آشنایی با جاذبه های ویژه کیپ تاون

به گزارش وبلاگ عکس، جاذبه های ویژه کیپ تاون

جاذبه های ویژه کیپ تاون فراوان است و هر ساله تعداد زیادی توریست از سراسر جهان جذب میکند. کیپ تاون (Cape Town) قدیمی ترین شهر در آفریقای جنوبی است و به شهر مادر معروف می باشد. این شهر پایتخت قانونی آفریقای جنوبی و بزرگترین شهر استان کیپ غربی است. کیپ تاون از شهر های چندفرهنگی در جهان است به همین دلیل مقصد اصلی خیلی از گردشگران و مهاجران در مسافرت به جنوب آفریقاست. شهر کیپ تاون مرکز جنبش بسیاری از رهبران سیاسی جهان بوده و چهره معروف جهان، نلسون ماندلا برای اولین بار در این شهر برای عموم سخنرانی نموده است. کیپ تاون شهری ساحلی و با قدمت زیاد، جاذبه های متنوعی دارد.

آشنایی با جاذبه های ویژه کیپ تاون

کیپ تاون با قرار دریافت مابین کوه ها و دریا ، همواره به زیبایی طبیعی منحصر به فردش افتخار می نماید. در ارتفاعات بالاتر شهر، کوه Table ، چشم انداز ویژه ای از یک فلات کامل با دید پانورامیک از دریای پرزرق وبرق آتلانتیک، باغ های گیاه شناسی، سواحل بلوند و طولانی در مجاور قله ها را به نمایش می گذارد. گردشگران ماجراجو می توانند از جاذبه های ویژه کیپ تاون چون تماشای نهنگ ها با پاراگلایدر، غواصی در عمق دریا همراه با کوسه های بزرگ سفید، دوچرخه سواری و گشت و گذار در زیباترین مکان های آفریقای جنوبی لذت ببرند.

در این متن می خواهیم شما را با جاذبه های ویژه کیپ تاون آشنا کنیم.

1-کوه Table از جاذبه های ویژه کیپ تاون

از اولین جاذبه های ویژه کیپ تاون می توان کوه Tableرا با ارتفاع 1.087 متر نام برد. این کوه با قدمت 600 میلیون سال شبیه یک بوم نقاشی است . این بوم نقاشی با تنوع غنی مانند پادشاه گلهاست و به راستی شهر کیپ تاون را منحصر به فرد نموده است. پارک ملی کوه Table یکی از 7 طبیعت عجیب جدید در دنیا بوده و واقعا قابل تحسین است. در این پارک ملی بیش از 1470 گونه گل وجود دارد. تا وقتی به بالای این کوه نرفته اید نمی توانید ادعا کنید شهر کیپ تاون را به طور کامل دیده اید.

بالای کوه Table را معمولا ابرهایی معروف به ابرهای Table ، می پوشانند. هر وقت بالای کوه صاف و بدون ابر باشد، زیبایی چشمگیر کیپ تاون و سواحل آن قابل مشاهده است. این کوه مکان ویژه ای برای عکاسی می باشد. کسانی که می خواهند سریعتر به بالای کوه برسند می توانند از تله کابین استفاده نمایند. با تله کابین در عرض 7 دقیقه به قله کوه خواهید رسید. برای کوهنوردی جهتهای متفاوتی برای رسیدن به قله کوه وجود دارند و بسته به نوع جهت 2 تا 4 ساعت طول می کشد.

2- بو-کاپ (Bo-Kaap) از زیباترین جاذبه های ویژه کیپ تاون

بو-کاپ نام منطقه ای از شهر کیپ تاون و به معنای کیپ بالایی است. این منطقه با رنگ آمیزی زنده و سقف های کوتاه از جاذبه های ویژه کیپ تاون می باشد. بسیاری از خانه ها جز آثار تاریخی می باشند و در امتداد خیابان ها قرار گرفته اند. این قسمت شهر از مکان های ویژه عکاسی است.

بو-کاپ در ابتدا پناهگاه سربازان در اواسط قرن 18 ام بود. در سال 1830 بردگان آزاد شده در این بخش از شهر ساکن می شدند. رنگ های شاد و متنوع نمادی از آزادی صاحب خانه های جدید هستند چون قبلا طبق قوانین اجاره نامه، تمامی خانه باید به رنگ سفید نقاشی می شد. معروف ترین خیابان های زیبای آن Chiappini، Rose و Wale می باشند. از قدیم جمعیت بو-کاپ چند فرهنگی و بیشتر مردم مسلمان هستند.

3-صخره های پناهگاهی پنگوئن از چشمگیرترین جاذبه های ویژه کیپ تاون

از جاذبه های ویژه کیپ تاون این منطقه زیبای پر از پنگوئن با تخته سنگ های بزرگ است.

پناهگاه های ساحلی کوچک و شنی خانه بیش از 3000 پنگوئن آفریقایی است. این منطقه تقریبا 300 کیلومتر از شهر کیپ تاون در جنوبی ترین نکته پارک ملی کوه Table قرار گرفته است و بخشی از ناحیه کیپ فلورا می باشد. این منطقه ثبت شده در یونسکو از گرانبهاترین نواحی فلورا در دنیا است.

با قایق می توانید در ساحل پناهگاه بگردید و پنگوئن ها را از نزدیک ببینید. همچنین می توانید پایین آمده و آنها را نوازش کنید اما مواظب باشید آنها حیوانات اهلی نیستند، نوک خیلی تیزی دارند و آسیب جدی می زنند.

4-باغ گیاه شناسی ملی

باغ گیاه شناسی Kirstenbosch در دامنه های شرقی کوه Table از زیباترین جاذبه های ویژه کیپ تاون می باشد. این باغ گیاه شناسی بخشی از منطقه کیپ فلورستیک است و به ثبت دنیای یونسکو رسیده است. باغ گیاه شناسی Kirstenbosch در سال 1913 برای حفظ گیاهان بومی کیپ تاون تاسیس شده است.

این باغ گیاه شناسی زیبا از اولین باغ های گیاه شناسی دنیا می باشد. بیش از 20000 گونه های مختلف گیاهی در این منطقه 528 هکتاری رشد داده می شوند. باغ های Kirstenbosch محل اجرای کنسرت در فصل تابستان هستند.

5-اسکله ویکتوریا و آلفرد از جاذبه های ویژه کیپ تاون

این بندرگاه تاریخی فعال، جذاب و دوست داشتنی و از جاذبه های ویژه کیپ تاون است. بندرگاه ویکتوریا و آلفرد شامل تعداد زیادی فروشگاه، رستوران، بارها، سینما و سفرهای دریایی کروز می باشند. تاریخ این بندرگاه به سال 1860 برمیگردد. بندرگاه ویکتوریا و آلفرد به نام ملکه ویکتوریا و پسرش آلفرد نام گذاری شده است.

این اسکله برای کشتی های بزرگ خیلی کوچک است و هنوز توسط قایق ها ماهیگیری و دیگر وسیله های مختلف به کار برده می شوند. بندرگاه ویکتوریا و آلفرد همواره مورد توجه توریست ها بوده و از مهمترین جاذبه های ویژه کیپ تاون است.

6-جزیره روبن (Robben Island) از تاریخی ترین جاذبه های ویژه کیپ تاون

نزدیک 400 سال جزیره روبن در خلیج Table به عنوان یک زندان خشونت آمیز استفاده می شد. در این زندان معروف ترین فرد سیاسی دنیا، نلسون ماندلا به مدت 18 سال در یک سلول کوچک زندانی شده است.

این مکان ثبت شده در یونسکو مورد توجه همه گردشگران خارجی و علاقه مندان به تاریخ آفریقای جنوبی است. به همین دلیل جزیره روبن از مهمترین جاذبه های ویژه کیپ تاون می باشد.

تورهای گردشگری کیپ تاون قبل از رساندن مسافران به جزیره روبن، در موزه دروازه نلسون ماندلا واقع در اسکله ویکتوریا و آلفرد نمایش هایی برای یادبود زندانیان و نلسون ماندلا اجرا می نمایند.

7-سواحل خلیج Clifton و Camps از زیباترین جاذبه های ویژه کیپ تاون

سواحل Clifton و Camps در 6 کیلومتری شهر کیپ تاون قرار گرفته اند. این سواحل زیبا با منظره فریب دهنده و برنزه از دل انگیزترین جاذبه های ویژه کیپ تاون می باشند.

سواحل سرسبز و صخره ای گرانیتی صاف و براق با ماسه های سفید رنگ و دریای آبی از ویژگی های منحصر به فرد Clifton و Camps هستند. در این مکان ورزش هایی چون والیبال در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوا انجام می شوند.

8-تماشای نهنگ در هرمانوس از مهیج ترین جاذبه های ویژه کیپ تاون

تقریبا در 120 کیلومتری کیپ تاون، هرمانوس از مهمترین مکان ها برای تماشای نهنگ هاست. از ماه جولای تا نوامبر، تعداد زیادی از نهنگ های جنوبی به سمت آب های هرمانوس مهاجرت می نمایند. بنابراین بازدیدنمایندگان می توانند حتی از ساحل هم آنها را تماشا نمایند.

مخصوصا در اوایل ماه های سپتامبر، اکتبر و نوامبر به وضوح دیده می شوند. همچنین کشتی های کروز گردشگران را به تماشای پرطرفدارترین جاذبه های ویژه کیپ تاون می برند.

منبع: دلتابان

به "آشنایی با جاذبه های ویژه کیپ تاون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جاذبه های ویژه کیپ تاون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید