص بازار سهام نیویورک نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید